Voldsom rasleskramlelyd + svært at skifte ~
Fra : new.tele.dk

Dato : 25-03-03 08:26

Det startede som en svag tiklyd, så blev det være, til sidst røg effekten og
gearet blev svært at skifte.
Der er en kollega, der gætter på død oliepumpe (+virkninger:-| )?
skramlelyden kommer også i tomgang

Mvh aksel,
død suzuki gn 250

Fra : Hans Paulin

Dato : 25-03-03 10:14

new.tele.dk wrote:
> [...]
røg
> effekten og gearet blev svært at skifte.
> Der er en kollega, der gætter på død oliepumpe

....prøv og se, om motoren kan tørnes - altså: kan du med
kickstarteren få den til at dreje rundt lige så let som du
plejer - så er det ikke stempler / knastaksel m.m., det er gået
galt for, men derimod gearkassen + vice versa...
Hans
Suzuki 1100 E(Z) -82

Fra : Armand

Dato : 25-03-03 16:00

new.tele.dk <aks@terma.com> skrev i en
> [...]
og
> gearet blev svært at skifte.
> Der er en kollega, der gætter på død oliepumpe (+virkninger:-| )?

Er der overhovedet olie på??

--
Armand.

Fra : new.tele.dk

Dato : 26-03-03 07:36

> Er der overhovedet olie på??
>
> --
> Armand.

:)
ja, det var også min første frygt, heldigvis bruger den så meget olie, at
jeg fylder efter hver dag!
/aks

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 27-03-03 23:09

Hej Axel!

> ja, det var også min første frygt, heldigvis bruger den så meget olie, at
> jeg fylder efter hver dag!

Ææh!? - Bruger din GN250 så meget olie. at du må efterfylde den hver dag!?

Jeg kender ikke specielt meget til GN250, men jeg kunne næppe forestille
mig, at den burde høre blandt olieæderne!?

Så hvis den pludslig får "smag" for olie, så undersøg: "hvorfor". Da dét, at
påfylde "dagens tabte", vel næppe er en holdbar løsning på længere sigt!

Hilsen
Lars

Fra : new.tele.dk

Dato : 28-03-03 08:39

> Ææh!? - Bruger din GN250 så meget olie. at du må efterfylde den hver dag!?
jep

> [...]
at
> påfylde "dagens tabte", vel næppe er en holdbar løsning på længere sigt!

jeg har fået at vide, at det kunne ske med den model.
det er da træls, men til prisen for en motorrenovation valgte jeg olien.
men du har da en pointe i, at det kan være årsagen.
/aksel