C&C Generals over net?
Fra : Kenneth Q.

Dato : 26-03-03 19:18

Hej

Kan man spille det over nettet udenom EA's gameserver? (altså direkte)

Kenneth

Fra : Connor

Dato : 26-03-03 19:30

Ja det kan man da. RTFM side 54.

Fra : Andreas Jeppesen

Dato : 27-03-03 04:21

"Connor" <connorNOSPAM@pc.dk> wrote in message
> Ja det kan man da. RTFM side 54.
>
> Med venlig hilsen

Det virker bare ikke hvis man er bag NAT ( router )

Fra : Jacob Herold Nielsen

Dato : 27-03-03 08:41

> Det virker bare ikke hvis man er bag NAT ( router )

Så skal der bare åbnes porte. :)

--
Jacob H. Nielsen
http://boomtown.net - Nyheder, artikler og anmeldelser

Fra : Snavox

Dato : 27-03-03 09:36

Hejsa.

> Så skal der bare åbnes porte. :)

Ved nogen hvilke? Både på server og klient.

Spillede det i aftes via European Lobby, og der var alt for meget hakkeri og
for mange pauser.

Venlig hilsen

Poul

Fra : Klitgaard

Dato : 27-03-03 11:28

"Snavox" <snavox@msn.com> skrev i en meddelelse

> Ved nogen hvilke? Både på server og klient.

TCP ports:
80, 6667, 28910, 29900, 29920

UDP ports:
4321, 27900

--
- Klitgaard
"Jeg er allergisk overfor alkohol og narkotika. Jeg får udslag i form af

Fra : Snavox

Dato : 27-03-03 22:47

Hejsa

> TCP ports:
> 80, 6667, 28910, 29900, 29920
>
> UDP ports:
> 4321, 27900

Super duper. Tak for det.

Hilsen Poul

Fra : Nikolaj Rasmussen

Dato : 27-03-03 17:32

Noget du ved med sikkerhed?
Før jeg går i krig med at åbne diverse porte :)
Speedstream'en fra TDC er jo ikke ligefrem den der supportere at
man tilføje uendelig TCP/UDP-åbninger :(

Fra : Connor

Dato : 27-03-03 18:49

Det står i readme.doc hvilke porte der skal åbnes. (Afsnit 2.9)

M.v.h

Fra : Jacob Herold Nielsen

Dato : 27-03-03 20:17

> Noget du ved med sikkerhed?
> Før jeg går i krig med at åbne diverse porte :)
> Speedstream'en fra TDC er jo ikke ligefrem den der supportere at
> man tilføje uendelig TCP/UDP-åbninger :(

Den skulle være god nok :)

Fra : Andreas Jeppesen

Dato : 28-03-03 00:57

> Så skal der bare åbnes porte. :)

Selvom jeg åbnede de porte kunne jeg stadig ikke få det til at virke med
Direct Connect.
Andre jeg kender har også prøvet. Det var dog med 1.0, skal ikke kunne sige
om det det er ændret i 1.4

Andreas Jeppesen

Fra : Nikolaj Rasmussen

Dato : 28-03-03 10:54

Fandt noget som skulle kunne ordne det...
http://www.mud.ca/RTSLAN/RTSLAN.html

Fra : Thassman

Dato : 31-03-03 16:01

Problemet er, at Portene som skal åbnes, tildeles dynamisk af C&C. Netkoden
er så ringe lavet, at den vælger en ny tilfældig port hvergang. Derfor skal
der åbnes for en større port range.

> Selvom jeg åbnede de porte kunne jeg stadig ikke få det til at virke med
> Direct Connect.

Prøv med 9000-12000 og 55000-56000 port ranges, der er dog ingen garanti for
at det virker.
Chancen er dog ret stor, specielt jo færre der deltager i spillet.

/Thassman

--

http://www.mineonsker.dk/default.asp?news -> din online ønskeliste

www.spetsnaz.dk -> the badest clan alive