Andet multimedie
bentjuul 3670
farveskift på bil PS5.5
Fra : Kenny Jensen

Dato : 21-03-03 17:04

Jeg har en bil jeg vil skifte farve på, sådan at det farvespil den har på
billedet også er i den nye farve.
Jeg har lavet det massere af gange sidste år men nu er jeg blank.
Jeg har makeret det der skal skifte farve, lavet et nyt lag og så mener jeg
at det skal gøres gennemsigtigt.
Men hvor gør jeg det.

Pft
Kenny

Fra : KNL DtP

Dato : 21-03-03 18:58

"Kenny Jensen" <kenny@REMOVEskydebanen.net> skrev i en meddelelse

> Jeg har en bil jeg vil skifte farve på, sådan at det farvespil den har på
> billedet også er i den nye farve.

Nu ved jeg ikke om dette er den bedste metode - men den virker da ganske godt:

Opret et nyt lag oven på dit bil-billede. Marker bilens "lak" med lassoværktøjet og
udfyld dette med en passende farve.

Ved at vælge Bled-mode (øverste venstre hjørne af layer-toolboxen) kan du ændre
hvorledes den nye lakfarve smelter sammen bilens nuværende.

- 'Multiply' giver et ret mørkt look, men smelter ellers fint sammen med den
underlæggende struktur og lyslægning.

- 'Overlay' er et meget lyst og kontrastigt farveskift. Knap så go'.

- 'Soft Light' giver en ret blødt omlakring. Mangler nok lidt saturation, men virker
ret realistisk.

.... der findes måske en nemmere løsning, men her ændrer du ikke på det oprindelige
billede, og med funktionen Image > Adjust > Hue / Saturation (Ctrl + U) kan du lyn
hurtigt give det en gang spraypaint

http://mclaren.homepage.dk/gulf_mazda_mx5.jpg

--
MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Kenny Jensen

Dato : 21-03-03 19:13

Takker, det var HUE jeg ledte efter og det tager jo ikke mere end 2 sek når
man ved det :)

Tak
Kenny