Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Sapphire ATI Radeon9500 Pro, 128MB DDR-ram~
Fra : kim

Dato : 27-03-03 08:43

Jeg har nu fået dette kort hjem og har et par spørgsmål:
Hvad er catalyst 3,2 godt for?
- for min maskine bliver 100% ustabil hvis jeg installere den fra
www.ati.com (wxp-w2k-radeon-7-84-030228a1-008040c-efg.exe)
Jeg kan ikke åbne nogle programmer overhovedet, XP bliver ved
med at genstarte, heller ikke kontrolpanel, så jeg kunne få den
fjernet, så jeg blev nødt til at lave en systemgenkaldelse for at
få den fjernet igen.
Hvilket program, film eller lign. vil I anbefale så jeg kan få bekræftet at
kortet yder og virker som det skal ?
- jeg har ingen erfaring på dette område nemlig
På forhånd tak.
Mvh Kim
ECS K7S5A SIS 735
AMD Athlon XP 1900+ Palomino
Titan TTC-D5TBA m/Føler >1,5
2*256 Mb PC2100 DDR Ram
Codegen ATX 300 Watt
Sapphire ATI Radeon9500 Pro, 128MB DDR-ram
40 + 80 Gb Seagate Barracuda IV 7200 rpm
Creative Sound Blaster Audigy
Memorex 24*10*40
Asus 40xMax
Win XP Pro

begin 666 happy.gif
M1TE&.#EA#P`/`,0``````/___S.9_T2B_U"H_U*I_U2I_EZN_E^O_V&O_FFS
M_FVV_W*W_G2X_GBZ_G^__X3!_HK$_____P``````````````````````````
M`````````````````````````"'Y! $``!(`+ `````/``\`0 5SH"2*0%F.
MI,(`R\(H"7(`@P!(P!,]N;,`LL*-5"@2!C6!#06 /"".Q@MA& (:#B<@NJ(2
MED $($$^# #*(=.D1N&V4MAIU-0U?<"#$)=]\* _038`#%@.5R\`!P8U)0D*
5``J2,69H8 8',VQ*2W26G',2(0`[
`
end

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 27-03-03 09:45

> [...]
> så jeg kunne få den fjernet, så jeg blev nødt til at lave en
> systemgenkaldelse for at få den fjernet igen.

Hvad siger Windows fejllog?

Kontrolpanel -> Administration -> Logbog

http://www.futuremark.com/download/?3dmark03.shtml

> film eller lign.

Måske en spildemo istedet?

> så jeg kan få bekræftet at kortet yder og virker som
> det skal?

I en anden maskine?0

> ECS K7S5A SIS 735

Nyeste BIOS?

> Codegen ATX 300 Watt

Måske ikke nok strøm?

Hvad siger varmen?

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : kim

Dato : 27-03-03 10:19

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Har jeg læst. Hvad er "stuttering" bl.a.( catalyst 3,2 ) godt for?
Snip: Og når man så læser på dit link, finder man ud af, at Catalyst 3,2
netop
retter denne "stuttering", så det er også et overstået kapitel...Snap.

> Hvad siger Windows fejllog?
>
> Kontrolpanel -> Administration -> Logbog

Og så hvad ?
Program ?
Sikkerhed ?
System ?
Og når man laver en systemgenkaldelse i Xp sletter den så ikke noget fra
loggen ?

> http://www.futuremark.com/download/?3dmark03.shtml

Takker.

> Måske en spildemo istedet?

Hmmm...

> I en anden maskine?0

Selvfølgelig, men helst i min egen ik ?

> Nyeste BIOS?

Jo, flashet fra butikken ( 07.00T 04/02/01 tror jeg nok )

> Måske ikke nok strøm?

Fik af vide at butikken at den skulle kunne trække det hel, den er ikke 6
mdl gammel.

> Hvad siger varmen?

Varmen fra hvor ?

CPU Temperature = 53,0 C / 127,4 F

mvh kim

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 27-03-03 10:32

kim wrote:
> Hvad er "stuttering"?

Det står på linket:
"stuttering, dvs,jeg dropper til 50 fps ca. hvert andet
sek.(normalt har jeg 125-150 fps i sof2/quake3)"

> Og når man så læser på dit link, finder man ud af,
> at Catalyst 3,2 netop retter denne "stuttering", så det
> er også et overstået kapitel...

Ja, så det er en af tingene Catalyst 3.2 er godt for!

> Og så hvad ?

Når maskinen går ned, så læser du i logbogen og
gengiver fejlen(e) her.

> Program?
> Sikkerhed?
> System?

