Andet multimedie
bentjuul 3670
Distiller options-fil
Fra : Gert Chrillesen

Dato : 24-03-03 16:44

Jeg skal lave nogle annoncer i InDesign til nogle forskellige ugeaviser.

For at forsøge at gøre det rigtigt, har jeg hentet DRB-DDF_1.5.joboptions
fra "http://www.kankanikke-2000.dk/" og placeret i mappen
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Distillr\Settings.

Får følgende meddelelese i Distiller-vinduet:

Acrobat Distiller 5.0
Startet: 24. marts 2003 kl. 16:37

Adobe PostScript softwareversion: 3011.104
Error in DRB-DDF_1_5.joboptions:
setdistillerparams underflow

Hvis jeg vælger indstillinger>jobindtillinger får jeg følgende
fejlmeddelelse:
"Kunne ikke åbne filen: C\Programmer\Adobe\Acrobat
5.0\Settings\DRB-DDF_1.5.joboptions"

OS: Windows 2000 pro
Acrobat ver. 5.0

Mvh.
Chrille

Fra : teknik

Dato : 25-03-03 07:46

Gert Chrillesen wrote:

> [...]
> fra "http://www.kankanikke-2000.dk/" og placeret i mappen
> C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Distillr\Settings.

Her er indstillingerne:
General:
Compatibility Acrobat 3.0
Distill Pages All
Binding Left
Resolution 1270
Default Page size Width: 1190,551 - Height 792 Point

Compression:
Både farve og sort hvid:
Bicubic Downsampling 200 DPI
for images above 300 DPI

Compression Automatic - Quality Maximum.

Monochrome Images Bicubic downsampling to 1270 DPI
Compression CCITT Group 4
Compress text and lineart

Font:
Embed all fonts
Subset 1005

Color:
Settings file - None
Color managements Policies:
Leave color unchanged
Intent default.
Preserve Overprint settings
Remove Transfer functions

Advanced:
Use Prolque.ps and Epiloque.ps
Preserve Level 2 copypage Semantics
Illustrator overprint mode
Convert gradients to Smooth shades
Process DSC comments
Preserve EPS information from DSC
Preserve Document information from DSC

Det var Distiller indstillingerne.

I Indesign er det vigtigt at du markerer output som sammensat CMYK (når du
printer en postscript fil)- de fleste aviser arbejder udelukkende i CMYK.
InDesign har den fordel at den konverterer alt til CMYK når det er slået til
- så man kan arbejde i RGB - og slutproduktet bliver CMYK.
Venlig hilsen
--
Villy Erichsen - Systemansvarlig
86961766 - Direkte: 86961552-13