Arbejdstid for at skifte ruller?
Fra : Brian Axelgaard

Dato : 24-03-03 22:51

Jeg overvejer at få skiftet mine ruller på min Suzuki AP50 Address på et
værksted - jeg vil helst ikke ødelægge noget af :-/ Er der nogen som kan
give et prej om hvor lang tid det tager?

Fra : Bo Hermannsen

Dato : 25-03-03 01:43

burde max tage 10 min når alt ligger klar og man kan gå igang

Fra : Tim Sørensen

Dato : 25-03-03 07:33

"Bo Hermannsen" <bo@dataaccess1.dyndns.dk> wrote
> burde max tage 10 min når alt ligger klar og man kan gå igang

Ja det er nok der omkring :)

--
Mvh.... Tim Sørensen
56º 24'209 N / 10º 55'631 E

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 25-03-03 08:28

Tim Sørensen wrote:
> "Bo Hermannsen" <bo@dataaccess1.dyndns.dk> wrote

> Ja det er nok der omkring :)

Enig, men så går der nok yderligere 10 minutter med at kører dyret ind
på/ud fra værkstedet, finde ruller og værktøj osv. Alt i alt kommer der
nok til at stå mellem en halv og en hel time på regningen, incl.
drikke-kaffe- og klø-sig-i-nakken-tid ;)

/Thomas

Fra : Bo Hermannsen

Dato : 25-03-03 17:08

nu skrev jeg de 10 min og man kan bare vente mens det bliver gjort... så er
mulighed for snyd nul og værktøj er standardværktøj så burde ligge klar

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 25-03-03 09:37

Brian Axelgaard wrote:

> Jeg overvejer at få skiftet mine ruller på min Suzuki AP50 Address på et
> værksted - jeg vil helst ikke ødelægge noget af :-/ Er der nogen som kan
> give et prej om hvor lang tid det tager?

Mellem en halv til en hel time alt taget i betragtning.

Men det er da begrænset hvad du kan ødelægge. Lav det selv og fryd dig over
de penge du har sparet bagefter

--
Martin L. Johansen
Gør en god handel på http://shop.tux3do.com/

Fra : Bo Hermannsen

Dato : 25-03-03 17:09

en hel time.... så er der sku godt fusk med i det

og gøre det selv... vil hellere give 15 min i løn og være fri for ansvaret
hvis noget går galt

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 25-03-03 18:11

Bo Hermannsen wrote:
> en hel time.... så er der sku godt fusk med i det
>
> og gøre det selv... vil hellere give 15 min i løn og være fri for
> ansvaret hvis noget går galt

Lige mine ord... jeg vil da gerne selv gøre det, men hvis det kan gøres på
ingen tid af en mekaniker så lader jeg dem gøre det - de skal jo også leve
:)

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 25-03-03 19:32

Brian Axelgaard wrote:

> Lige mine ord... jeg vil da gerne selv gøre det, men hvis det kan gøres på
> ingen tid af en mekaniker så lader jeg dem gøre det - de skal jo også leve

"Problemet" er, at du næppe får lov til at betale under 30 min. og nok
nærmere for en time pga. evt. fastpris system eller lign. Og hvis de har en
fastpris på 1 time, ja så får du lov til at betale for en time uanfægtet at
mekanikeren måske kun har været igang i 20 min...

Fra : Bo Hermannsen

Dato : 26-03-03 09:33

Systempris? så finder man bare at værksted der ikke køre med det, der er jo
nok af dem.... og der er jo også de værksteder der afregner for hver 15 min
de er igang. og hvis det så tager 10 min at skifte og man betaler for de 5
min ekstra overlever man jo nok

men selvfølgelig.... kan godt være at man tager røven mere på folk over på
djævleøen..... men her i danmark lader vi os ikke fuske med

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 26-03-03 09:49

Bo Hermannsen wrote:

> [...]
> min de er igang. og hvis det så tager 10 min at skifte og man betaler for

Enig. Men har man evt. garanti på sin Peugeot, så hænger man jo på deres
værksteder.

> men selvfølgelig.... kan godt være at man tager røven mere på folk over på
> djævleøen..... men her i danmark lader vi os ikke fuske med

Jeg er altså fra Kolding

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 27-03-03 07:48

> [...]
> fastpris på 1 time, ja så får du lov til at betale for en time uanfægtet at
> mekanikeren måske kun har været igang i 20 min...

