T68 - nødhjælpsnumre
Fra : Christian

Dato : 27-03-03 09:57

Der er 3 numre man kan ringe fra en T68 selvom tasterne er låst.

112
911
08

åbenbart så andre kan ringe efter hjælp uden at vide hvordan man slåt
tastelåsen fra.

Nu er jeg imidlertid træt af at ringe til 112 fordi min telefon
ligger i lommen og trykker tilfældige taster ned. Kan man ikke fjerne
disse numre? Jeg har fundet listen inde under TELEFONBOG -> SPECIELLE
NUMRE -> NØDOPKALDSNUMRE men kan ikke ændre/slette i den.

Any ideas?

/Christian

Fra : Dan Andersen

Dato : 27-03-03 21:42

Var det ikke nemmere at sætte tastaturlåsen til?

--
Mvh. Dan Andersen - www.dbamott.dk - www.oscar4sale.dk -
www.bastetogbundet.dk - www.cafezugarbaby.dk - www.damatic.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 27-03-03 21:56

"Dan Andersen" <dan@dbamott.dk> wrote in

> Var det ikke nemmere at sætte tastaturlåsen til?

Læste du ikke første linie eller hvad ?

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk - http://hs235.dk ::...
"You know the world is going crazy when the best rapper is a white

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 29-03-03 13:41

> Nu er jeg imidlertid træt af at ringe til 112 fordi min telefon
> ligger i lommen og trykker tilfældige taster ned. Kan man ikke fjerne
Hvad siger de så (alarmcentralen), når du opdager det?

Jeg har nemlig også en T68i, som jeg lige har købt og jeg håber da ikke at
de sender regninger eller bliver sure

mvh.
Martin J.

Fra : Christian Vandsø

Dato : 30-03-03 09:14

On Sat, 29 Mar 2003 13:41:06 +0100, "Martin Jorgensen"
<megafedt@hotmail.com> wrote:

>Hvad siger de så (alarmcentralen), når du opdager det?
>
>Jeg har nemlig også en T68i, som jeg lige har købt og jeg håber da ikke at
>de sender regninger eller bliver sure

De sender ingen regning - men er naturligvis kede af at blive
forstyrrede.

På baggrund af de manglende svar kan jeg vel konkludere, at det ikke
er muligt at ændre/slette nødhjælpsnumre i en T68. Klart et
fejldesign.

/Christian

Fra : JMo.

Dato : 30-03-03 10:25

Christian Vandsø <christian@fabel.dk> wrote in

> På baggrund af de manglende svar kan jeg vel konkludere, at det ikke
> er muligt at ændre/slette nødhjælpsnumre i en T68. Klart et
> fejldesign.

Det er vidst nok ret almindeligt at man kan kalde op til 112 selv om
tastelås er aktiveret - også på f.eks. Nokia'er.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-03-03 14:46

"JMo." <ns_sf009@mohr.cx> wrote in

> Det er vidst nok ret almindeligt at man kan kalde op til 112
> selv om tastelås er aktiveret - også på f.eks. Nokia'er.

Siemens har det også. Der skal dog trykkes 112, trykkes på en tast
for "sos" og derefter bekræftes med ja/nej til "nødopkald ?". Med
andre ord skal der bekræftes 2 gange efter nummeret er trykket.

(Siemens C55)