Andet multimedie
bentjuul 3670
Hvilken font er dette?
Fra : Esben

Dato : 27-03-03 14:00

Hej, kan nogen fortælle hvilken font der er brugt her:
http://home.tiscali.dk/isl40232/font/font.gif

Findes der i øvrigt værktøjer der er gode til at identificere fonte med?

--
Esben

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 27-03-03 14:44

Esben skrev:

>Hej, kan nogen fortælle hvilken font der er brugt her:
>http://home.tiscali.dk/isl40232/font/font.gif

http://www.adobe.com/type/browser/F/STON/F_STON-10010000.jhtml

- i en sammetrukket udgave.

>Findes der i øvrigt værktøjer der er gode til at identificere fonte med?

Jeg snublede på et tidspunkt over en smart værktøj, hvor man kunne
uploade et billede af den font man søgte - og fortælle hvilke
bogstaver der var - ja, hvilke bogstaver. Herefter fik man nogle
forslag. Desværre har jeg mistet adressen.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din mobiltelefon!

simlock.dk 2 år, hurra! Det fejres med fødselsdagstilbud hele marts,
og nu tilbydes også unlocking af Orange SPV og SonyEricsson P800.

Fra : Madsen

Dato : 27-03-03 15:10

Lasse Hedegaard skrev:

> [...]
> bogstaver der var - ja, hvilke bogstaver. Herefter fik man nogle
> forslag. Desværre har jeg mistet adressen.

<http://www.myfonts.com/WhatTheFont/>

Madsen.

Fra : JMo.

Dato : 27-03-03 16:47

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in

Eller http://www.identifont.com/ hvis man ikke har det scannet ind.

Fra : JMo.

Dato : 27-03-03 16:51

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> wrote in

> http://www.adobe.com/type/browser/F/STON/F_STON-10010000.jhtml
> - i en sammetrukket udgave.

Er vi ikke nærmere ovre i noget FF Meta eller ITC Officina Sans??
(uden at det dog er nogle af de to)

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 27-03-03 16:56

JMo. skrev:

>Er vi ikke nærmere ovre i noget FF Meta eller ITC Officina Sans?

ITC Officina Sans er det absolut ikke (den bruger jeg selv). Den anden
kender jeg ikke, men jeg er ret overbevist om, at det er ITC Stone
Sans, og jeg tror det er en sammentrukket semibold.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Esben

Dato : 28-03-03 12:47

> http://www.adobe.com/type/browser/F/STON/F_STON-10010000.jhtml
>
> - i en sammetrukket udgave.

Det ser helt rigtigt ud - mange tak for svaret.

--
Esben

Fra : piakj

Dato : 27-03-03 19:13

Der er denne side på nettet hvis du har adgang til det
:www.identifont.com
den er udmærket til at finde en font i.

http://www.kandu.dk/