Hvem skriver?
Fra : MCP

Dato : 25-03-03 23:28

Når en person skriver på news via sunsite.dk, så vil der stå et ID, men da
det sker via sunsite.dk, så er det jo ikke det samme selvom det er samme
person der skriver fra flere navne.

Derfor vil jeg gerne høre om man på nogen måde kan se IP eller lign på en
news id skrevet via sunsite.dk, så man kan se om det er samme person eller
om de bare kan optråde helt anyonymt?

På forhånd tak

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-03-03 23:51

"MCP" <mcp@ofir.dk> wrote in

> [...]
> lign på en news id skrevet via sunsite.dk, så man kan se om det
> er samme person eller om de bare kan optråde helt anyonymt?

Der står en nntp-posting-host header der indeholder IP'en.
Hvis afsenderen bruger brugernavn/password på sunsite.dk står der
også brugernavnet (en emailadresse).

Se evt. headeren på mit indlæg.

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk - http://hs235.dk ::...
"You know the world is going crazy when the best rapper is a white

Fra : MCP

Dato : 26-03-03 00:43

"Henrik Stidsen" <idontwantnospam@hs235.dk> skrev

> Der står en nntp-posting-host header der indeholder IP'en.
> Hvis afsenderen bruger brugernavn/password på sunsite.dk står der
> også brugernavnet (en emailadresse).
>
> Se evt. headeren på mit indlæg.

I disse indlæg skriver den news:id@sunsite.dk... derfor er jeg lidt i tvivl
hvor man skal kunne se det.

Men ellers ved jeg godt at man normalt vil kunne se det i headeren.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 26-03-03 01:38

Hej MCP, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> I disse indlæg skriver den news:id@sunsite.dk... derfor er jeg
> lidt i tvivl hvor man skal kunne se det.

Så find som foreslået nntp-posting-host i headeren (Ctrl+F3 for at
se hele headeren). De fleste IP-adresser der kan man ganske vist
ikke umiddelbart se andet, end hvilken ISP brugeren sender fra (fx
TDC, Tiscali, Telia etc.). Fx har du din egen her:
<http://www.ripe.net/perl/whois?form_type=simple&full_query_string=&searchtext=80.198.3.168&do_search=Search>

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : MCP

Dato : 26-03-03 02:19

"Rudi Stegen" <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> skrev

> [...]
> ikke umiddelbart se andet, end hvilken ISP brugeren sender fra (fx
> TDC, Tiscali, Telia etc.). Fx har du din egen her:

Så får jeg denne her NNTP-Posting-Host: port788.ds1-ho.adsl.cybercity.dk -
men den siger jo generelt ikke meget om afsender.

Kan jeg slå det op nogen steder?

Fra : Jesper Harder

Dato : 26-03-03 02:22

Rudi Stegen <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> writes:

> Så find som foreslået nntp-posting-host i headeren (Ctrl+F3 for at se
> hele headeren). De fleste IP-adresser der kan man ganske vist ikke
> umiddelbart se andet, end hvilken ISP brugeren sender fra

I mange tilfælde kan man også nemt se, hvorfra i landet den kommer. Fx
befinder MCP sig i omegnen af Albertslund.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 26-03-03 13:24

Hej Jesper Harder, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> I mange tilfælde kan man også nemt se, hvorfra i landet den
> kommer. Fx befinder MCP sig i omegnen af Albertslund.

Det er indiskutabel korrekt, ligesom fx min "NNTP-Posting-Host:
213.237.17.152.adsl.arc.worldonline.dk" fortæller, der postes fra en
ADSL-kunde på Århus C med en Tiscaliopkobling. (Og endvidere at disse
opkoblinger startede, da firmaet var ejet af World Online

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 26-03-03 13:57

Rudi Stegen <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> posting:

>Det er indiskutabel korrekt,

Ahe...

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 26-03-03 16:47

Hej Christian Bohr-Halling, du skrev i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> Ahe...

Jeg vidste, det ville fremmane dig.

FUT dk.snak.off-topic

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Jesper Harder

Dato : 26-03-03 02:38

"MCP" <mcp@ofir.dk> writes:

> Så får jeg denne her NNTP-Posting-Host: port788.ds1-ho.adsl.cybercity.dk -
> men den siger jo generelt ikke meget om afsender.

Det er en Cybercity ADSL-kunde i Holstebro -- mere kan du nok ikke finde
ud af uden en dommerkendelse.