Dansk Oscar fordi vi støtter Irak-krig?
Fra : Bo Warming

Dato : 25-03-03 16:41

Dansk Oscar fordi vi støtter Irak-krig?

Meget få havde hørt om den kortfilm som en ukendt dansk mand og dame gik på
Oscar-podiet og prisbelønnedes for - og vitsede til Steve Martin at "Du bør
ikke spise så mange løg" og til jornalisterne oplyste de kort efter "Vi
tror at vitsen faldt i god jord".

Disse usikre mennesker der er nervøse for om deres spontanitet var spontan
og ægte og morsom nok, ville næppe have fået pris, hvis ikke vi var dikkende
lammehale til USA vedr alt - det gælder også tidligere priser til bl.a.
Billie August.

Våben-fetichisme

Michel More har en stærk pointe i sin "Bowling for Columbine" om USA's
våbenfetichisme som afsmitter på hele verden fra Natrional Rifle Association
i Texas.

Fint at han fik indskudt et link til den, inden fanfarer overdøvede ham ved
prismodtagelsen.

--

Bo Warming
Bjelkes Alle 46

Fra : Rasmus Toft Lauridse~

Dato : 25-03-03 16:55

Bo Warming wrote:

> [...]
> lammehale til USA vedr alt - det gælder også tidligere priser til bl.a.

Hej Bo hvornår stoppede afstemningerne til Oscar? den 19 marts.
Hvornår begyndte krigen og Danmark meldte sig under fanen mod Irak? den
18 marts.

Vil du så påstå at på den ene dag har en bunke kunstnere (filmskabere og
andre indenfor branchen) kollektivt besluttet at, nu skulle de stemme på
den danske film, fordi Danmark støtter USA og England i deres krig mod
Irak.
Den må du sku længere ud på landet med du gamle

Rasmus

Fra : vadmand

Dato : 25-03-03 18:37

"Rasmus Toft Lauridsen" <zaph@debianforum.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Irak.
> Den må du sku længere ud på landet med du gamle
Kunne der ikke opretes en "dk.konspirationsteorier" så vio slap for at
skulle tage stilling til den slags paranoidt ævl i de andre grupper?

Per V.

Fra : Rasmus Toft Lauridse~

Dato : 25-03-03 18:59

vadmand wrote:
> [...]
>
> Kunne der ikke opretes en "dk.konspirationsteorier" så vio slap for at
> skulle tage stilling til den slags paranoidt ævl i de andre grupper?

Ja det ville være herligt at slippe for at skulle sable dem ned gang på
gang

Rasmus

Fra : Bo Warming

Dato : 25-03-03 20:36

"Rasmus Toft Lauridsen" <zaph@debianforum.dk> wrote in message

> Ja det ville være herligt at slippe for at skulle sable dem ned gang på
> gang

Teori betyder hypotese og kun hvis denne har en flaskehals kan den
modbevises.

Din talgymnastik om datoer er af NUL VÆRDI mht at jorde teorien, for USA har
været dikkende lammehale til USA i snart seks årtier.

Det er en kendsgerning at Oscar er reklame for amerikanske film og påvirker
filmmarked og produktion overalt, så andre lande må satse på små og
begrænsede nicher ud over de lokale - hvor Olsen bande serien er
solstrålehistorie der peger mod at vi har særligt talent.

Men Oscar til Billie August og andet dansk var nok resultat af at vi er
USA-kæledægger.
Drop slavemoral og autoritetstro - USA er ikke gud.

Ingen er nødt til at tage stilling til et brainstorming oplæg - eller noget
indlæg overhovedet.Dansk usenet har alt for mange ng.

Fra : Jeppe Møller

Dato : 25-03-03 21:13

Teorien er sjov
Jeg sad selv engang sammen med min bror- jeg indrømmer vi var påvirkede- og
så Melodi Grand Prix hvor vi sad og sammenholdte pointuddelingen ved den
(da)værende internationale politiske situation.
Det var morsomt, en udemærket selskabsleg til næste grand prix!

Hvem sagde nørdet?
/JeppeM

Fra : Peter Lind

Dato : 25-03-03 23:31

"Jeppe Møller" <jeppem@gjk.dk> wrote in message
> [...]
> så Melodi Grand Prix hvor vi sad og sammenholdte pointuddelingen ved den
> (da)værende internationale politiske situation.

I er faktisk ikke de eneste: http://www.imod.dk/2002/eurovision.jsp

Man kan sikkert altid finde en sammenhæng hvis man virkelig vil - gad vide
om det er derfor så mange holder af konspirations-teorier ? Nej, sikkert
ikke (!)

mvh
Peter Lind