angående NORDENS Aktieselskab
Fra : Michael Preben Dunca~

Dato : 27-03-03 07:37

Jeg er blevet kontaktet at investeringsselskabet NORDENS
som investerer i Erhvervs ejendomme.

Er der nogle at jer der har erfaring med dette selskab, og den form
for investering?

--
Michael Duncan
Duncan-Bendix@mail.tele.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-03-03 09:29

Michael Preben Duncan-Bendix wrote:

> Jeg er blevet kontaktet at investeringsselskabet NORDENS
> som investerer i Erhvervs ejendomme.
>
> Er der nogle at jer der har erfaring med dette selskab, og den form
> for investering?

Jeg kender ikke selskabet, men med hensyn til investering i ejendomme,
så skal du vurdere om ejendomspriserne kan forventes at stige i de
kommende år. Jeg ville ikke turde i øjeblikket. For ti år siden var det
sikkert en god ide.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Timo Jensen

Dato : 04-04-03 16:49

"Michael Preben Duncan-Bendix" <Duncan-Bendix@mail.tele.dk> wrote in message
> Jeg er blevet kontaktet at investeringsselskabet NORDENS
> som investerer i Erhvervs ejendomme.
>
> Er der nogle at jer der har erfaring med dette selskab, og den form
> for investering?
Vi sagde ja til et besøg, selvom "sælgeren" (som kalder sig revisor), ikek
ville oplyse hvad det gik ud på, og iøvrigt ikke havde salgsmaterialer. "Der
er ikke tale om salg så der er ikke noget at trykke".

Det viser sig at det formentligt (vi kunne stadig ikke få et klart svar) er
investering i udlejningsejendomme.
De hævder at være et af DK største investeringsselskaber (jf. erhvervs og
selskabsstyrelsen, er firmaet stiftet sidste sommer).

Vi foreslog at sælgeren sendte forslaget til "vores investering" til os, så
vi kunne læse det igennem og drøfte det med vores bankrådgiver, INDEN han
kommer tilbage og gennemgår "tilbudet".
Det kunne ikke lade sig gøre. Han ville gerne sende materiale til vores
bank, selvom "en bankrådgiver forstår ikke konceptet, man skal være revisor
for at forstå det". Han frarådede det dog kraftigt da vores bank "100%
sikkert bare ville sige vi skulle spare op i banken". Han vil under ingen
omstændigheder sende det til os, selvom vi bad om det (for at kunne spørge
banken HVIS der var noget vi ikke forstår i konceptet). Så på mandag kommer
han forbi for at fremlægge "tilbudet" for os.
Indtil videre ved vi at:
Vi skal betale 500,-/md. i 10 år.
Vi vil få MINDST 200.000, sandsynligvis 400.000 om 10 år.
De færreste vælger at få udbetalt pengene efter 10 år, men geninvesterer
dem. (selvom firmaet er under 1 år gammelt!!!)
Vi hæfter ikke for noget, og kan højest miste indskuddet.

Et gammelt ord siger "hvis det er for godt til at være sandt, er det sikkert
løgn".

Men vi lader selvfølgelig tvivlen kommer sælgeren til gode og lader ham
komme med tilbudet, men vi vil ikke skrive under, før vi har haft papirerne
til gennemsyn alene, og evt. ladet en revisor se på dem.

Vi kan godt undvære 500,-/md, men vil ikke snydes.

Mvh
Timo

Fra : Martin Christiansen

Dato : 04-04-03 19:26

"Timo Jensen" <procella@post(et).tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
papirerne
> til gennemsyn alene, og evt. ladet en revisor se på dem.

Vi glæder os til at høre hvordan mødet gik, og hvad han havde at tilbyde..

Fra : Michael Nielsen

Dato : 05-04-03 15:45

"Timo Jensen" <procella@post(et).tele.dk> wrote in message

> [...]

> for at forstå det". Han frarådede det dog kraftigt da vores bank "100%
> sikkert bare ville sige vi skulle spare op i banken". Han vil under ingen

Alene ud fra denne udtalelse synes jeg det lyder meget skummelt. Hvis det
var en så god/sikker investering, ville bankrådgiveren nok ikke afvise det.
Personligt ville jeg straks bede sælgeren om at blive væk.

> Vi skal betale 500,-/md. i 10 år.
> Vi vil få MINDST 200.000, sandsynligvis 400.000 om 10 år.
> De færreste vælger at få udbetalt pengene efter 10 år, men geninvesterer
> dem. (selvom firmaet er under 1 år gammelt!!!)

Hvordan ved man at de fleste geninvesterer efter 10 år?

Hvem siger firmaet eksisterer om 10 år?

Når de forsøger at holde det hele hemmeligt for jer, kunne man godt have en
mistanke om at de blot forsøger at skrabe størst mulig formue sammen på
kortest mulig tid, og lukke firmaet.

Jeg tror firmaet er alene om at få noget ud af investeringen.

> [...]
papirerne
> til gennemsyn alene, og evt. ladet en revisor se på dem.

Fornuftigt nok. Jeg vil gætte på at revisoren mener at det er en dårlig ide.

--
Mvh.

Michael Nielsen
http://www.mnielsen.dk
- Knoglerne i flagermusens ben er så tynde og spinkle, at flagermusen uanset
art, ikke kan gå!!

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 05-04-03 16:18

Timo Jensen wrote:

> [...]
> til gennemsyn alene, og evt. ladet en revisor se på dem.
>
> Vi kan godt undvære 500,-/md, men vil ikke snydes.

Ligner en del de tilbud, der i 80'rne kunne nedbringe topskatten,
og det eneste de nedbragte var investorernes egenkapital.
Og desværre en del under nul.

Så lad være med at gå ind i det, jeg har set kontrakter med et
stort opsat indskud på forsiden, som det du skal betale, og med
småt på side tre kautionerer du for det dobbelte,
men forudsætningen er vel at udlejningsejendomme stiger i pris ?

Og skulle det mod forventning ske, er der en administration, der
kan vælge (uden at spørge dig eller andre) før / når det sker,
at sælge, evt til et andet selskab.. tja, hvem ejer det ?

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Robert Olesen

Dato : 15-05-03 21:11

Jeg er også nysgerrig på at høre om nogle erfaringer. Jeg havde besøg
af en sælger i dag, og han kommer igen i morgen. Jeg har nu ikke tænkt
mig at lade mig presse.

Der er ikke meget diskussion om dette selskab på hverken websider
eller usenet. Det er lidt forbavsende. Måske er det fordi Danmark er
så lille et land?

Robert Olesen

Fra : kolster

Dato : 29-09-03 10:06

Til alle, der har haft kontakt med en sælger fra Nordens Aktieselskab:
Jeg er meget interesseret i at høre, hvilke erfaringer I har gjort. Jeg
er i gang med research vedr. selskabet i forbindelse med et tv-program
og samler dokumentation.
Mvh
Kolster

http://www.kandu.dk/