Køb af Rack server?
Fra : Lars

Dato : 25-03-03 14:25

Hej, har set på et par stykker, men kan overhovedet ikke vurdere hvad der er
godt og skidt.

Hvad kan I anbefale som kan kører linux med apache osv. fornuftigt og som
ikke koster en bondegård (over 20000).
Har set nogen, hvor der ikke er harddisk i, skal man selv sætte en i så ?
Den skal bruges til at hoste et CMS system med mange
domæner (omkring 30 domæner) pegende på ipadressen og så skal der være en
masse specielle
programmer installeret.

/L

Fra : Morten L.

Dato : 25-03-03 15:00

"Lars" <ledj@SPAMSPAMABCprivat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Den skal bruges til at hoste et CMS system med mange
> domæner (omkring 30 domæner) pegende på ipadressen og så skal der være en

Prøv at se på HP-proliant DL320 og DL360
/Morten

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 25-03-03 15:15

> [...]
> Den skal bruges til at hoste et CMS system med mange
> domæner (omkring 30 domæner) pegende på ipadressen og så skal der være en

Du kan evt. tage et kig på
<http://www.proconsult.dk/katalog/m_pc/s_pc-serv/>
Her kan du selv konfigurere dine servere. De er prismæssigt ret
overkommelige.

--
Mvh. Jesper

Fra : Søren Jakobsen

Dato : 25-03-03 19:07

hep

> Du kan evt. tage et kig på
> <http://www.proconsult.dk/katalog/m_pc/s_pc-serv/>
> Her kan du selv konfigurere dine servere. De er prismæssigt ret
> overkommelige.

eller måske DataMusen.dk :)

/sj

Fra : Michael Andreasen

Dato : 25-03-03 20:38

"Søren Jakobsen" <soren51@hotmail.com[removethis]> wrote in message
> eller måske DataMusen.dk :)
> /sj

Som du selv ejer, det er måske lige værd at nævne!

Fra : Søren Jakobsen

Dato : 25-03-03 22:01

> Som du selv ejer, det er måske lige værd at nævne!

det faktisk korrekt ... det var derfor jeg havde :)'en med...

/sj

Fra : Jonathan

Dato : 25-03-03 16:11

> [...]
> godt og skidt.

> Hvad kan I anbefale som kan kører linux med apache osv. fornuftigt og som

Hmm. De fleste servere vil kunne køre linux + Apache, man skal "bare" huske
at tjeke at der findes understøttelse for f.eks. RAID ctrl. etc. før man
køber...Derfor skal man enten finde en "mærkevare" server hvor producenten
kan garantere at hardwaren er understøttet under Linux, eller også kan man
gå efter en "bambus" server og selv sørge for at hver del komponent er
understøttet. Jeg har ikke ret meget erfaring med Linux, men OpenBSD har en
side med en liste over understøttet hardware:
http://www.openbsd.org/i386.html#hardware , og mon ikke også de forskellige
Linux Distro'er også har sådan en liste ?

> Har set nogen, hvor der ikke er harddisk i, skal man selv sætte en i så ?

Der bliver man jo næsten nødt til...

mvh. Jonatham

Fra : "Erik Andersen

Dato : 25-03-03 20:16

"Lars" <ledj@SPAMSPAMABCprivat.dk> wrote in message
> [...]
> Den skal bruges til at hoste et CMS system med mange
> domæner (omkring 30 domæner) pegende på ipadressen og så skal der være en

powerraq.com

billigere og bedre end du nogensinde kan lave den selv for.... incl power,
bandwidth etc etc

Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 26-03-03 05:07

On Tue, 25 Mar 2003 19:15:53 -0000, "Erik Andersen <CEO uk2.net,
WebHosting A/S, DanBBS ApS>" <teamea@mailme.dk> wrote:

>billigere og bedre end du nogensinde kan lave den selv for.... incl power,
>bandwidth etc etc

Fiser du ikke lige ud af gruppen her med dit spam? Det er rigeligt at
se på det i dk.edb.internet.udbydere.webhotel.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Daniel Stjernholm Andersen (Klein Web)

Fra : Anders Hertz

Dato : 26-03-03 08:26

On Tue, 25 Mar 2003 14:25:27 +0100, "Lars" <ledj@SPAMSPAMABCprivat.dk>
wrote:

>Hvad kan I anbefale som kan kører linux med apache osv. fornuftigt og som
>ikke koster en bondegård (over 20000).

http://www.casalogic.dk/products/servers/

/Anders