hvilken måde kan mac se en windows HD ??
Fra : [4660] Carsten Peter~

Dato : 26-03-03 23:56

Hej kan man partionere en usb HD med win fat tabel så en mac osse kan se
den og lave backup på og tage den med hjem og sætte til en winxp maskine,
skal det være fat16-fat32 el. ntfs ??

---

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 26-03-03 06:08

Hej Carsten

Jeg er ikke helt sikker, når det gælder for USB, men hvis det var Firewire,
så behøver du kun formattere i FAT32, så kan en Mac sagtens både læse og
skrive til en sådan formatteret disk, så umiddelbart vil jeg mene, det vil
være det samme med USB. - Du behøver jo fx. heller ikke omformattere en
MF2HD diskette fra PC til Mac, for at en Mac kan læse og skrive til
disketten.

Omvendt, hvis du formatterer i HFS eller HFS+ og vil læse / skrive til en
sådan disk fra en Wintel, så skal du have fx. MacDrive2000 for at kunne gøre
det.

"[4660] Carsten Petersen" wrote:

> Hej kan man partionere en usb HD med win fat tabel så en mac osse kan se
> den og lave backup på og tage den med hjem og sætte til en winxp maskine,
> skal det være fat16-fat32 el. ntfs ??

mvh. Erik Richard

Fra : Henrik G. Jacobsen

Dato : 26-03-03 08:16

"[4660] Carsten Petersen" <c.p@privat.dk> wrote in message
> Hej kan man partionere en usb HD med win fat tabel så en mac osse kan se
> den og lave backup på og tage den med hjem og sætte til en winxp maskine,
> skal det være fat16-fat32 el. ntfs ??

Jeg synes bestemt ikke at du skal formattere den i NTFS, det vil
sandsynligvis kun give dig problemer. NTFS kræver jo næsten at disken læses
med den maskine der har foretaget formatteringen. Der er vist noget med at
NTFS formattet giver mere beskyttelse af hvem der kan læse filerne, du kan
muligvis blive bedt om logge dig ind med diverse adgangskoder og hvad der nu
ellers har været på den maskine hvor disken i sin tid blev formatteret. Brug
FAT32.

Fra : [4660] Carsten Peter~

Dato : 27-03-03 16:08

Hej det er osse en firewire og usb HD jeg prøver med fat 32 tak for
hjælpen..

---