Det lyder egentligt meget sandsynligt, at der er en fastpris for sådan
en operation - rullerne er vel en normal "sliddel", og derfor er det nok
ikke et helt ualmindeligt indgreb. Jeg vil i så fald tro, at det incl.
nye ruller, løber op i 150 - 200 kr.

Men lad os da for sjov skyld lige hører hvad du, Brian Axelgaard, kommer
til at slippe for det - så kan vi andre "gør-det-selv-mekanikere" gnide
os i hænderne over hvor meget (eller lidt) vi har sparet ;)

M.v.h.
Thomas

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 27-03-03 10:46

Thomas Gulholm wrote:

> [...]
> en operation - rullerne er vel en normal "sliddel", og derfor er det nok
> ikke et helt ualmindeligt indgreb. Jeg vil i så fald tro, at det incl.

Det lyder ikke helt ved siden af, men godt nok dyrt

> Men lad os da for sjov skyld lige hører hvad du, Brian Axelgaard, kommer
> til at slippe for det - så kan vi andre "gør-det-selv-mekanikere" gnide
> os i hænderne over hvor meget (eller lidt) vi har sparet ;)

Ja, jeg venter spændt.

--
Martin L. Johansen

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 25-03-03 19:31

Bo Hermannsen wrote:

> en hel time.... så er der sku godt fusk med i det

Ja har du aldrig hørt om det på værkstederne.

> og gøre det selv... vil hellere give 15 min i løn og være fri for ansvaret
> hvis noget går galt

Gå galt? Det er nu begrænset hvad der kan gå galt hvis man tager den med ro.

Når alt kommer til alt så er 15 min. ikke nok på værksted..

Fra : Bo Hermannsen

Dato : 26-03-03 09:31

jo har hørt om fusk, holder mig fra steder hvor det foregår

alt kan gå galt, aldrig hørt om murphy's lov?

jo 15 min kan være nok hvis det er et ordeligt værksted

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 26-03-03 09:50

Bo Hermannsen wrote:

> jo har hørt om fusk, holder mig fra steder hvor det foregår

Jep. + at det med garanti er en førsteårslærling som laver arbejdet.. så kan
man ligeså godt selv lave det.

> alt kan gå galt, aldrig hørt om murphy's lov?

Jo da.

> jo 15 min kan være nok hvis det er et ordeligt værksted

Tja, jeg vil bliver overrasket.

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 27-03-03 10:34

> jo 15 min kan være nok hvis det er et ordeligt værksted
>
> Tja, jeg vil bliver overrasket.

Tja, de par gange jeg har skiftet på sfx'en har det taget max en 20
minutters tid, indberegnet at skulle bande og svovle over ikk at kunna finde
noget værktøj :( og incl grundig afrensning af varioskålen, så hvis jeg var
Brian Axelgaard havde jeg bare kløet på.. det største problem du kan løbe
ind i er at du ikk kan holde på vario'en så du skal bruge special værktøj,
kig evt hos www.scooter-racing.dk mener han har til skruzuki'er..
alternativt kan du jo pille vario dækslet af og se om det er noget du tør
kaste dig igang med, og hvis ikk det er så trille til mekka'er.. en af mine
gode venner fik pillet begrænseren i hans sfx, og det tog _max_ 20 min, fra
vi kom, til vi kørte igen :P så det burde kunne lade sig gøre..!

Men klø da på, Brian..

--
Mvh Michael Frederiksen
Golf 2 - 1,6

Fra : Bo Hermannsen

Dato : 28-03-03 00:52

om det er første års eller ej, samme tid og pris og skoder de noget er det
sku deres problem og ansvar

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 28-03-03 11:26

Bo Hermannsen wrote:

> om det er første års eller ej, samme tid og pris og skoder de noget er det
> sku deres problem og ansvar

Ja og? Man kan vel prøve at undgå det..

--
Martin L. Johansen

Fra : Tommy Fer

Dato : 28-03-03 21:03

"Bo Hermannsen" <bo@dataaccess1.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
> en hel time.... så er der sku godt fusk med i det

> og gøre det selv... vil hellere give 15 min i løn og være fri for ansvaret
> hvis noget går galt

Tjae, men tror du at de gider udskrive regninger der er mindre end min. 30
min? det gad jeg ikke som forhandler... Hvad med den tid du bruger på at
fiske den ind og ud, snakke med mande omkring det? Og som du selv siger
ansvaret... tjae...

mvh Tommy Fer