Juhuuuu... Afgift betalt
Fra : Mads Stetter

Dato : 26-03-03 16:08

Hejsa Alle

Ja, jeg kan næsten ikke skjule min glæde, så jeg sidder her med et pænt
stort smil på!

Men sagen er at jeg lige har fået svar på min endelige vurdering, og jeg fik
8.100 tilbage i lommen! 8-O

HAvde ikke regnet med at få så meget tilbage, så det er jo bare rigtig godt!
Nu Mangler jeg bare at få mine dele tilbage fra maleren, og så er det ellers
bare ud at køre!
Men sikke en omgang det har været at komme igennem det danske system med en
MC fra et IKKE EU land (Japan)

Nå men, jeg ville da også bare lige dele min glæde med jer!

MVH Mads Stetter
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=10

Fra : John

Dato : 26-03-03 16:19

"Mads Stetter" <m_stetter@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Men sagen er at jeg lige har fået svar på min endelige vurdering, og jeg
fik
> 8.100 tilbage i lommen! 8-O

Sikke en differens ...der er da nogen der har sovet i timen der :-/

> Nå men, jeg ville da også bare lige dele min glæde med jer!

Fedt nok ....te' løøk med det

V.H John Kramme - GSXF0,6L

Fra : albert

Dato : 26-03-03 17:25

så hvad måtte du slippe ?

Fra : Michael

Dato : 26-03-03 22:29

hejsa er det rigtigt at der kan gå op til et år inden den endelige opgørelse
kommer, altså hvis man ikke kører til vurdering, de kan vel ikke til den
tid finde på at forlange
mere end det depositum man har betalt
MVH Michael

Fra : Martin

Dato : 27-03-03 12:04

"John" <kramsen@stofanet.dk> wrote in message

> fik
>
> Sikke en differens ...der er da nogen der har sovet i timen der :-/

> Fedt nok ....te' løøk med det
>
> V.H John Kramme - GSXF0,6L

Næhh det er da vist meget normalt
jeg fik da 7.500 retur ved min afgiftsberigtigelse.

Jeg har indtryk af at det ligger i det leje 5-10k retur

Martin

Fra : Tommy Fer

Dato : 26-03-03 17:06

> Men sagen er at jeg lige har fået svar på min endelige vurdering, og jeg
fik
> 8.100 tilbage i lommen! 8-O

DEt var satme en klat... .Hvordan så cyklen ud da den blev vuderet? meget
grim eller?

> [...]
ellers
> bare ud at køre!
> Men sikke en omgang det har været at komme igennem det danske system med

Fortæl mig omkring det... det har kun taget mig 3½ mdr at få godkendelses
attesten så den kunne synes..

Mvh Tommy Fer
VFR400R

Fra : Tommy Fer

Dato : 26-03-03 17:16

"Tommy Fer" <Tommy@fernet.ELLERNOGETDERSKALVÆKdk> skrev i en meddelelse

> fik
> >

> DEt var satme en klat... .Hvordan så cyklen ud da den blev vuderet? meget
> grim eller?

Og hvormeget var depositum?

mvh Tommy Fer
VFR400R

Fra : Mads Stetter

Dato : 26-03-03 17:42

Tommy Fer wrote:

> DEt var satme en klat... .Hvordan så cyklen ud da den blev vuderet?
> meget grim eller?

Alle Kåbedele var ridsede og et par revner, plus et par buler i tanken! (Den
forkerte vej

Så jow, den var vel i lidt dårlig kosmetisk stand... Alle de ting var kommet
under transporten til japan, da de japanere der havde pakket containeren med
motorer og Cykel bare havde smidt det hele ind, uden at beskytte cyklerne!

Men jeg hvade lavet en seddel til vurdingsmændene hvor der stod punkt for
punkt alle de ting som jeg mente var i vejen, og den fik de så med!

> Fortæl mig omkring det... det har kun taget mig 3½ mdr at få
> godkendelses attesten så den kunne synes..

