Korsika eller Sardinien
Fra : JSB

Dato : 27-03-03 09:40

Min kæreste og jeg overvejer at tage til enten Korsika eller Sardinien her
til sommer - med Korsika som favorit pt.
Planen er at tage 14 dage dernede - een uges selvkørende ø-rundtur,
efterfulgt af en uges afslapning det samme sted. Vi har selv lidt kig på
Ruby Rejsers Korsika-program - kender nogle til dette?

Hvad kan i anbefale på (specielt Korsika) ift. denne plan - herunder gode
rejebureauer, seværdigheder, kørselsforslag, billeje, vandretursforslag m.v.
Hvilken del af øen er naturmæssigt smukkest, det både ift. bjergene samt
kyststrækningerne? Hvis man vil have både smukke sand- og klippestrande,
hvor er det så bedst på øen?

Hvordan er vejenes tilstand (samt befolkningens kørsel) på øen? Er det hele
tiden "med hjertet oppe i halsen", eller kan man roligt leje bil uden alt
for stor fare for sit liv og lemmer? Er det billigere at leje bilen dernede
ift. hjemmefra?

Mvh
Jesper B.

Fra : M. Andersson

Dato : 29-03-03 12:43

Hej Jesper,
Korsika er en fantastisk smuk ø, har været der for 4 år siden.
Vi boede i byen Calvi som ligger NV på øen. Vi rejste med Langly Travel og
boede på deres bedste hotel dernede. Det var bare super. Vi lejede bil i en
uge og kørte rundt, vejene er ok og korsikanerne kører ganske udemærket.
Hvis I vælger Korsika så brug absolut den første uge på at køre rundt og den
anden til afslapning. Det er langt imellem de store byer. I burde næste
undersøge muligheden for at overnatte i de forskellige byer.
God tur.
mvh
Morten

Fra : Jens Lundgaard

Dato : 30-03-03 19:29

"M. Andersson" <m.andersson@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> anden til afslapning. Det er langt imellem de store byer. I burde næste
> undersøge muligheden for at overnatte i de forskellige byer.

Jeg er lige kommet hjem fra Korsika, og vil gerne knytte et par kommentarer
til kørselen.. Jeg kørte rundt på øen i en ombygget turistbus (13 tons / 10
meter) og havde stort set ikke problemer med de lokales kørsel i bjergene.
Vejene er ikke lavet til buskørsel, men det er helt sikkert OK i personbil.

Jeg er klar til at tage afsted igen, næste gang skal jeg have dykkerudstyr
med. Camping 'El Griggione' ved Ponte Leccia er fin og billig,
'campingfatter' er utroligt rar og hjælpsom.

Der er mange der taler udemærket engelsk overalt, måske har det noget at
gøre med at de ikke er 'rigtige' franskmænd.

God tur -du vil ikke fortryde

Jens Lundgaard

Fra : N I E L S

Dato : 05-04-03 22:52

Der er sikker skønt på Korsika. Sikkert lidt landligt
Pas dog lige på løsrivelses-bevægelsen, som vist har råbt lidt op på det
sidste.
N I E L S