Stinkende våddragt
Fra : Michael Hansen

Dato : 26-03-03 19:13

Hej

I går lånte jeg min bassindragt ud og fik bagefter en masse brok over
at den lugtede af gamle kropsvæsker. Hvordan får jeg den gustne lugt
fjernet?? Jeg tænkte på en lille hurtig tur ved 30 gr i vaskemaskinen
og en sjat sæbe? Nogen gode råd?

Mvh. Michael

Fra : Flemming Rubini

Dato : 26-03-03 20:54

Michael Hansen <michaelmoch@hotmail.com> wrote:

> [...]
> at den lugtede af gamle kropsvæsker. Hvordan får jeg den gustne lugt
> fjernet?? Jeg tænkte på en lille hurtig tur ved 30 gr i vaskemaskinen

Ingen problemer når jeg gør det.
Dragten tåler det fint ved lav temperatur.

vh Flemming Rubini

Fra : Timo Jattu

Dato : 27-03-03 07:28

Tag den med i bad, når du lugter rart og rent er dragten gerne nået samme
stadie..... Vaskemaskinen er ikke helt optimalt da dragten godt kan få nogle
skrammer - Okay har man kropsvæsket dragten lidt i overkanten kan det godt
blive en nødvendighed

Timo Jattu.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 26-03-03 23:20

Timo Jattu <Timo@pbk.dk> wrote:

> [...]
> skrammer - Okay har man kropsvæsket dragten lidt i overkanten kan det godt

nu er der stof i de fleste dragter indvendigt der bruges, i modsætning
til dit indvendige sildeskind, not?

vh Flemming Rubini

Fra : Timo Jattu

Dato : 27-03-03 09:34

> nu er der stof i de fleste dragter indvendigt der bruges, i modsætning
> til dit indvendige sildeskind, not?
>
> vh Flemming Rubini.

Sildeskind ? Jeg går udfra at du mener opencell/coatet opencell - men jeg
har faktisk haft dragter med Nylon/nylon opsætningen - de er jævnt ufede når
man først har dykket i en opencell dragt..Faktisk er min 1½ mm dragt med
superstrech nylon på indersiden, men igen samme råd..... Det der ofte sker
er at fedt fra huden, urin andre ikke rare ting sætter sig i dragten, både
nylon og opencell - skylder man den nu ikke godt nok vil der dannes
aflejringer på dragten og vupti har man også bakterier og alger voksende
der - De skal nok få din dragt til at lugte og rådne hvis du ikke passer på,
På dragter med opencell neopren som ikke er helt sort kan man se disse
"Venner" som sorte pletter i forskellig størrelse.. de er ikke gode for
dragten, så husk at skylle din dragt hurtigt efter alle dyk.. Jeg selv
"vinterbader" lidt for lige at få skyldet dragten med det samme... men f...
hvor det kan være koldt....

--
Venligst / Best Regards

Timo Jattu

Scandinavian Diving Import
DK- DENMARK
info@s-d-i.dk
www.s-d-i.dk

Fra : Jan Birk

Dato : 27-03-03 09:15

> [...]
> at den lugtede af gamle kropsvæsker. Hvordan får jeg den gustne lugt
> fjernet?? Jeg tænkte på en lille hurtig tur ved 30 gr i vaskemaskinen

Det er helt OK. Ud over det du foreslår, plejer jeg at hælde en stor
skvat Bamseline i

/Jan

Fra : user@domain.invalid

Dato : 27-03-03 11:25

Jeps!

Bamseline gør faktisk en gammel stiv og "krympet" dragt helt behagelig
at få på igen...

Prøv det.

P.
biodyk

Fra : Søren M

Dato : 27-03-03 17:39

> Nogen gode råd?

Jeg plejer at bruge Rodalon... Virker fint!