Ved OC fejl hvordan går det ned ?!?!?
Fra : ODB

Dato : 27-03-03 09:24

Hej i gruppen jeg har lige købt noget nyt udstyr, og har siddet og OCed
hele maskine det har givet

P4 2,4@3,3 :)
FSB 184Mhz

Men så kommer det så, jeg har købt et mindre godt grafikkort for så er der
gode muligheder for at opgradere i fremtiden uden jeg bliver alt for fattig
og så kan min datter også få tøj på kroppen :)

Men til korted et Aopen MX440 64MB DDR, jeg har så installeret en Zalman 50
Køler på, og jeg har OCed det, jeg kan ikke huske til hvad for jeg fitler
hele tiden med det kort, men til spørgsmålet.

Efter jeg har teste min PC med en del programmer/spil og jeg regnede med at
det hele var OKAY, prøved jeg lige og spille Army ops, Altså det her gratis
spil, jeg ved godt det nok ikke er det bedste at teste med, men jeg oplevet
fratisk at min PC kig ned :(, men jeg kan jo ikke være sikker på at hvad
det er jeg har OCed for meget!!!!

Så jeg ville høre hvordan ser det ud når et grafik kort går ned?

jeg kan fortælle at min gik ned med en sort skærm og så stod den bare
stille, så skulle jeg lige genstarte, den fejl synes jeg også jeg har
oplevet ved ram fejl, men jeg er ikke sikker, men det har hjulpet at jeg
har hævet spæningen på mine ram og skruet ned for klokken på mit skærmkort.

Med den lage historie

ODB

Fra : jk

Dato : 27-03-03 10:38

On Thu, 27 Mar 2003 08:24:04 GMT, ODB <ODB@fejlVibeholm.dk> wrote:

>Hej i gruppen jeg har lige købt noget nyt udstyr, og har siddet og OCed
>hele maskine det har givet
>
>P4 2,4@3,3 :)
>FSB 184Mhz

Nu fortæller du ikke, hvilket bundkort du bruger. Men jeg håber da, at
det er et hvor du kan låse agp og pci til at køre nominelt, med
henoldsvist 66 MHz og 33 MHz.

Hvis ikke, så kører agp med 92 MHz, hvor nominelt er 66 !
og pci kører med 46 MHz, hvor nominelt er 33.

> [...]
>fratisk at min PC kig ned :(, men jeg kan jo ikke være sikker på at hvad

Det er der jo en løsning på. Clock den ned til nominelt og se om
spillet kører.

>Så jeg ville høre hvordan ser det ud når et grafik kort går ned?

Det jeg har set er streger i grafik, ved at kortet bliver for varmt.

mvh

John

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 27-03-03 10:46

ODB wrote:
> den fejl synes jeg også jeg har oplevet ved ram fejl

Prøv og test rammene med www.memtest86.com,
for vejledning omkring hvor lang tid kan ses her:
http://memtest86.com/#timing

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : No1

Dato : 28-03-03 15:08

> [...]
oplevet
> fratisk at min PC kig ned :(, men jeg kan jo ikke være sikker på at hvad

1. Clock alt ned.

2. Overclock lidt

3. Test. Hvis det går godt, gå til 2. Hvis det går galt, så clock det du er
i gang med ned til det forrige niveau (hvor det var stabilt). Gå videre til
en anden ting du vil clocke og gør på sammen måde.

Fra : ODB

Dato : 31-03-03 10:16

Det var mit grafik kort der fik min PC til at gå ned da jeg spilled, men nu
har jeg bare clocked det ned, og så må jeg bare købe et nyt en dag.

ODB