Særdeles ustabil G4
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 25-03-03 22:20

Sidder og konfigurerer en Dual 867 mhz, som slukker for et godt ord.
Pludselig som man sidder og laver et eller andet slukker den som om
strømmen røg.

Går den i sleep kan den heller ikke vækkes igen.

Da jeg hentede den ville den slet ikke starte - den sagde blot dut dut
dut ved opstart.

OS X seneste, 256 MB RAM, 20 GB HD (må være blevet skiftet)

Den kan heller ikke huske fx. ændringer i International. Jeg bliver ved
med at vælge Denmark til numbers og så videre, men efter genstart er den
tilbage i US.

Ideer ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 26-03-03 00:06

"[2900] Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Den kan heller ikke huske fx. ændringer i International. Jeg bliver ved
> med at vælge Denmark til numbers og så videre, men efter genstart er den

Uden at jeg ved vildt meget om des så virker det altså som om at der er
noget galt med ram ell lign, normalf følger der så ikke en CD med maskinen
som giver mulighed for at kontrollere hardware for evt. fejl.
Hvis du har en sådan ville jeg prøve dette...

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 26-03-03 13:00

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> [...]
> som giver mulighed for at kontrollere hardware for evt. fejl.
> Hvis du har en sådan ville jeg prøve dette...

Der er lidt tricky. Der er en G4 som er blevet hentet hos en, som
skylder nogle penge.

Da den blev bootet op (af mig) så havde den ikke været bootet op før, så
derfor tastede jeg alle info ind.

Imidlertid har jeg efterfølgende konstateret at harddisken kun er på 20
GB og der er 256 MB ram i den.

I følge MacPartner. så er standard konfigurationen 60 GB harddisk og 128
MB ram.

Noget tyder på at der er langt en anden disk i dyret og at ram'en er
skiftet.

Desværre er der ingen CD'ere med til den.

Kan det virkelig været batteriet ?

Hvorfor kan den ikke huske ændringer i International ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 26-03-03 00:34

> Sidder og konfigurerer en Dual 867 mhz, som slukker for et godt ord.
> Pludselig som man sidder og laver et eller andet slukker den som om
> strømmen røg.

Jeg synes at kunne huske at ha' læst om noget lign. hos Apple support.
Prøv at tjek der.

--
Mvh Martin
| OpenOffice på MacOS X: www.talentmedia.dk/openoffice/ |

Fra : Terje Kleverud

Dato : 26-03-03 08:32

> Ideer ?

Selv om maskinen er ganske ny kan det være greit å kontrollere at
batteriet er ok.

--
Terje K

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 26-03-03 16:52

Terje Kleverud <tekleve@frisurf.no> wrote:

> Selv om maskinen er ganske ny kan det være greit å kontrollere at
> batteriet er ok.

Nu har jeg prøvet med et helt nyt batteri og den slukker stadigvæk uden
grund.

Ringede til Apple og de havde netop haft en med samme symptomer i dag.

Wierd ?!

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Mikael Kern

Dato : 26-03-03 20:27

Er der nogen uoriginale dele i? Hvor mange harddiske, brænder, DVD
osv? Hvilket skærmkort?

Hvilken system version?
Installeret fra CD´er?

(Hvor er du i dagtimerne, så jeg kan få afleveret kædeskilleren?)

mvh Mikael Kern
--
Arbejdskraft tilbydes: Video, foto, streaming, internet, Mac...

Mikael Kern - Steadicam Owner/Operator - Lighting Cameraman
EFP/ENG/OB/SNG Rentals - http://www.kern.dk

Mikael Kern Film, DK-2000 Frederiksberg, Denmark
Mail: kernRE@MOVEkern.dk
(:-{d)

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 26-03-03 20:33

Mikael Kern <"=?iso-8859-1?Q?=F8vspampost?="@kern.dk> wrote:

> Er der nogen uoriginale dele i? Hvor mange harddiske, brænder, DVD
> osv? Hvilket skærmkort?

Nej, den står som fra fabrikken blot med en 20 GB HD i i stedet for den
originale 60 GB.

> Hvilken system version?

OS 10.2.4

> Installeret fra CD´er?

Det ved jeg ikke, men da disken er nyisat og da jeg startede dyret, så
kom den op med Welcome.................

> (Hvor er du i dagtimerne, så jeg kan få afleveret kædeskilleren?)

Ring på 39 404 404 og lav en aftale. Fik du fixet cyklen og har du
fundet din egen ? Ellers finder du den garanteret i samme øjeblik du
køber en ny!!

Ligesom når man finder alt sit sommertøj frem, så bliver det pissekoldt
og begynder at regne.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 27-03-03 00:48

> Nej, den står som fra fabrikken blot med en 20 GB HD i i stedet for den
> originale 60 GB.

Det virker også suspekt at sætte en 20 GB harddisk i en så ny maskine.
Gad vide hvad de ellers har pillet ved?

Mht RAM'en, så kom den fra fabrikken med 256 MB RAM, så det lader ikke
til at der er pillet der.

> OS 10.2.4

> Det ved jeg ikke, men da disken er nyisat og da jeg startede dyret, så
> kom den op med Welcome.................

De har garanteret brugt tilbagekopier CD'erne, da de har hevet den
originale CD ud.

Hvis du vil ha' det, så kan jeg da godt tage et kig på maskinen, men jeg
finder nok ikke mere end dig.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 26-03-03 23:28

[2900] Jesper Haaber Gylling wrote:
> [...]
>
> Den kan heller ikke huske fx. ændringer i International. Jeg bliver ved
> med at vælge Denmark til numbers og så videre, men efter genstart er den

Firmware updateret ?

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Jacob Johansen

Dato : 28-03-03 22:55

Jesper,

Problemet med nulstillingen af tid, dato og andre instillinger er kendt af
Apple og eksisterer efter opgradering til 10.2.4 på nyere PowerMac G4
maskiner.

Se evt.

http://www.coolmacintosh.com/macosxupdate021603.html og

http://www.macosxhints.com/article.php?story=200302130746516