IPcop v.1.2
Fra : NicO

Dato : 25-03-03 16:25

Hej

Er der nogle herinde der ved hvordan IPcop sættes op til at modtage IP fra
en DHCP server. Den skal IKKE fungere som DHCP server!
I hvilken fil skal der evt. rettes i? normalt på en RH er det jo
/etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-eth0.

/Nico

Fra : Anders Lund

Dato : 25-03-03 17:23

NicO wrote:
> [...]
> I hvilken fil skal der evt. rettes i? normalt på en RH er det jo
> /etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-eth0.

Kan det ikke sættes op igennem 'setup' eller via webinterfacet?
--
Anders Lund - spam2003@andersonline.dk
"The real question is this: If no human being can ever

Fra : NicO

Dato : 26-03-03 08:37

"Anders Lund" <spam2003@andersonline.dk> wrote in news:b5pvkf$2evg$1
@news.cybercity.dk:

> Kan det ikke sættes op igennem 'setup' eller via webinterfacet?

Jeg har ikke mulighed for at connecte via webinterface endnu. I "setup" er
der umiddelbart kun mulighed for at sætte maskinen op til at fungere som
DHCP server eller tildele den en Fast IP. Ellers nogle forslag??

Fra : Anders Lund

Dato : 26-03-03 09:42

NicO wrote:

> [...]
> "setup" er der umiddelbart kun mulighed for at sætte maskinen op til
> at fungere som DHCP server eller tildele den en Fast IP. Ellers nogle

På hvilket interface skal du have dynamisk IP adresse? Jeg går ud fra at det
er "red" zone.

Fra : NicO

Dato : 26-03-03 12:06

> På hvilket interface skal du have dynamisk IP adresse? Jeg går ud fra
> at det er "red" zone.

Nej det er på "green" er det ikke muligt?

Fra : Kent Nielsen

Dato : 26-03-03 14:23

"NicO" <trance2000dk@hotmail.com> wrote in message > > På hvilket interface
skal du have dynamisk IP adresse? Jeg går ud fra

> Nej det er på "green" er det ikke muligt?

Det er ikke særligt anvendeligt ?
Du sætter derved gateway adressen op dynamisk.

Kent Nielsen

Fra : Jan Bøgh

Dato : 26-03-03 20:25

> Nej det er på "green" er det ikke muligt?

Det giver IMHO ingen mening. Du skal jo normalt bruge en gatewayadresse på
dine klienter på LAN-siden

BTW: så har jeg lovet at smide en Powerpointpræsentation om IPcop op på et
tidspunkt. Den kan hentes på vores (totalt uførdige) webside på
http://www.itsc.nja.dk/ under Kurser/oversigt.

vh
Jan

Fra : Anders Lund

Dato : 26-03-03 22:13

Jan Bøgh wrote:
> BTW: så har jeg lovet at smide en Powerpointpræsentation om IPcop op
> på et tidspunkt. Den kan hentes på vores (totalt uførdige) webside på
> http://www.itsc.nja.dk/ under Kurser/oversigt.

PowerPoint 2002 ?

Fra : NicO

Dato : 27-03-03 14:25

"Jan Bøgh" <jan@boegh-dot-net> wrote in news:3e81fe60$0$159
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> http://www.itsc.nja.dk/

Er webserveren nede...? Eller er jeg den eneste der ikke kan få fat i
http://www.itsc.nja.dk/???

Fra : Anders Lund

Dato : 27-03-03 16:52

NicO wrote:
> "Jan Bøgh" <jan@boegh-dot-net> wrote in news:3e81fe60$0$159
> $edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Er webserveren nede...? Eller er jeg den eneste der ikke kan få fat i
> http://www.itsc.nja.dk/???

Den har virket, så der er nok problemer med den lige nu...
"No web site is configured at this address."

Fra : Jan Bøgh

Dato : 27-03-03 19:21

> Er webserveren nede...? Eller er jeg den eneste der ikke kan få fat i
> http://www.itsc.nja.dk/???

Beklager - det er en server, der ikke kører i produktion endnu. Og samtidigt
når du den via noget gysseligt snask med noget redirigering via fpipe og
andet snavs.

Serveren befinder sig på http://194.182.194.11 - den er mere stabil.
Sorry.

-Jan