Druknet scooter...Hva' nu ??
Fra : Thomas

Dato : 27-03-03 12:23

Hej.
Min scooter nægtede at starte her til morgen, og jeg tror desværre at noget
af fejlen var min egen da en uheldig kombination af for megen choker og gas
under startforsøget gjorde at den var total død bagefter.

Jeg tror og håber på at den bare er druknet, men efter at have haft
tændrøret ude og sågar også skiftet det, luftet ud i cylinderen og ellers
have haft den stående i ca. 5 timer nu, så er der stadig ingen liv i
maskinen.

Hvis den er druknet og krumtap huset måske er godt fyldt med benzin, er der
så nogen som har en ide til hvordan man får den igang igen ?

Det skal siges at der både er gnist og benzin tilførelsen ser ud til at være
ok, da tændrøret bliver godt vådt efter nogen forsøg med kickstarteren....

Nogen gode ideer til fejlsøgning ??
Da jeg var nede og købe mit nye tændrør spurgte jeg selvfølgelig lige
motorcykel forhandlen om hvad jeg måske kunne prøve, og her var det
arrogante svar, -"Du kan jo prøve at køre den på værksted."

Hmm...Hva' nu ?

Thomas.

Fra : Kim J

Dato : 27-03-03 15:26

>Snip<
> Hmm...Hva' nu ?
>
> Thomas.

Er der Gnist på Tændrøret?

Kim J.

Fra : Martin Petersen

Dato : 27-03-03 15:56

"Thomas" <oz1jte@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> motorcykel forhandlen om hvad jeg måske kunne prøve, og her var det
> arrogante svar, -"Du kan jo prøve at køre den på værksted."

Tjek dit luftfilter. Det er sikkert sovset ind i benzin...

- Martin

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 27-03-03 19:34

Thomas wrote:
> [...]
> noget af fejlen var min egen da en uheldig kombination af for megen
> choker og gas under startforsøget gjorde at den var total død

Det gør jeg også en gang i mellem på min moped...

> [...]
> tændrøret ude og sågar også skiftet det, luftet ud i cylinderen og
> ellers have haft den stående i ca. 5 timer nu, så er der stadig ingen

hhmm....surt!

> Hvis den er druknet og krumtap huset måske er godt fyldt med benzin,
> er der så nogen som har en ide til hvordan man får den igang igen ?

Blæs det rent - tag karburator+studs ud og få blæst det rent/tørt.

> Det skal siges at der både er gnist og benzin tilførelsen ser ud til
> at være ok, da tændrøret bliver godt vådt efter nogen forsøg med
> kickstarteren....

Hvordan ser du om der er gnist?

> Nogen gode ideer til fejlsøgning ??

Først skal du være 100% sikker på hvad den kan og hvad den ikke kan...

> Da jeg var nede og købe mit nye tændrør spurgte jeg selvfølgelig lige
> motorcykel forhandlen om hvad jeg måske kunne prøve, og her var det
> arrogante svar, -"Du kan jo prøve at køre den på værksted."

Typisk :)

> Hmm...Hva' nu ?

Kryds fingre?

Fra : Jimmy_K

Dato : 29-03-03 22:10

"Brian Axelgaard" <axelgaard@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Det gør jeg også en gang i mellem på min moped...

Hej.
Nu kan jeg ikke på stående for sige sig om din knallert
er druknet, eller om det er noget andet der er galt.
Men, normalt når en motor er druknet så er den hurtigste
løsning, at give den fuld gas når du forsøger at starte den.
Det lyder ulogisk, men da der ligger meget benzin i motoren, skal det
fortyndes op med meget luft. Det giver du den ved at åbne helt op for
gasspjældet.
Håber det hjælper...

Mvh
Jimmy_K