Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hjælp til undervisning
Fra : Hans-Børge K. Nielse~

Dato : 24-03-03 22:11

Hej NG!!!!

Jeg skal i morgen (tirsdag), undervise 15 digitale "newbee" armatøre
fotograver.

Jeg sider og er ved at sammensætte hvad jeg vil fortælle om, og skulle lige
høre hvad i mener er vigtigt/godt at vide om digital fotografering.

Med venlig hilsen
HB Nielsen

Fra : emj

Dato : 24-03-03 23:08

On Mon, 24 Mar 2003 22:11:00 +0100, "Hans-Børge K. Nielsen"
<h.b.n@mail.dk> wrote:

>Jeg sider og er ved at sammensætte hvad jeg vil fortælle om, og skulle lige
>høre hvad i mener er vigtigt/godt at vide om digital fotografering.

Noget af det vigtigste at få fortalt er efter min mening, at de skal
tage en hulens masse billeder og lære at smide de fleste væk igen
Hilsen emj

Fra : itgrafen

Dato : 24-03-03 23:57

"Hans-Børge K. Nielsen" skrev d. 24-03-03 22:11 dette indlæg :
> [...]
lige
> høre hvad i mener er vigtigt/godt at vide om digital fotografering.

Hej HB

hvis det er totalt newbies, så er det vigtigt at få noget fortalt om
motiv og komposition. Lys og skarphed. Noget basalt om at holde på et
kamera og noget om optagevinkler.
De basale ting er vigtige at have med. Det er dem der er med til at give
en god foto oplevelse.
Derefter er der nogle specifikke ting for digitalfoto. Blandt andet lys
og noget om zoom.
Lagringsmedier er også vigtige, ligesom billedekopresion og overførsel
til pc.
Hvis du så vil følge op på det med et ekstra kursus, så kan du måske
fortælle noget om rgb og cmy farver og evt. opretning af farver og
linier i et billedbehandlingsprogram. Og selvfølgeligt igen, noget om
kompression af billeder til videre produkt. Print og fremkaldelse er vel
også et varmt emne i denne forbindelse.

venlig hilsen
Dorthe Sandberg
Ps: skulle du bruge en hånd til lige at kigge materialet igennem eller
yderligere ideer, er du velkommen til at gi mig et prej.

http://www.kandu.dk/

Fra : itgrafen

Dato : 26-03-03 07:48

Hej igen HB

det kunne være spændende at høre hvordan det hele gik i tirsdags.

vh
itgrafen - dorthe

http://www.kandu.dk/

Fra : Hans-Børge K. Nielse~

Dato : 26-03-03 22:43

Det hele gik godt, jeg fik fortalt det jeg syntes jeg ville og kunne. Hele
min "tale" varede godt 2 time, hvor vi var omkring den meste om hvilke
muligheder man har med de digitale billeder, både med hvilket kamera der er
gode, oplæsning, printning på printer og LAB, redigering af billeder,
billeder med videokamera, og en masse andet.

Hvis noget skal igennem noget ligende på et tidspunkt, vil jeg gerne sende
mine stikord.

Med venlig hilsen
HB Nielsen
posthustorvets foto