Evt. alle 3, men sørg for kun at gengive de fejl, som
indtrådte på nøjagtig det tidspunkt maskinen gik ned
på.

> Og når man laver en systemgenkaldelse i Xp sletter
> den så ikke noget fra loggen?

Jo og derfor skal du installere C3.2 igen og prøve,
hvis altså du vil prøve at finde årsagen.
- Hmm, tænker lige på det kan være du ikke engang
kan se logbogen!

> Hmmm...

Vil du hellere se en filmsekvens?
- Så prøv en af trailerne til de nye film!

[Bekræft at kortet virker]

> Selvfølgelig, men helst i min egen ik?

Du kan vel afprøve kortet i en anden maskine,
for at se om det er maskinens hardware der ikke
spiller sammen eller om kortet er defekt.

> Jo, flashet fra butikken ( 07.00T 04/02/01 tror jeg nok )

http://www.ecs.com.tw/download/bios_m.htm?submenu_id=23&function_id=1
- Nyeste BIOS til PCB1.0/3.x er fra 29/10-2002

> Fik af vide at butikken at den skulle kunne trække det
> hel, den er ikke 6 mdl gammel.

Der er store problemer med Codegens strømforsyninger,
det er så at sige noget billigt l*rt.

> Varmen fra hvor ?

Cpu, harddiske osv.

> CPU Temperature = 53,0 C / 127,4 F

Ser jo fin ud, du kan tjekke harddiskene med Dtemp,
selvom jeg dog ikke tror det er problemet.
http://www.prevrat.net/download_page_eng.htm

Fra : kim

Dato : 27-03-03 11:22

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> skrev >

> Når maskinen går ned, så læser du i logbogen og
> gengiver fejlen(e) her.

Det er modtaget...

> Evt. alle 3, men sørg for kun at gengive de fejl, som
> indtrådte på nøjagtig det tidspunkt maskinen gik ned
> på.

Okay...

> Jo og derfor skal du installere C3.2 igen og prøve,
> hvis altså du vil prøve at finde årsagen.
> - Hmm, tænker lige på det kan være du ikke engang
> kan se logbogen!

Netop som jeg havde skrevet...Jeg havde dog ikke prøvet at gå
ind i logbogen, med det var ligemeget hvad jeg prøvede at åbne
så genstartede XP hvergang, og efter ca. 10 genstarter lavede
jeg så en systemgenkaldelse. (Nu har jeg deaktiveret at den
skal genstarte hvergang der kommer en fejl )

> [Bekræft at kortet virker]

> Du kan vel afprøve kortet i en anden maskine,
> for at se om det er maskinens hardware der ikke
> spiller sammen eller om kortet er defekt.

Men nu er det jo det at ikke alle maskiner er store nok til
at kunne trække et sådan kort, og alt har virket uden problemer,
lige indtil jeg begyndte med catalyst 3.2

> http://www.ecs.com.tw/download/bios_m.htm?submenu_id=23&function_id=1
> - Nyeste BIOS til PCB1.0/3.x er fra 29/10-2002

Jeg kan ikke lige huske det Michael, men den er ikke gammel, så jeg
tror at den er den nyeste.Og jeg er ikke frisk på at forsøge mig frem til
at flasche min BIOS...

> Der er store problemer med Codegens strømforsyninger,
> det er så at sige noget billigt l*rt.

Det er sq 1'ste gang jeg høre det... Hvilken mærke ville du så anbefale
og så måske med 350 eller 400W ?

Mvh Kim

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 27-03-03 11:40

kim wrote:

> Jeg kan ikke lige huske det Michael, men den er ikke gammel, så jeg
> tror at den er den nyeste.Og jeg er ikke frisk på at forsøge mig frem
> til at flasche min BIOS...

Jeg kan se din BIOS version er fra d. 04/02-2002,
dvs. den er 1 år og 8 måneder ældre end nyeste
version!
- Jeg ville flashe BIOS.

> Det er sq 1'ste gang jeg høre det...

Prøv at søg lidt:
http://shor.ter.dk/97815280

> Hvilken mærke ville du så anbefale og så måske
> med 350 eller 400W?

Hmm, jeg ved det faktisk ikke, men mange er glade
for Fortron og Antec.
Man kan jo også se efter støjsvage:
http://studiedata.dk/group.asp?group=131

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 27-03-03 11:42

Mikael Nørrelund Andersen wrote:
> 350 eller 400W?

Glemte at svare.
300W er rigeligt, hvis det er en PSU af god kvalitet
og den giver rigtigt volt. Du kan evt. måle hvid din
Codegen PSU giver.