CSS: "cursor: hand" vil ikke validere
Fra : Steen Eiler Jørgense~

Dato : 27-03-03 13:22

Jeg bruger nogle tabelceller som links, og når man kører musen over dem, vil
jeg gerne have, at musemarkøren skifter fra pil til hånd. Det virker kun med
"cursor: hand" i IE5.5, men w3.org vil ikke validere mit stylesheet.

Hvordan får jeg hånden på cellerne med et stylesheet, der validerer?

--
Steen Eiler Jørgensen
"No, I don't think I'll ever get over Macho Grande.

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 27-03-03 13:31

"Steen Eiler Jørgensen" <oz1sejREMOVETHIS@get2net.dk> writes:

> [...]
> "cursor: hand" i IE5.5, men w3.org vil ikke validere mit stylesheet.
>
> Hvordan får jeg hånden på cellerne med et stylesheet, der validerer?

Det gør du ikke. IE5.5 forstår åbenbart ikke den korrekte
cursor:pointer
så enten må du droppe hånden eller skrive ukorrekt kode. Der er kun
IE at bebrejde for det, standarden var for længst på plads da IE 5.5
blev udgivet.

/L

Fra : Steen Eiler Jørgense~

Dato : 27-03-03 13:56

"Lasse Reichstein Nielsen" <lrn@hotpop.com> skrev

> [...]
> så enten må du droppe hånden eller skrive ukorrekt kode. Der er kun
> IE at bebrejde for det, standarden var for længst på plads da IE 5.5

Øv. Men tak for svaret

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-03-03 14:09

Steen Eiler Jørgensen skrev:

> Øv. Men tak for svaret

Du kan evt. bruge IE's conditional-kommentarer til at servere en
IE-specifik css-værdi:

<!--[if lt IE 6]>
   /* Disse styles ses kun af IE-versioner mindre end 6 */

<![endif]-->

Det virker kun på windows.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-03-03 14:19

"Steen Eiler Jørgensen" <oz1sejREMOVETHIS@get2net.dk> skrev :

> [...]
>jeg gerne have, at musemarkøren skifter fra pil til hånd. Det virker kun med
>"cursor: hand" i IE5.5, men w3.org vil ikke validere mit stylesheet.

Alternativt kunne du jo lave tabelcellerne med en anden kode.

Du bruger måske <td onclick="> nu, hvilket ikke er den optimale
måde at gøre det på (og vil ikke virke i enkelte browsere).

Brug <td><a href="link"; style="display: block; width: 200px">bla
- bla</a></td>

Så er du over problemet, at skulle sætte cursoren med css og det
virker i alle browsere.

Fra : Steen Eiler Jørgense~

Dato : 27-03-03 15:06

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> skrev

> Du bruger måske <td onclick="> nu, hvilket ikke er den optimale
> måde at gøre det på (og vil ikke virke i enkelte browsere).

Okaayy...

> Brug <td><a href="link"; style="display: block; width: 200px">bla
> - bla</a></td>

Damn, det virker! Knud - du er genial Takker ydmygst...