Strid om hæk
Fra : Hotrod#01

Dato : 25-03-03 05:27

Hej gr.

Jeg vil lige høre om der er nogle med erfaringer i hegnssyn....

Vi har en "samler" til nabo, træ i læssevis, plastik spande i hobetal og
rod, rod. Så er der larm fra diverse dyrehold, høns mm. Nu er hækken væltet
på et 12 meter stykke og jeg har været nød til at skære den ned. Nu vil
jeg så gerne have et raftehegn sat op i skel, men det vil han ikke, heller
ikke selv om jeg betaler og opsætter hegnet. Godt nok har han rydet lidt
op (flyttet rundt på diverse spande) men ville det være en ide med hagnssyn
?

Mvh

MGJ

Fra : Calle.

Dato : 25-03-03 06:26

Prøv http://www.hegnsloven.dk

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Frederiksen

Dato : 25-03-03 07:51

> jeg så gerne have et raftehegn sat op i skel, men det vil han ikke, heller
> ikke selv om jeg betaler og opsætter hegnet. Godt nok har han rydet lidt

Så sætter du det bare op inden for skel (på din side). Kun hegn i skel skal
i være fælles om, mens hegn på di negen grund, er dit valg - og din udgift,
men det har du jo afklaret med dig selv.

Mvh Maria

Fra : Martin Christiansen

Dato : 25-03-03 09:44

"Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> i være fælles om, mens hegn på di negen grund, er dit valg - og din
udgift,
> men det har du jo afklaret med dig selv.

Jep.. Og svjh er det 1,8 meter højt man må lave det uden problemer...

--
mc

Fra : Zoëga

Dato : 25-03-03 09:52

"Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote in message

> [...]
> i være fælles om, mens hegn på di negen grund, er dit valg - og din
udgift,
> men det har du jo afklaret med dig selv.

Du må da ikke bare ødekægge det nuværende skel - det gør du hvis du sætter
et hegn klods op af hækken.
Det eneste rigtige at tilkalde det kommunale hegnssyn ( koster ikke så
meget ).
Ellers risikerer du at ende med en meget større bet.

mvh

Søren

Fra : Frederiksen

Dato : 25-03-03 19:14

> Du må da ikke bare ødekægge det nuværende skel - det gør du hvis du sætter
> et hegn klods op af hækken.

Niks, det gør han ikke. Han - og alle andre - er i deres gode ret til at
plante eller sætte hvilket som helst hegn, der ikke er over 1,8m lige inden
for skel (10 cm).

Mvh Maria

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 26-03-03 00:53

> [...]
>
> Niks, det gør han ikke. Han - og alle andre - er i deres gode ret til at
> plante eller sætte hvilket som helst hegn, der ikke er over 1,8m lige

Nej. Der e r jo en hæk (nedskåret, men levende), og den skal respekteres
sålænge naboen ikke har sagt god for at få den fjernet. Det afhænger så af
om plankeværket ødelægger hækken = skygger for meget. Hvis det gør det vil
spørgeren risikere at den forurettede tilkalder hegnssyn = betale herfor og
fjerne plankeværket. Men måske noget af skramlet kan påstås at ødelægge
hækken? Så kan det jo gå den anden vej rundt.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Niels Jørgen Hermans~

Dato : 25-03-03 13:42

Pas på!

Jeg kender et eksempel hvor en dame selv havde væltet hækken. Det kostede
20.000 kr. til et nyt hegn til naboen.
Udover det er det jo kendt at hække (grænser) er konflikt til mange års
nabostrid (krig).
Du skal nok koncentrere dig om diplomatiet, psykologiske etc., end om de
praktiske løsninger.

mvh Njh

Fra : Hotrod#01

Dato : 25-03-03 17:57

Hej igen

Jeg takker for jeres svar og har nu besluttet at opsætte et raftehegn 50 cm
inde fra skel og de 45 meter ned i haven. Det giver plads til
ligusterhækken. Jeg går nu og tænker på at lave en fast aftale med nogle
unge menesker der kan male grafiti til at komme hver uge og more sig på
bagsiden (med signal gul, rød og orange) *S* Så f... ham og hans rod jeg
vil ha fred, ikke minst for hans rod !

MGJ

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 26-03-03 08:01

"Hotrod#01" <Remove this|buggy@sport.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> unge menesker der kan male grafiti til at komme hver uge og more sig på
> bagsiden (med signal gul, rød og orange) *S* Så f... ham og hans rod

Du får nok ikke lige fred på den måde, mon ikke også han kan finde på noget?

\MK