UserId + Pswd i registry
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 26-03-03 10:30

Jeg skal lave en login-box til en db-applikation, og jeg vil gerne
have mulighed for at den gemmer de indtastede værdier i formen til
næste gang applikationen loades.

Disse værdier vil jeg gerne gemme i registry, men jeg er lidt usikker
på, hvordan jeg skal gemme passwordet - det skulle jo helst ikke være
i klar-tekst.

Hvordan gør jeg det bedst ?

--
* Jesper Stocholm *
* http://stocholm.dk *

Fra : Johnny E Jensen

Dato : 28-03-03 00:08

Hej Jesper

Det skal krypteres - hertil benytter jeg en FED protokol MD5 som jeg engang
fant på nettet - men kan ikke huske linket... Men lig en note på
johnny@emde.dk så skal jeg gerne sende den til dig - Der ligger også nogle
pgm. eksempler i VB

/Johnny

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 28-03-03 11:02

Johnny E Jensen wrote :

> Det skal krypteres - hertil benytter jeg en FED protokol MD5 som jeg
> engang fant på nettet - men kan ikke huske linket... Men lig en note
> [...]

jeg skulle måske have forklaret mit problem lidt bedre. Jeg vil gerne
gemme password, så de ikke skal indtastes igen. Derfor kan jeg ikke bruge
MD5-hashingg (som det retteligt er), da password skal sendes videre til
et ekstert DW.

Jeg var derfor mere interesseret i at kunne lave det som fx nogle
browsere gemmer indtastede passwords. Disse sendes jo i sidste ende i
klartekst til serveren, men jeg antager, at de ligger krypterede et eller
andet sted på computeren indtil da.

[1] VB(s)-kode til hash-funktioner kan i øvrigt findes via koden på
http://asp.stocholm.dk/MD5.zip

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk
** Vil det sige, at ham Lars er et stort brød på 15 år ? **

Fra : Johnny E Jensen

Dato : 29-03-03 21:08

Hej Jesper
Ja dertil kan du ikke bruge MD5 - ingen reverense-engineering.
Men du kan jo selv 'kryptere' dit password til noget_for_andre ukendeligt.
/Johnny

"Jesper Stocholm"
<skal.du.absolut.vise.min.emailadresse.ved.svar@stocholm.invalid> wrote in
message news:Xns934C70442292Fspamstocholmdk@130.226.1.34...