RAM igen
Fra : Steen Uldahl

Dato : 20-03-01 13:24

Jeg læste i lørdags en masse af de indlæg der
var om ram, herefter besluttede jeg mig til, at købe en
Ram-blok på 512MB.
På fakturaen står flg.: 512MB SD/PC1 (PC133 7,5nS RAM Original OBS.Intel
I815EP understøtter).
Men blokken fungerer ikke på min G4 400 mhz.
Jeg tænkte, nu bliver min Simens PC-er glad, for nu får den
en god Ram-indsprøjtning, men såvidt jeg kan se i Kontrolpanelet under
System/Ydeevne viser blokken kun 128MB!
Passer Ramblokken heller ikke min PC-er, eller er den leverede blok
for lille??

Er der nogen der har et bud?

Mvh
Steen

Fra : Henrik

Dato : 20-03-01 13:50

On 20/03/01 13:23, in article 3AB74BD1.528714F0@uldahl.dk, "Steen Uldahl"
<steen@uldahl.dk> wrote:

> [...]
> System/Ydeevne viser blokken kun 128MB!
> Passer Ramblokken heller ikke min PC-er, eller er den leverede blok

Surt show - mon ikke du kan levere den tilbage og bytte til 2x256 stænger?
Anyway - det var præcis hvad jeg frygtede. I følge Apples sider skal RAM'en
opfylde flg. krav:

(ved 512 Mb moduler): 3,3 V, uden buffer, 64 bit bred, 256 Mbit teknologi.
168 ben med en hastighed på mindst 100/133 MHz.

Jeg tror det er den der '256 Mbit teknologi' der får kæden til at springe
af, men jeg har ikke kunnet få PRC-data til at svare på om RAM'en opfylder
dette krav. Jeg tror ikke de ved det.

Jeg ved heller ikke selv hvad det betyder - er der nogen der kan svare? Kan
det være årsagen til den manglende succes?

Mvh,
Henrik.

Fra : LMarr

Dato : 20-03-01 14:54

Den Tue, 20 Mar 2001 13:23:45 +0100 skrev Steen Uldahl <steen@uldahl.dk> :

> [...]
>System/Ydeevne viser blokken kun 128MB!
>Passer Ramblokken heller ikke min PC-er, eller er den leverede blok

Hvilket motherboard ?

--
Søren C. Fischer
http://www.soren.fischer.as

Fra : Steen Uldahl

Dato : 20-03-01 15:16

Du spørger hvilket motherboard. Under Produktoplysninger i
Apple-systemprofil
står flg.:
ROM-revision: $77D.45F6
Boot ROM-version: $0003.22f1
Mac OS ROM-arkivversion: 3.5
Serienummer: CK0110B0-HSE-ffff

Jeg ved ikke om disse oplysninger har noget
med motherboard at gøre.

mvh
Steen

Fra : LMarr

Dato : 20-03-01 16:40

Den Tue, 20 Mar 2001 15:16:11 +0100 skrev Steen Uldahl <steen@uldahl.dk> :

>Du spørger hvilket motherboard. Under Produktoplysninger i
>Apple-systemprofil

nej, jeg spørger hvilket mobo der er i din Siemens PC.
--
Søren C. Fischer
http://www.soren.fischer.as

Fra : Steen Uldahl

Dato : 20-03-01 17:13

Hvor finder jeg denne oplysning om motherboard??

Fra : LMarr

Dato : 20-03-01 17:35

Den Tue, 20 Mar 2001 17:12:36 +0100 skrev Steen Uldahl <steen@uldahl.dk> :

>Hvor finder jeg denne oplysning om motherboard??

Hvis der fulgte manualer med til computeren kan du se det i dem.
Hvilken model Siemens PC har du ?

P.S. Lad være med at sende mig en kopi af dit indlæg til min email.

--
Søren C. Fischer
http://www.soren.fischer.as

Fra : Steen Uldahl

Dato : 20-03-01 20:15

Ok, jeg har fundet det i manualen.
System Board V65MA. Og jeg kan se at Dimm-modulerne
max. kan være 128 MB.
Det bedste for mig vil nok være at få 512-blokken
byttet til nogle mindre ?
Mange tak for hjælpen.

Steen