Win2000 og registry databasen
Fra : TB

Dato : 20-03-01 13:35

Hej alle.

Jeg har brugt en komponent der hedder regi1632, til at læse og skrive til
winme reg, men den virker ikke til win2000 eller XP, er der nogle andre
komponter der virker med dem, eller hvordan gør jeg det selv??
Jonathan

Fra : Niels

Dato : 20-03-01 16:54

Just as I expected, TB came up with this:

>Jeg har brugt en komponent der hedder regi1632, til at læse og skrive til
>winme reg, men den virker ikke til win2000 eller XP, er der nogle andre
>komponter der virker med dem, eller hvordan gør jeg det selv??

Prøv at tage et kig på TRegistry objektet der ligger i Registry unit'en.
Husk at i systemer bygget på WinNT (NT, 2K og XP) skal dit program køre
med administrator rettigheder for at kunne skrive (eller åbne med fuld
adgang) til alt andet end HKEY_CURRENT_USER grenen. Du kan bruge
TRegistry.OpenKeyRead() funktionen (ikke helt sikker på navnet, den er
der vist startende med Delphi 4) til at åbne en key som read-only.

Niels
--
e-mail: nmartin at iname dot com
ICQ UIN: 50187323

Fra : TB

Dato : 20-03-01 19:28

Hvordan for jeg programmet til at gøre det??
Jonathan

Fra : Niels

Dato : 20-03-01 20:56

Just as I expected, TB came up with this:

>Hvordan for jeg programmet til at gøre det??

Du kan finde en glimrende artikel om det på www.udvikleren.dk !

Niels

Fra : TB

Dato : 20-03-01 21:17