Kamerahus
Fra : Ivan Gerner Jensen

Dato : 23-03-03 23:28

Hej NG

Har I kendskab til om / hvor der kan købes et vandtæt hus til
et Sony DSC-P71

MVH
Ivan

Fra : Christian Sloth

Dato : 24-03-03 04:51

Hej Ivan,

No Limits Diving er forhandler af Sony's undervands huse.

Kontakt Thomas paa thomas@nolimitsdiving.dk

Mvh

Christian

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 24-03-03 08:07

"Ivan Gerner Jensen" <Ivan-Gerner@mail.tele.dk> writes:

> Hej NG
>
> Har I kendskab til om / hvor der kan købes et vandtæt hus til
> et Sony DSC-P71

Desværre er det ikke helt nemt at finde et hus til det kamera. Det
eneste jeg har fundet (har et kamera magen til) var et ikelite til
10kkr, hvilket er lidt i overkanten taget i betragtning at man kan få
en P7'er + sony's hus til under 10kkr

Sony har ikke lavet et hus der passer til P71, har været i kontakt med
Sony, og de påstod at der heller ikke kom et

Men hvis du finder et billigt hus der kan gå ned til omkring 30-40
meter, så sig lige til

/Thomas

--
/"\ | Human Knowledge Belongs To The World
\ / | -- Milo Hoffman in "AntiTrust"

Fra : Christian Sloth

Dato : 24-03-03 08:55

Unskyld ja,

Marine pack, MPK-P9 passer til DSC-P9 og DSC-P7, ikke DSC-P71.

Fra : Lars Villebæk

Dato : 24-03-03 10:12

Selvom Ikelites huse er prismæssigt i den "tungere" ende af skalaen -så er
de kvalitetsmæssigt overlegne.
Sonys egne huse har et kedeligt ry for at blive utæt med tiden (jeg har
ingen personlige erfaringer med Sony-huse af samme årsag).

Overvej kraftigt at poste lidt ekstra penge i UV-huset og køb et Ikelite.
Jeg er selv superglad for mit eget Ikelite og kan varmt anbefale det. Jeg
har aldrig hørt om utætte Ikelite huse -og har heller ingen Ikelite-aktier

Huset kan bestilles hos Dykkersport, Aalborg, Thyges Dykkercenter, Brønshøj
og andre steder.
Det er desværre umuligt at finde en dansk forretning hvor man rent faktisk
har held til at se og prøve det hus man ønsker sig men du er da velkommen
til at kontakte mig hvis du har spørgsmål.

//Lars

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 24-03-03 11:12

"Lars Villebæk" <lars@dykkerforum.com> writes:

> [...]
> har held til at se og prøve det hus man ønsker sig men du er da velkommen
> til at kontakte mig hvis du har spørgsmål.

Det er muligt at IkeLites huse er fede og har godt ry osv. men til
amatør brug og "just-4-fun" der syntes jeg 10.000 kr er mange penge at
poste i et hus. Jeg kender en der har et Sony P5 + Sony Hus og det
tager faktisk ganske pæne billeder. Huset har dog "spist" et kamera,
men det var vist mere pga. brugsfejl end husets fejl. Noget med at
camera'et havde ligget hele dagen i solen i huset og derefter var man
hoppet i vandet uden åbne huset for at udligne evt. tryk

/Thomas