Priser på nye MC'er uden afgift?
Fra : peterl

Dato : 27-03-03 10:50

Findes der et sted hvor man kan se priserne uden afgift på nye MC'er, eller
findes der en "formel" man kan regne det ud med?

Jeg har en veninde der bor i Stockholm, som skal til at købe ny motorcykel.
Jeg kom til at tænke på om ikke det var billigere for hende at købe den i
her i Danmark, og så få den indregistreret i Sverige.
Er der nogen der har check på om man skal betale dansk moms, eller om man må
betale svensk moms af en MC købt i Danmark, som eksporteres til sverige.
Hvor meget er Svensk moms forøvrigt?
Og er der nogen der ved hvor meget registreringsafgiften er i Sverige?

Lad mig endelig høre hvis nogen af jer har erfaringer med dette!

-PeterL

Fra : Michael K. S.

Dato : 27-03-03 11:57

On Thu, 27 Mar 2003 10:49:37 +0100, "peterl" <overground@hotmail.com>
wrote:

>Findes der et sted hvor man kan se priserne uden afgift på nye MC'er, eller
>findes der en "formel" man kan regne det ud med?

Det er relativt simpelt,hvis prisen før pålagt reg.afgift kaldes X og
prisen med afgift for Y fås for X>13700 kr

X = (Y+18150)/2.8 (råpris incl. moms)

og

X´ = X * 0.8 (råpris ex. moms)

Eks. Y=100000 (FZS 600 f.eks) giver

X = 42196 og X´ = 33757

>Jeg har en veninde der bor i Stockholm

Te'løkke

>Er der nogen der har check på om man skal betale dansk moms, eller om man må
>betale svensk moms af en MC købt i Danmark, som eksporteres til sverige.

Du skal faktisk betale svensk moms på nye motorcykler,men det har
ingen betydning i dette tilfælde,da svenskerne anvender den generelle
momssats = 25 % på motorcykler
(http://www.rsv.se/broschyrer/556/55603.pdf)

>Hvor meget er Svensk moms forøvrigt?

Den generelle svenske momssats er 25 % ganske som i DK,dog har de
reduceret momssats på bl.a fødevarer og visse tjenesteydelser..

>Og er der nogen der ved hvor meget registreringsafgiften er i Sverige?

Sverige har AFAIK ingen registreringsafgift på motorcykler.

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 27-03-03 14:10

> Det er relativt simpelt,hvis prisen før pålagt reg.afgift kaldes X og
> prisen med afgift for Y fås for X>13700 kr
>
> X = (Y+18150)/2.8 (råpris incl. moms)

Hmm den kan jeg ikke gennemskue uden at skulle til at regne ...

Bekendtgørelse af lov om registreringsafgift af motorkøretøjer m.v. LBK
nr 977 af 02/12/2002

Citat:"§ 4. 3) Afgiften beregnes for nye køretøjer og køretøjer, der har
mistet deres identitet, af køretøjets afgiftspligtige værdi med følgende
satser:
1) Motorcykler: 105 pct. af 7.201-13.200 kr. og 180 pct. af resten.

/A

Fra : Michael K. S.

Dato : 27-03-03 14:27

On Thu, 27 Mar 2003 14:09:47 +0100, "Anders Majland \(Replace DOT with
.. in address for reply by email\)" <AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote:

>Hmm den kan jeg ikke gennemskue uden at skulle til at regne ...

>1) Motorcykler: 105 pct. af 7.201-13.200 kr. og 180 pct. af resten.

2002-tal for 2003 er tallene :

Motorcykler: 105 pct. af 7.500-13.700 kr. og 180 pct. af resten.

Når X er råprisen incl moms men ex afgift,får man derfor prisen Y
incl. afgift :

Y = X + (X-13700)*1.8 + (13700-7500)*1.05 --->

Y = 2.8X - 18150 --->

X = (Y+18150)/2.8

QED

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 27-03-03 16:00

> QED

Takker - så er jeg med

/A

Fra : Benz...

Dato : 27-03-03 12:25

En lille Tommelfinger regl som jeg plejer at bruge i nødtilfælde. Er ca 40%
af ny prisen. dvs gang nyprisen med 0,40 og så skulle cirka tallet være der.

Har ikke hørt om noget sted hvor det står. Så hvis du vil ha det korekte tal
skal du nok ringe til en forhandler eller importør og spørge.

Mvh Jess