Sagen er den at jeg fik kontakt med en mand fra Gløngøre, som normalt
importerer cykler fra japan og indregger. dem! Så jeg betalte mig ud af den
krise med synet, da jeg sagtens kan forestille mig synsmanden stå og pelse
mig, pga. manglende støjattest osv.! Så jeg smed cyklen til gløngøre, og så
kørte han til syn med den, hvilket jeg er ret glad for nu!

Den blev først vurderet til at jeg skulle betale 30.311, og nu da jeg så har
fået den endelige vurdering er den sat ned til 22.231 bobs, og den er jeg
ovenud tilfreds med! Jeg havde allerede sagt til mig selv, at hvis der ikke
kom nogle penge tilbage, ja så måtte jeg jo acceptere det... og skynde mig
ud at køre videre på min dejlige cykel!

Hvis der ellers er noget du vil vide om hele forløbet, så bare fyr auf!

MVH Mads Stetter

Fra : Tommy Fer

Dato : 26-03-03 18:35

> [...]
med
> motorer og Cykel bare havde smidt det hele ind, uden at beskytte cyklerne!

Bittert!! Hvad gav du for den fra japan?

> Men jeg hvade lavet en seddel til vurdingsmændene hvor der stod punkt for
> punkt alle de ting som jeg mente var i vejen, og den fik de så med!

Fornuftig fremgangsmåde som bør benyttes ved MC handel også.. en såkaldt
Tudeliste

Tjae, ved ikke hvor slemt det er.... Jeg har min VFR der kom til England i
96 eller 98 (der er der betalt moms heldigvis)

Har fået min godkendelses attest (dataerklæring, G-erklæring.... kærtbarn
mange navne..)

Så nu skulle den være til at trille igennem syn med..

> [...]
ikke
> kom nogle penge tilbage, ja så måtte jeg jo acceptere det... og skynde mig

Ser lidt lydt ud for mig så da... mon ikke en VFR er fra 1992 er ca det
samme værd? Jeg har også en del ridser og flænger i kåben...

> Hvis der ellers er noget du vil vide om hele forløbet, så bare fyr auf!

Hvor lang tid fra dep. indbetaling til tilbagebetaling?

Mvh Tommy Fer

Fra : Mads Stetter

Dato : 26-03-03 21:19

Tommy Fer wrote:

> Bittert!! Hvad gav du for den fra japan?

Jeg Købte den ned i Tørring ved en som normalt importerer Motore hjem fra
Japan, og så prøvede han for sjov at tage 4 cykler med hjem for at se om det
var noget! Han tog 3 stk RF400R og 1 stk VFR400 (Helt magen til din)
Jeg gav 18.000 for den, og så var moms og told betalt på den!

> Ser lidt lydt ud for mig så da... mon ikke en VFR er fra 1992 er ca
> det samme værd? Jeg har også en del ridser og flænger i kåben...

Jaeh, har du ikke fåat lavet en forløbig vurdering af den, eller trækker du
spændingen ud? Men det må da ca. være samme pris når den er det ældre!
Ved i hvert fald at den VFR400 han havde nede i tørring var noget dyrere end
Rf'erne! (Jeg var mest intereseret i RF'en)

> Hvor lang tid fra dep. indbetaling til tilbagebetaling?
>
> Mvh Tommy Fer

Helt nøjagtigt tog det 3 uger og 1 dag, så det er jo et pænt stykke tid! Og
fra den dag jeg betalte afgiften var der også et godt stykke tid til at jeg
kunne komme til vurdering, så det tager hurtigt 1-2 måneder at få noget
igen!

MVH Mads Stetter

Fra : Tommy Fer

Dato : 27-03-03 15:35

> [...]
end
> Rf'erne! (Jeg var mest intereseret i RF'en)

Nej, mangler lige at få min reg atteste igen, har været i dysk land og få en
data erklæring på krabaten...

