El problemer på en r65
Fra : Jens Ulrik Branner

Dato : 26-03-03 14:05

Jeg har en BMW r65 fra 83 som er begyndt at opføre sig ret mærkværdigt....

MC starter fint, men samtlige elektriske ting duer en gang i mellem.... dvs
omdrejningstælleren, forlyset, blinklys osv duer en gang imellem... Når jeg
trækker koblingen ind så virker det hele og når jeg står stille ved traffik
lys og gasser op duer det også. Ellers så blinker forlygten og går en gang
imellem helt ud i et par sekunder. Jeg har prøvet at kigge efter løse
forbindelser men kan ikke finde nogle... jeg går ud fra at problemet sidder
ret centralt i det det er samtlige el ting der opfører sig mærkeligt. Før
end at jeg begynder at skilde det hele ad ville jeg blot hører om der er
nogen som har nogle goder ideer evt har haft samme problem.
Mange tak
Ulrik

Fra : Bjørn S

Dato : 26-03-03 16:05

"Jens Ulrik Branner" <ulrik@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
traffik
> lys og gasser op duer det også. Ellers så blinker forlygten og går en

Mon det kunne være dårlig stelforbindelser, som af en eller anden grund får
forbindelse i din koblingskabel ?
Jeg ville forsøge at trække en midlertidig kabel fra minus på batteriet,
eller fra stel på motoren og over til styret og se om det endrer noget.
Ligeledes ville jeg følge koblingskabelet (eller slangen hvis den er
hydraulisk) og se om den skubber til noget ledningsnæt når den aktiveres.

/Bjørn

Fra : Armand

Dato : 26-03-03 16:14

> [...]
> end at jeg begynder at skilde det hele ad ville jeg blot hører om der er
> nogen som har nogle goder ideer evt har haft samme problem.

Måske bundstykket i tændingslåsen er slidt :-/

Skil forbindelsen ad og mål (OHM) igennem låsen altimens der vrikkes med
ledningen og/eller tændingsnøglen!

--
Armand.