For meget olie
Fra : Ted

Dato : 27-03-03 08:38

Hej - jeg efterfyldte med lidt olie på motoren her i morges - og kom til at
tænke på hvad der mon ville ske, såfremt man kom for meget olie på. Hvis man
nu f.eks. fyldt ½-1 liter yderligere end max. mærket. Hvad ville motorens
reaktion være under en lang tur ?

Mvh Teddy

Fra : Pwh

Dato : 27-03-03 08:53

"Ted" <teddy@mail.net.dk> skrev i en meddelelse news:b5u9oa$1knt$1@news.cybercity.dk...
[...]

Jeg har et par gange været ude for at koblingen ikke kan koble
ordentligt ud hvis der er for meget olie på.

Mvh Jens

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 27-03-03 08:46

> [...]
man
> nu f.eks. fyldt ½-1 liter yderligere end max. mærket. Hvad ville motorens

Reaktionerne kan være:

Hvis blokken ikke flækker vil der pisse olie ud af luftfilterkassen. Spørg
bare PsykoGixxerKoDrengen.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Armand

Dato : 28-03-03 14:02

Jens Jacob Bager Jensen <news@abl1926.dk> skrev i en
> at
> man
>
> Reaktionerne kan være:
>
> Hvis blokken ikke flækker vil der pisse olie ud af luftfilterkassen.

Pakdåser og pakninger vil sikkrt blive trykket ud inden at motoren ligefrem
sprænges :-/

--
Armand.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 28-03-03 21:53

> Pakdåser og pakninger vil sikkrt blive trykket ud inden at motoren
ligefrem
> sprænges :-/

Hmm. Jeg synes nu der noget mere dramatik over at sprænge blokken.... Det
kan da godt være sådan noget som en pakdåse ved udgangsakslen bliver utæt
først.

Den historie jeg har det fra er noget med en havetraktor, men dem laver
Kawasaki jo også.

Fra : Bjørn S

Dato : 29-03-03 14:20

> [...]
> først.
>
> Den historie jeg har det fra er noget med en havetraktor, men dem laver

Hvis det nu var en diesel kan for meget olie udarte sig meget underholdende
for dem som kigger på :-/

Advarsel - ikke forsøg det der hjemme !!!

/Bjørn

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 30-03-03 00:35

"Bjørn S" wrote:

> Hvis det nu var en diesel kan for meget olie udarte sig meget underholdende
> for dem som kigger på :-/

Især hvis den er med turbo.

> Advarsel - ikke forsøg det der hjemme !!!

Derfor gjorde jeg det på en landevej. Det var lige før det blev en startbane.

Ib Jakobsen

Fra : Anders Thorup

Dato : 27-03-03 11:19

Ted wrote:
> [...]
> olie på. Hvis man nu f.eks. fyldt ½-1 liter yderligere end max.
> mærket. Hvad ville motorens reaktion være under en lang tur ?

Hvis det kun er lidt, sker der ikke så meget, men ½-1liter er MEGET, og det
er ikke sikkert at det vil gå så godt, det kan nemt komme til at ødelægge
for mange penge

--
MVH/Best Regards
Anders Thorup

Fra : eli

Dato : 27-03-03 20:38

hva med en pæn blå tåge, ud gennem udstødningen;)
M.v.h
Dan
eli@popme.dk
Anders Thorup <nospam@it.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b5uj6v$25ju$1@news.cybercity.dk...

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 27-03-03 21:26

eli wrote:
> hva med en pæn blå tåge, ud gennem udstødningen;)

Det er da noget der skal være der...

Jens
RD

Fra : Steen Gruby

Dato : 27-03-03 22:55

On Thu, 27 Mar 2003 21:25:54 +0100, "Jens Blaabjerg \(replace xxx with
newsgroup to reply\)" <xxx@blaabjerg.net> wrote:

Hej.

>Det er da noget der skal være der...

"LOL"
Der Stinker hat Gesprochen ))

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : GERT BO THORGERSEN

Dato : 28-03-03 01:14

Jens Blaabjerg (replace xxx with newsgroup to reply) <xxx@blaabjerg.net>
skrev i en news:T6Jga.140$CY2.56@news.get2net.dk...

> Det er da noget der skal være der...
>
> Jens
> RD
At den tætte blå tåge skal være der, tror jeg nu ikke, for jeg har det ikke
på BMWén. Min far som havde den BMW fra 1976 som jeg nu har, hos Jess - ham
som nu er ved Damhussøen - fik installeret en /7 ikke brugt motor fra
politiets lager. Da han derefter på en tur krydsede Sjælland hørte han mange
biler der dyttede ad ham men kunne ikke forstå hvorfor, før han er sted hvor
vejen drejede så at der kom en blå tåge ud bag fra BMWén. Han kørte så ind
på en tankstation og kontrollerede den og det viste sig at der var for meget
olie i den.

Han tappede al olien af og fyldte den i dunke og kom ny på til det rette
mål. Olien der var aftappet tog han i sidevognen med til Jess og viste ham,
for det havde vist sig at der i BMWén var dobbel så megen olie i som der
skulle være! Det viste sig så at Jess havde monteret en motor hvori der
allerede var olie, og så havde fyldt de 3 lit. på der skal være i modellen,
uden f.eks. bagefter at kontrolmåle, og derved ikke havde opdaget at der
allerede var olie i motoren; og ikke den rette olie til brug under kørsel.
Men resultatet var altså den blå tåge; og dele ødelagt i motoren viste det
sig da jeg skildte motoren ad da jeg senere fik motorcyklen.

Gert Thorgersen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 28-03-03 10:28

Jens Blaabjerg (replace xxx with newsgroup to reply) wrote:
> Det er da noget der skal være der...

Nemlig! .. :)

// Hans, der er skyldig i at mindst 10 personer permanent lugter af
totakt og har fået ca. 300 smøgers rygelunger ganske gratis under
opvarmningen til Bakke-åbningen :)
--
http://ph33r.dk - It sucks :)