"Vinkelsliber" Nypris kr. 59,50
Fra : wheeler

Dato : 25-03-03 21:41

I forlængelse af indlæg vedr. kæddeadskillelse, herunder nytten af en
vinkelsliber fremfor en fil/nedstryger, vil jeg lige gøre opmærksom på, at
H.N. i sit marts/april katalog har en "Power Craft 600W/1100 rmp." til kr.
59,50.
Hvorvidt maskinen kan klare "større" opgaver end afkortning af kædde etc.,
kan ikke afvises =

Wheeler
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65

Fra : Martin Sørensen

Dato : 25-03-03 22:04

> [...]
> vinkelsliber fremfor en fil/nedstryger, vil jeg lige gøre opmærksom
> på, at H.N. i sit marts/april katalog har en "Power Craft 600W/1100

Ja, nu fik jeg mit problem med kæden løst, men ellers kunne jeg jo fint have
købt en sådan. Det er jo ingen penge.

Det må også være en trykfejl med de 1100 omdr./min., det er nok nærmere
11.000 omdr./min. Det er lidt mere normalt.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : wheeler

Dato : 25-03-03 23:09

"Martin Sørensen" <mosREMOVE@laxity.dk> skrev i en meddelelse

Wheeler wrote:
> [...]

> Det må også være en trykfejl med de 1100 omdr./min., det er nok nærmere
> 11.000 omdr./min. Det er lidt mere normalt.

[KLIP]

Ja, det må man da håbe. Ved heller ikke hvad "rmp" er forkortelse for

Wheeler
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65

Fra : Anders Thorup

Dato : 25-03-03 23:54

wheeler wrote:
> [...]
> til kr. 59,50.

> [KLIP]
>
> Ja, det må man da håbe. Ved heller ikke hvad "rmp" er forkortelse for

RPM = Rotations Per Minute

Betyder Omdrejninger per minut

--
MVH/Best Regards
Anders Thorup

Fra : Anders Thorup

Dato : 25-03-03 23:55

Anders Thorup wrote:

> RPM = Rotations Per Minute
>
> Betyder Omdrejninger per minut

DOOOH

fattede først ironien i dit indlæg efter jeg havde trykket send,, hehe sorry

Fra : RacerNiels

Dato : 26-03-03 00:49

"Anders Thorup" <nospam@it.dk> wrote in message
> RPM = Rotations Per Minute
>
> Betyder Omdrejninger per minut

HA! Lige i fælden.... Det betyder Revolutions Per Minute.... kodeordet er
_revolutions_
Vi har fået forklaret "døre op og stolper ned" af en lære af den gamle skole
en hele lektion.. gaaaab..
Han forklarede at det var en revolution hver gang stemplet skiftede
retning... det kan jeg bare ikke lige få til at passe med de 4 gange det
vender pr omdrejning.. :-/
Kig også på slang-ordet "rev" som i "rev it up, dude".. det passer fint med
revolutions.

Natnaaaaaat,
*< Niels *den klogeste.. i VERDEN*

Fra : Anders Thorup

Dato : 26-03-03 11:17

RacerNiels wrote:
> [...]
> det vender pr omdrejning.. :-/
> Kig også på slang-ordet "rev" som i "rev it up, dude".. det passer

Aahhh den dersens stempelforklaring holder jo ikke når vi snakke om en
elektromotor til en vinkelsliber,, der er jo ingen stempler
De har da så desuden dummet sig med denne her titel
http://www.film-infodatenbank.de/rpm_rotations_1834769.htm
Eller denne artikel om en rumsonde
"The Genesis spacecraft continues its mission collecting solar wind material
expelled from the Sun. Telemetry from the spacecraft indicates that it is
spinning at a rate of 1.602 ROTATIONS per minute and in overall good
health."
sakset fra:
http://www.genesismission.org/mission/statusupdate_qtr4.html

"We reviewed two of the latest--and quickest--drives to hit the market: the
$550 18GB Cheetah X15 from Seagate and the $450 18GB Atlas 10K from Quantum.
As implied by its name, the Cheetah X15 is the first drive able to spin its
platters at an amazing 15,000 rotations per minute"
Sakset fra
http://www.pcworld.com/reviews/article/0,aid,17669,00.asp

Og der er rigtig mange flere eksempler at finde.
Jeg holder på at Rotations Per Minute er det korrekte, ihverfald når vi
snakker om el-motorer, altså dermed om en vinkelsliber

Fra : RacerNiels

Dato : 26-03-03 11:25

> Og der er rigtig mange flere eksempler at finde.
> Jeg holder på at Rotations Per Minute er det korrekte, ihverfald når vi
> snakker om el-motorer, altså dermed om en vinkelsliber

Hvad skal man med en elmotor når man kan få en S FAU?!?!?

Øhm.. I'll be in my room..

Niels
S FAU sexfumzig

Fra : Jens Arnfast

Dato : 26-03-03 11:27

RacerNiels wrote:
> HA! Lige i fælden.... Det betyder Revolutions Per Minute.... kodeordet er
> _revolutions_

RPM = revolutions per minute
RPM = rotations per minute
RPM = RedHat Package Management
etc

Et akronym kan jo fint have flere betydninger

Revolutions passer fint til forbrændingsmotorer, rotations til elmotorer
og den sidste er noget linux snask

Så i denne sag ville jeg mene at rotations er korrekt.

--
-jens