SOCKETS
Fra : Allan Weber

Dato : 25-03-03 21:11

Jeg er begyndt at kigge lidt på sockets programmering i Java, og startede
med en tutorial fra java.sun.com. Følgende kan jeg dog ikke få til at
virke:

Socket echoSocket = null;
PrintWriter out = null;
BufferedReader in = null;

try{
echoSocket = new Socket("127.0.0.1", 6007);
out = new PrintWriter(echoSocket.getOutputStream(), true);
in = new BufferedReader(new
InputStreamReader(echoSocket.getInputStream()));
}
catch(UnknownHostException e){
System.err.println("Don't know about host: 127.0.0.1");
System.exit(1);
}
catch(IOException e){
System.err.println("Couldn't get I/O for the connection to:
127.0.0.1");
System.exit(1);
}

Jeg får en "Couldn't get I/O for the connection to: 127.0.0.1" fejl, altså
kan den ikke lave min PrintWriter og BufferedReader. Hvad kan skyldes? Jeg
kører det under Linux, og har prøvet som både alm. bruger og root.

Nogle forslag til hvad der kan være galt?

Med venlig hilsen

Allan

Fra : Lars Dam

Dato : 25-03-03 20:29

On Tue, 25 Mar 2003 20:10:53 +0000
Allan Weber <weber@oncable.dk> wrote:

> [...]
> kører det under Linux, og har prøvet som både alm. bruger og root.
>
> Nogle forslag til hvad der kan være galt?

Aner det ikke. Prøve at udskriv e.getMessage() - det kan være at den korrekte fejlmeddelse giver et fingerpeg.

> Med venlig hilsen
>
> Allan

vh. ld

Fra : Allan Weber

Dato : 25-03-03 21:26

> Aner det ikke. Prøve at udskriv e.getMessage() - det kan være at den
> korrekte fejlmeddelse giver et fingerpeg.

hmmm, e.getMessage() kunne den ikke compile, men en e.printStackTrace()
giver:

<code>
java.net.ConnectException: Connection refused
at java.net.PlainSocketImpl.socketConnect(Native Method)
at java.net.PlainSocketImpl.doConnect(PlainSocketImpl.java:295)
at
java.net.PlainSocketImpl.connectToAddress(PlainSocketImpl.java:161)
at java.net.PlainSocketImpl.connect(PlainSocketImpl.java:148)
at java.net.Socket.connect(Socket.java:425)
at java.net.Socket.connect(Socket.java:375)
at java.net.Socket.<init>(Socket.java:290)
at java.net.Socket.<init>(Socket.java:118)
at EchoClient.main(EchoClient.java:13)
</code>

Vil det sige den ikke kan binde til min socket?

Fra : Soren Davidsen

Dato : 25-03-03 20:27

Allan Weber <weber@oncable.dk> writes:

> Jeg er begyndt at kigge lidt på sockets programmering i Java, og startede
> med en tutorial fra java.sun.com. Følgende kan jeg dog ikke få til at
> virke:
[snip]

Dit program ligner en klient .. Er der ogsaa en server ? Koerer den ?

Mvh,

--
___
Soren Davidsen / o\

Fra : Allan Weber

Dato : 25-03-03 21:39

Selvfølgelig, det havde jeg glemt. Eksemplet antog at der var en Echo server
på port 7, som jeg først havde prøvet, men det var der ikke. Efter jeg har
startet en server op virker det. Tak

Fra : Lars Dam

Dato : 25-03-03 20:42

On Tue, 25 Mar 2003 20:26:18 +0000

> [...]
> at EchoClient.main(EchoClient.java:13)
> </code>
>
> Vil det sige den ikke kan binde til min socket?

Som Søren spurgte... Har du en server kørende... Det skal du.

vh. ld