[VB6]
Fra : Mikkel Jørgensen

Dato : 25-03-03 20:37

Hej gruppe....

Jeg sidder og tænker lidt på om man ikke kunne lave et program til at tjekke
sin mail på serveren med ? Jo, det er sikkert muligt, men mangler lige et
mailkomponent til VB6, der skulle vel ikke være nogen som ved hvor man
finder sådan en sød lille fætter henne ?

Mvh.

Mikkel Jørgensen

Fra : Mikkel Jørgensen

Dato : 25-03-03 20:39

undskyld glemte lige at skrive lidt i emnet

/ Mikkel

Fra : Martin Wiboe

Dato : 25-03-03 20:44

> tjekke

MAPISession og MapiMail (tror jeg den hedder) skulle vist kunne gøre det,
men ka ikke få det til at virke.
Der er indbyggede i VB

Martin

Fra : Dennis Bay

Dato : 25-03-03 21:34

Jeg bruger MapMess og det virker fint hos mig.

Følgende kode åbner en ny post meddelse.

Private Sub cmdEmail_Click()
On Error GoTo ThisSubError

MapMess.Compose
If Len(txtEmail) > 0 Then
MapMess.RecipDisplayName = txtEmail
MapMess.RecipAddress = txtEmail
MapMess.MsgSubject = ""
MapMess.MsgNoteText = "Kære " & txtFornavne & " " & txtEfternavn
End If
MapMess.Send True

ThisSubError:
If Err <> 0 Then
MsgBox Err.Source & " frmReservationer -->" & Err.Description, ,
"Error"
End If
End Sub

Dennis Bay

Mail: Dennis.Bay@Stofanet.dk

Fra : Mikkel Jørgensen

Dato : 26-03-03 18:51

Hvor finder jeg det omtalte komponent ? Jeg har søgt på google og har kun
fundet sider som forklare hvordan det virker.

mvh.

Mikkel Jørgensen

Fra : Martin Wiboe

Dato : 26-03-03 18:55

> Hvor finder jeg det omtalte komponent ?
Den skulle være med som standard. Gå til Project > Components og sæt hak i
Microsoft MAPI Controls 6.0

/Martin

Fra : Martin Wiboe

Dato : 26-03-03 18:58

> [...]
>
> ThisSubError:
> If Err <> 0 Then
> MsgBox Err.Source & " frmReservationer -->" & Err.Description, ,
Jeg tror du mangler en mapisession for at sende.......

Fra : Carsten Schack-Eriks~

Dato : 26-03-03 23:39

> [...]
> mailkomponent til VB6, der skulle vel ikke være nogen som ved hvor man
> finder sådan en sød lille fætter henne ?

Hej

Jeg laved for lang tid siden en lille POP3 checkker i Visual Basic, du kan
downloade sourcen her:

http://www.schack-eriksen.dk/pop3.zip

Den kræver ikke MAPI, men bruger sockets direkte til at snakke med POP3
serveren.

Mvh
Carsten