Offentlige sites...
Fra : Morten Lind

Dato : 24-03-03 17:23

Det var li´ godt satans.......

http://www.soendagsavisen.dk/nyheder/index.asp?doc_guid={C149E023-44AD-1
1D7-9383-0010B555F137}&cat_id=446

Hej fra
Morten

--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz
[2000]

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 24-03-03 17:45

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Det var li´ godt satans.......
>
> http://www.soendagsavisen.dk/nyheder/index.asp?doc_guid={C149E023-44AD-1
> 1D7-9383-0010B555F137}&cat_id=446

Lad os håbe, at der er gang i udviklingen og at vi om 1-2 år ikke har
den form for forskelsbehandling.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Morten Lind

Dato : 24-03-03 17:59

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> Lad os håbe, at der er gang i udviklingen og at vi om 1-2 år ikke har
> den form for forskelsbehandling.

Nemlig..... Enig!
M.

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 24-03-03 20:15

Jeg kan ikke lade være med at tænke på artiklen "Web Accessibility;
Access All Areas" i MacUser (Vol.19 No.1, 10. januar 2003) - her
diskuteres eller gøres opmærksom på handicappedes rettigheder i
forbindelse med hjemmesider.

Hvordan er en handicappet person stillet når vedkommende har en
macintosh - siderne er jo ikke just brugbare!

Principielt er det et problem man ikke har tænkt sig om første gang en
given siden blev lavet, men mon ikke lektien efterhånden bliver lært og
en hjemmeside laves *godt* fra starten af?

- Jørgen

--
Der er næppe mange der trives ved at få de sure opstød nogle macintosh
ejere kan finde på at sende igennem deres mailprogram...

Fra : Jonas Voss

Dato : 25-03-03 22:30

In dk.edb.mac, Jørgen Tietze wrote:

> Principielt er det et problem man ikke har tænkt sig om første gang en
> given siden blev lavet, men mon ikke lektien efterhånden bliver lært og
> en hjemmeside laves *godt* fra starten af?

Det må man da håbe. Jeg skrev i søndags en mail til Ulla Tørnæs, hvori
jeg plæderede for, at undervisningministeriet fremover hyrer udviklere
der er kompetente nok til at udvikle til internettet, og ikke til
bestemte platforme. Så kan det være man kan slippe for sider som:

<http://www.kot.dk/>

Den bure i sagens natur være tilgængelig for alle, hvis man altså
stadig støtter op om ideen om universitetet for alle.

Desværre virker det ikke som om nogle af de folkevalgte eller deres
embedsfolk har den nødvendige indsigt i internet- vs.
platformsproblematikken til at kunne tage de korrekte beslutninger.
Til det kan man så blot sige, at det er sørgeligt, at de ikke
indhenter den nødvendige viden fra fagfolk, inden de hyrer et selskab
der kun kan udvikle til een platform.

SCSI port:
Inferior grade of wine, e.g. Muscatel, Ripple, Mad Dog.

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 27-03-03 14:09

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> [...]
> Til det kan man så blot sige, at det er sørgeligt, at de ikke
> indhenter den nødvendige viden fra fagfolk, inden de hyrer et selskab

Enig!

- Jørgen

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 27-03-03 21:56

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> <http://www.kot.dk/>

Ja, den er slem. Prøv med Mozilla el.lign. og du bliver nærmest 'hånet'
for ikke at bruge et MS-produkt. Det er enøjet at udelukke andre
platformsbrugere.

Enig i resten af dit indlæg, Jonas.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Jonas Voss

Dato : 27-03-03 22:12

In dk.edb.mac, Mich. Ottosen wrote:

> Ja, den er slem. Prøv med Mozilla el.lign. og du bliver nærmest 'hånet'
> for ikke at bruge et MS-produkt. Det er enøjet at udelukke andre
> platformsbrugere.

Især når de tilsyneladende ikke anvender teknologier på siden, der kun
virker på Windows.

We demand rigidly defined areas of doubt and uncertainty!

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 26-03-03 02:27

Morten Lind wrote:
> Det var li´ godt satans.......

Og nu vi er ved det, er der nogen der kan få GIS systemet til at virke
på Mac OS ?
http://www.nja.dk/Serviceomraader/Regionplan/LandkortMatrikekortlOgLuftfoto/LandkortMatrikelkortOgLuftfoto.htm
http://www.gis.nja.dk/lodsejerjava/Map1.htm

--

Mvh.

Henrik Linskou

Fra : Michael Holm

Dato : 26-03-03 13:01

Henrik Lindskou <sydjyderfjern@worldonline.dk> wrote:

> Og nu vi er ved det, er der nogen der kan få GIS systemet til at virke
> på Mac OS ?
> http://tinyurl.com/86mg
> http://www.gis.nja.dk/lodsejerjava/Map1.htm

æv jeg læste det først som om du vidste det virkede
nej jeg kan ikke få det til at spille....(OS X 10.2.4 -
Safari/IE/Mozilla1.3)
--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk