Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvorfor anbefales der aldrig Nikon
Fra : henrik

Dato : 26-03-03 12:40

Jeg har bemærket at der aldrig anbefales Nikon, når folk ønsker at købe nyt
digikam. Er det fordi de er for dyre eller fordi de er for dårlige, eller er
der en anden forklaring.
Henrik

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 26-03-03 13:30

henrik wrote:

> Jeg har bemærket at der aldrig anbefales Nikon, når folk ønsker at købe
> nyt digikam. Er det fordi de er for dyre eller fordi de er for dårlige,
> eller er der en anden forklaring.

Tja.. jeg havde kigget på Nikon CoolPix 3MP, men blev skræmt af den elendige
plastik kvalitet. Det er så det eneste Nikon jeg har kigget på, så jeg ved
ikke om det er gennemgående.

--
Martin L. Johansen
Gør en god handel på http://shop.tux3do.com/

Fra : Alex W

Dato : 26-03-03 14:41

> [...]
nyt
> digikam. Er det fordi de er for dyre eller fordi de er for dårlige, eller

Mange er vidstnok faldet for Canons ixus mv.

Der er faktisk en hel del der har Coolpix, jeg selv indbefattet.
Vi er generelt tilfredse og kvaliteten er den da i top.

/alex

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 26-03-03 15:07

henrik skrev :
> [...]
nyt
> digikam. Er det fordi de er for dyre eller fordi de er for dårlige, eller

Da jeg ville købte et digicam sidste sommer havde jeg bl.a. et Coolpix i
'kikkerten'
Jeg føler jeg fik en god vejledning i butikken og fik lov at prøve alt det
jeg ville (incl kobling til TV).
Men sælgeren advarede mig lidt mod de billige (3-4.000) Nikoner, som han
hævdede ikke var lavet af Nikon, men at Nikon fik lavet billigt i Singapore,
tror jeg det var, og så fortalte ham mig om tilbehør hvor fx Nikon bruger
specielle - meget dyre - batterier.
Han endte med at sælge mig et Sony, som nemt lader sig koble til computer og
tv og som bruger almindelige AA opladelige batterier (der er vist 5 skud på
et sæt Alkeline Disse batterier købte jeg i Føtex 6 stk (1200 mAh) for
80-100 kr, derudover har jeg købt et 'rigtigt' sæt med 2000 mAh for andre
100 kr, eller ca 1/5-del af Nikons pris.
MemoryStick'en er så rimelig dyr
Derudover viste ham mig Canon og et Sharp kamera. Men jeg ville gerne have 3
Mpix og 3x optisk zoom og der var Sony det bedste bud - og det har jeg ikke
fortrudt.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Monty

Dato : 26-03-03 17:02

Jeg købte sidste efterår et Coolpix 2000. Jeg kiggede på mange forsk. men
valgte til sidst dette og jeg er virkelig godt tilfreds. Det er rigtig at
den æder i strøm men ikke værre end at 4 opladelige batterier (1800 mAh)
sagtens kan følge med.

Det er et lille kompact kamera som ikke har skuffet endnu. Desuden følger
der noget rimmeligt godt software med og maskinen finder den uden problemer.

Så alt i alt er jeg ganske gost tilfreds. Så gør det jo heller ikke noget at
et computerblad (tror det var K-Komputer) testede 10 digitalkameraer og der
valgte lige netop mit som det bedste til prisen/ydelsen.

Dennis

Fra : S.Mik

Dato : 26-03-03 17:06

Hvor har du købt 2000 mAh batterier - fabrikat og pris ?

Fra : emj

Dato : 26-03-03 18:01

On Wed, 26 Mar 2003 16:06:10 GMT, stonefox58@hotmail.com (S.Mik)
wrote:

>Hvor har du købt 2000 mAh batterier - fabrikat og pris ?

Her f.eks.
http://www.batterier.dk/
2 stk panosonic 69,95

Hilsen emj

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 26-03-03 19:21

S.Mik skrev :
> Hvor har du købt 2000 mAh batterier - fabrikat og pris ?

Øv dig lig lidt i citationsteknik ikk'?

http://www.batterier.dk

Panasonic 70 kr plus porto

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 27-03-03 20:33

www.batterier.dk opkræver IKKE porto. Er inkluderet.

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 26-03-03 22:11

Undertegnede startede med det første Canon Ixus , hvilket dækkede mit behov
kombineret med mit Nikon spejlrefleks.
Da jeg så ville have noget bedre efter et par år, afsøgte jeg hele markedet
i et par måneder før jeg endte med at købe Nikon coolpix 5700

Det er en lidt dyr fætter, men uha for en billed-kvalitet. Superskarpe
billeder og et hav af muligheder mht at ændre indstillinger.
Den er stadig handy i forhold til mit SLR, så mine varmeste anbefalinger af
dette digital-kamera.

mvh Niels Hejnfelt

Fra : Rosch

Dato : 26-03-03 22:25

henrik wrote:
> Jeg har bemærket at der aldrig anbefales Nikon, når folk ønsker at
> købe nyt digikam. Er det fordi de er for dyre eller fordi de er for
> dårlige, eller er der en anden forklaring.
> Henrik

Jeg kan varmt anbefale Nikon D1 serien

Rosch
Fjern IKKE no spam i mailadresse

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 27-03-03 20:32

In article <3e819275$0$52105$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, henrik wrote:
> [...]
> digikam. Er det fordi de er for dyre eller fordi de er for dårlige, eller er

Har haft Canon har nu et mere avanceret Coolpix 4500.
Canon er lidt lettere at betjene i menuerne. Nikon er vist
det eneste fabrikat der kan lave rigtige nærbilleder (altså
større end 1:1 hvis man laver billedet om til 35mm equiv.).

Diverse tests viser også at Nikon er bedre med hvidbalance, men
de fleste modeller brænder rigeligt væk i højlys.

Jeg er glad for mit Nikon.

Fra : thostrand

Dato : 01-04-03 20:16

"henrik" skrev d. 26-03-03 12:40 dette indlæg :
> [...]
købe nyt
> digikam. Er det fordi de er for dyre eller fordi de er for dårlige,

Jeg vil godt anbefale nikon. ejer selv er nikon coolpix 4300 et kanon
kamera.
rimelig lille og handy , skarpe billeder , 3 optisk zoom, gode
anmeldelser, plasticen holder 100% . har selv prøvet canon og olympus
nikon er det beste køb (ca 4700 kr) i denne pris klasse.
mvh.

http://www.kandu.dk/

Fra : thostrand

Dato : 01-04-03 20:19

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-04-03 05:00

> [...]
nyt
> digikam. Er det fordi de er for dyre eller fordi de er for dårlige, eller

Hej Henrik

Ikke nødvendigt, dem som forlader Nikon, vender tilbage helt af sig selv.
Så Nikon er stadig kameraets RR. Det bliver det sikkert også ved med at
være.

M.V.H....Benny..