Handsker
Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 20-03-01 08:04

"The BEST gloves bar none as judged by the EEC Motorcycle Protective
Clothing
standards are not motorcycle gloves at all. They are knitted kevlar
glass-handling gloves, which are between 3 and 7 TIMES more abrasion
resitant
than hte best leather motorcycle gloves (depending on which test you look
at)

The guy responsible for the testing (Dr Rod Woods of Cambridge University
Biomechanics Group) wears them himself after seeing his own test results."

Men hvor finder man sådan nogle herhjemme ?

Jeg har fundet et link staterne http://www.damgloves.com/ men med told og
porto er det jo mindre interressant...

Et par inderhandsker som http://www.damgloves.com/pages/slash.html#ds2 må jo
lige være det der skal til for at "opgradere" et par middelmådige handsker
til også at være sikre ved en kuretur...

/Anders Majland

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 20-03-01 14:41

--------------BFF24D9F3BD5382A45ADFC9E

"Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)" wrote:

> [...]
> lige være det der skal til for at "opgradere" et par middelmådige handsker
> til også at være sikre ved en kuretur...

Anders jeg skal til Los Angeles på Lørdag. Skal jeg se om jeg kan finde et par
til dig derovre.?

MVH Anders Sune Jensen ( AREA51 hos BAUTA )

--------------BFF24D9F3BD5382A45ADFC9E

begin:vcard
n:Jensen;Anders Sune
tel;cell:40 23 61 02
tel;fax:33181990
tel;work:33181983
x-mozilla-html:FALSE
org:Tycho Brahe Planetarium;Technical department
adr:;;Gl. Kongevej 10;Copenhagen V;;1610;Denmark
version:2.1
email;internet:anders@tycho.dk,lillejensen@mail.tele.dk
title:Soundtechnician/Event coordinator
fn:Anders
end:vcard

--------------BFF24D9F3BD5382A45ADFC9E--

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 21-03-01 14:19

> Men hvor finder man sådan nogle herhjemme ?

Det gør man hos www.farnell.dk

591956 GLOVE KEVLAR N GRIP PAIR 40961070 kr 202,77
591968 GLOVE KEVLAR/NITRILE PAIR 52/7456 kr 164,38
626533 GLOVE CUT RESIST EPEE GOLD L PAIR 34021003 kr 121,55
626557 GLOVE CUT RESIST DYNOX L 34023003 kr 170,48

Prisen er (selvfølgelig) højerere og ovenstående er ex. moms og fragt.

/A

Fra : Jesper Hvalsøe

Dato : 25-03-01 14:11

On Tue, 20 Mar 2001 08:03:31 +0100, "Anders Majland \(Replace DOT with
.. in address for reply by email\)" <AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote:

> [...]
>Biomechanics Group) wears them himself after seeing his own test results."
>
>Men hvor finder man sådan nogle herhjemme ?

Jeg undersøgte markedet ved Rasm. Holbeck, men jeg fandt kun nogle med
aluminiums belægning på ydersiden, lidt for rummandsagtige til min
smag.
Jesper Hvalsøe
GS750D '77
Shagstyle

Fra : Armand

Dato : 25-03-01 20:44

Ny er det vel heller ikke kun slidstyrke man er ude efter?
Som for resten af mc-beklædninen drejer det sig vel også om (slag-)
polstringen. og her kan alene et par strikvanter i kevlar ikke være
med!!

--
Armand.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 26-03-01 06:42

> [...]
> Som for resten af mc-beklædninen drejer det sig vel også om (slag-)
> polstringen. og her kan alene et par strikvanter i kevlar ikke være

Nej men som inderhandsker i et par almindelige billige vandtætte motorcykel
handsker tror jeg ikke de vil være helt dumme. De handsker jeg kører med 2/3
af året er rimeligt varme (godt polstrede) men jeg tvivler gevaldigt på
deres slidstyrke. Jeg er på andet par efter at det første fik nogle
brandskader ...(http://home.worldonline.dk/~isl35773/leo/blinker.html)

/Anders Majland