Jeg gav selv 18K for den i danmark, så mon ikke at jeg kan argumentere mig
til en fn vudering Håber jeg...

mvh Tommy Fer

Fra : S.G

Dato : 26-03-03 21:33

Synes godt nok osse at 30k for en vurdering er meget.
Især når min makkers RF900 fra 95 kostede 47k (overslag til 66k og efter
telefonisk henvendelse 55k derefter vurdering til 47k) og den stod rigtig
flot.
Men det var da lækkert du fik det store afslag. Jeg glæder mig sq til at se
hvad min kommende RF600 fra 10/95 hentet hjem fra tyskland vi koste
Det må jo være et sted imellem 22k (Rf400) og 47k (rf900)
Er 18k ikke osse meget for en 400´er?. Jeg tænker mere på at jeg skal give
det samme for en 600´er med 22k på tælleren og alt for flot stand til en
vurdering

Fra : Mads Stetter

Dato : 26-03-03 21:54

S.G wrote:
> [...]
>
> Er 18k ikke osse meget for en 400´er?. Jeg tænker mere på at jeg skal
> give det samme for en 600´er med 22k på tælleren og alt for flot

Om det er for meget?? Det ved jeg ikke.... noget andet der også har en del
betydning for mig er forsikringen!

Men jeg er sgu glad for den!

Troede ellrs du havde fået en RF600 på gaden!?

MVH Mads Stetter

Fra : Martin

Dato : 27-03-03 12:11

"Mads Stetter" <m_stetter@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> betydning for mig er forsikringen!
>
> Men jeg er sgu glad for den!
>
> Troede ellrs du havde fået en RF600 på gaden!?

Hej
Jeg kan ikke lade være med at se at i alle har været til vurdering
med jeres importerede cykel ?? hvorfor har i valgt det ??
Vurderingen er da noget man skal for at vælge fra !

Martin

Fra : Mads Stetter

Dato : 27-03-03 14:15

Martin wrote:

> [...]
> med jeres importerede cykel ?? hvorfor har i valgt det ??
> Vurderingen er da noget man skal for at vælge fra !

Ikke hvis man som i mit tilfælde står med en cykel som er skadet på hele
kåben... så skal de jo gerne se den, og lave et afslag i prisen på afgiften!

MVH Mads Stetter

Fra : Martin

Dato : 27-03-03 14:49

> Ikke hvis man som i mit tilfælde står med en cykel som er skadet på hele
> kåben... så skal de jo gerne se den, og lave et afslag i prisen på
afgiften!

> MVH Mads Stetter

Ok, det giver osse mere mening for mig.

Fra : Tommy Fer

Dato : 27-03-03 15:28

"Martin" <Maximus@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> med jeres importerede cykel ?? hvorfor har i valgt det ??
> Vurderingen er da noget man skal for at vælge fra !

Hvorfor... kender du nogen der har skulle betale mere?

mvh Tommy Fer

Fra : albert

Dato : 27-03-03 16:34

> Hej
> Jeg kan ikke lade være med at se at i alle har været til vurdering
> med jeres importerede cykel ?? hvorfor har i valgt det ??
> Vurderingen er da noget man skal for at vælge fra !

Så du kan risikere at få efterjustering 12 måneder efter !!!

Næe, tag til vurdering, så er sagen slut!

Mvh Albert

Fra : Martin

Dato : 28-03-03 07:25

"albert" <no@mail.dk> wrote in message

> Så du kan risikere at få efterjustering 12 måneder efter !!!
>
> Næe, tag til vurdering, så er sagen slut!
>
> Mvh Albert

Nix

Jeg havde IKKE min til vurdering, og fik 7.500 til bage ved sagens
afslutning
det skal måske så lige siges at, den stod som splinter ny, da jeg fik den
Da jeg fik min regning på den "midlertidige" afgift, tænkte jeg FINT hvis
jeg
slippe med at betale det så er alt jo lækkert. da jeg så fik 7k retur
var det jo lissom jule aften...

Og øhh så tog det kun 5 måneder...

'Martin