Hvad må køres på det lille kort?
Fra : Peter M

Dato : 26-03-03 16:02

I MC-revyen står der at en begynder MC max må have 34hk, og samtidig
skal have et vægt/kraft forhold der er højere end 4,59 kg/hk, med
fyldt tank, olie mm.

Men min kørelærer siger at den enten skal have max 34hk, eller have et
vægt/kraft forhold der er højere end 4,59 kg/hk.

Hvad er rigtigt?

Kan man evt. få det oplyst ved politiet, eller et andet sted, så man
ikke risikere at købe en MC man ikke må køre på?

Fra : LP

Dato : 26-03-03 16:07

Peter M wrote:

> [...]

> Kan man evt. få det oplyst ved politiet, eller et andet sted, så man
> ikke risikere at købe en MC man ikke må køre på?

Jeg tror at du skal holde dig til de 34 hk, og ellers ikke tage det så
tunkt, jeg forhørte mig også ved min kørelære i sin tid, han vidste det
sku hælre ikke en skid om det.
LP

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-03 16:27

"Peter M" <a0aberg@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Men min kørelærer siger at den enten skal have max 34hk, eller have et
> vægt/kraft forhold der er højere end 4,59 kg/hk.

Det er også rigtigt. Maks 34HK eller 25kW.
Vægt/kraft forholdet må ikke være mindre end 4,59Kg/HK.

Dét er de gyldne regler.

mvh
Jesper