Nogen der har kendsab til XT600E
Fra : Per

Dato : 26-03-03 11:38

Hej NG!

Jeg overvejer at købe en XT600E den skal primært bruges til by og
landevejkørsel - altså ikke ræs og off-road.

Er den noget værd -. er den holdbar. Hvor langt kan man forvente at den vil
holde, hvis man kører den pænt.

Det er så vidt jeg kan se en meget gammeldags konstruktion og en meget lav
litereffekt. Det må vel give en relativ god holdbarhed?

Er der noget jeg skal være specielt opmærksom på - på denne model.

Regner med at købe en der har gået ca. 15000 km.

Mvh. Per!

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 26-03-03 12:38

Til dit formål er den god. Den er ikke velegnet til ræs. Holdbarheden skulle
være god på de sene modeller. Nogen siger at de gamle havde svage
hovedlejer, men det er ikke noget jeg har erfaring med.

Tilfældigvis har jeg en til salg
Den har dog gået omkring 28.000 km mener jeg at kunne huske. Jeg har ikke
kørt på den siden sidste år, så jeg huske ikke tallet præcis. Men den kører
godt. Nyt kædekit, fordæk, og nyere bagdæk.
Den har ikke kørt ræs eller vinterkørsel.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Maria & Anders

Dato : 26-03-03 13:48

Det ern en fremragende maskine! den er monster hurtig i bytrafik, og kvik i
accelration!
Jeg forstår dog ikke at du synes den har dårlig benzin økonomi, min går ca
20 på literen, det synes jeg sgu er okay.
Den er sindsygt stabil, springer altid igang. Det eneste kritik punkt jeg
har er at sædet er lidt hårdt når man kører lange ture.
Og den kan sagtens bruges til at køre offroad med også. det er faktisk
rigtig god til det hvis du spørger mig. Den er let og har masser af kræfter
på en grus vej eller igennem en skov. Landevejs kørsel er den perfekt til,
den lange affjedring gør at bump og huller ikke mærkes. Motorvej kan den
godt køre, men det er i forvejen pisse råddent at køre motorvej, og man får
lidt ondt i sine arme pga der ikke er alt det der kåbe pis på den,
heldigvis.

Men alt i alt et rigtig fedt køretøj.

Håber dette har været til hjælp for dig.
--
A. Ziegler
Yamaha XT600E (2000)

Fra : flemsus

Dato : 26-03-03 14:07

Literefekt er ikke = benzin økonomi.
Mvh. Flemming Sørensen

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 26-03-03 15:49

"flemsus" <flemsusNOSPAM@hotmail.com> wrote:

>Literefekt er ikke = benzin økonomi.
.... men effekt pr. liter slagvolumen.

Så hvis en XT600E har 40hk og 595ccm motor giver det en litereffekt på
(40hk/0,595l) ~67hk/l

Til sammenligning, så har
SuperTenere'en cirka 92hk/l
KTM Adventure 950 cirka 104hk/l
Honda VTX 1800 cirka 60hk/l og
Yamaha R6 cirka 205hk/l

Vi ses i morgen!

--
..: Kåre Nejmann :.
Yamaha XTZ750 SuperTénéré

Fra : XXXXXXXX

Dato : 26-03-03 15:14

"Maria & Anders" <maria_og_anders@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse

Jeg forstår dog ikke at du synes den har dårlig benzin økonomi, min går ca
20 på literen, det synes jeg sgu er okay.

Det er ikke lige det der menes med litereffekt

Mvh Jens

Fra : John de Summer-Braso~

Dato : 27-03-03 09:46

Da gearkassen måske er en anelse underdimensioneret: 5. gearet må ikke
"synge".