re: hvordan skifter jeg selv et varmelegem~
Fra : "Finn L. Nielsen"

Dato : 20-03-01 15:27

Hej Henrik.

De gange jeg har prøvet at skifte varmelegme, har det været noget med at
lirke/hive til, for at få varmelegmet ud. Det sidder fast i en gummi pakning
som er 3 numre for stor til hullet, det skal jo være tæt, også ved kogevask.
Jeg kan ikke her huske om der sidder en skrue/møtrik til at spænde pakningen
sammen med, som skal løsnes først.

Når så gummipakningen er kommet fri, skal resten af varmelegemet lirkes ud
af tromlen, forbi motor og alt hvad der nu ellers sidder i vejen.

Det ny skal nu den samme vej ind igen. Det svære er nu at få pakningen (som
stadig er 3 numre for stor) ind i hullet. Her har jeg brugt lidt madolie til
at smøre med, ellers er det Umuligt at få den ind.

Ledningerne skal nu monteres ligesom før. Hvis den ene er gul/grøn er det
jord. De andre to kan være fase/fase eller fase/nul, alt efter om maskinen
kører 380V eller 220V (400V / 230V).

Jeg er dog ikke professionel vaskemaskine rep., så hvis nogle har noget at
tilføje, så værsgo.

Mvh
Finn.

--