/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Vand i karbunaderne igen igen....
Fra : Moller


Dato : 24-03-03 21:15

Heysa,
Så er det sgi sket igen, denne gang med Banditten...

Hva kan jeg gøre for at undgå den slags ???? uden konstant at fylde for
dyre domme af kaburator sprit i tanken :(

Der er mulighed for montage af kabunade varemere... men hjælper det ?

Og hva med benzinfilter ??? hjælper det mod vand også, eller kun for
skidt ????

VH
Lars Molnit
Som er pisse træt af vand snart........ næ Øl det ved man sku hva er.



 
 
Jes Vestervang (24-03-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 24-03-03 21:17

Moller wrote:

> Heysa,
> Så er det sgi sket igen, denne gang med Banditten...
>
> Hva kan jeg gøre for at undgå den slags ???? uden konstant at fylde
> for dyre domme af kaburator sprit i tanken :(

Har du tømt tanken for vand? Der er vel grænser for hvor meget spritten kan
opløse
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R
Få Outlook Expresss til at quote ordentligt:
<http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>

Moller (24-03-2003)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 24-03-03 21:59


"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:kn54l-561.ln1@vissen.vandhane...
> Moller wrote:
>
> > Heysa,
> > Så er det sgi sket igen, denne gang med Banditten...
> >
> > Hva kan jeg gøre for at undgå den slags ???? uden konstant at fylde
> > for dyre domme af kaburator sprit i tanken :(
>
> Har du tømt tanken for vand? Der er vel grænser for hvor meget spritten
kan
> opløse

Jeg tømmer den hver gang der er vand i lortet... og jeg er godt træt af
det spild af pisse dyr bensin, så det er hvordan jeg UNDGÅR det at få vand i
kabunadere hele tiden ude at fylde op med sprit evig og altid.

VH
Lars Molnit

> --
> mvh Jes Vestervang
> FZS600 og MTX125R
> Få Outlook Expresss til at quote ordentligt:
> <http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>



wheeler (24-03-2003)
Kommentar
Fra : wheeler


Dato : 24-03-03 22:30


"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse


> > > Hva kan jeg gøre for at undgå den slags ???? uden konstant at
fylde
> > > for dyre domme af kaburator sprit i tanken :(

[KLIP]

Køre tanken "tom" mellem benzinpåfyldningerne

Wheeler
som med "jævne" mellemrum må tømme TDR'en for en deciliter eller to
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65



Ole Baun (24-03-2003)
Kommentar
Fra : Ole Baun


Dato : 24-03-03 22:29


"Moller" skrev i en meddelelse
news:3e7f71b5$0$247$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
>
> "Jes Vestervang" skrev i en meddelelse
> news:kn54l-561.ln1@vissen.vandhane...
> > Moller wrote:
> >
> > > Heysa,
> > > Så er det sgi sket igen, denne gang med Banditten...
> > >
> > > Hva kan jeg gøre for at undgå den slags ???? uden konstant at
fylde
> > > for dyre domme af kaburator sprit i tanken :(
> >
> > Har du tømt tanken for vand? Der er vel grænser for hvor meget spritten
> kan
> > opløse
>
> Jeg tømmer den hver gang der er vand i lortet... og jeg er godt træt
af
> det spild af pisse dyr bensin, så det er hvordan jeg UNDGÅR det at få vand
i
> kabunadere hele tiden ude at fylde op med sprit evig og altid.

Hvad koster det sprit egentlig ? ...... 50,- kr. for 2,5, liter, og så er
der til 75 liter benzin.
Min mc bruger 1 liter benzin på 20 km, dvs nok til 1500 km.
Hvis du nu køber en dunk, (2,5 liter), har du så ikke nok til det er slut
med nattefrosten ?

Ole Baun
CB 500, ´96



Arne Rohr Pedersen (24-03-2003)
Kommentar
Fra : Arne Rohr Pedersen


Dato : 24-03-03 22:36

Moller wrote:
> "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> news:kn54l-561.ln1@vissen.vandhane...
>> Moller wrote:
>>
>>> Heysa,
>>> Så er det sgi sket igen, denne gang med Banditten...
>>>
>>> Hva kan jeg gøre for at undgå den slags ???? uden konstant at
>>> fylde for dyre domme af kaburator sprit i tanken :(
>>
>> Har du tømt tanken for vand? Der er vel grænser for hvor meget
>> spritten kan opløse
>
> Jeg tømmer den hver gang der er vand i lortet... og jeg er godt
> træt af det spild af pisse dyr bensin, så det er hvordan jeg UNDGÅR
> det at få vand i kabunadere hele tiden ude at fylde op med sprit evig
> og altid.
>
Hej

Hvis du bruger samme tankstation meget, så prøv at skifte til et andet
tankanlæg. Det kan være du køber vandet sammen med din bensin, der kan evt.
løbe overflade vand ned gennem utætheder i de øverste dele af jordtanken.


--
Arne Rohr Pedersen
Honda ST 1100
http://dfm.divvy.dk/?id=166



wheeler (24-03-2003)
Kommentar
Fra : wheeler


Dato : 24-03-03 22:45


"Arne Rohr Pedersen" <a-rohr@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse


> Hvis du bruger samme tankstation meget, så prøv at skifte til et andet
> tankanlæg. Det kan være du køber vandet sammen med din bensin, der kan
evt.
> løbe overflade vand ned gennem utætheder i de øverste dele af jordtanken.

[KLIP]

Nu er det jo ikke 1. april endnu

Er det rent gætteri? =

Wheeler
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65






Arne Rohr Pedersen (24-03-2003)
Kommentar
Fra : Arne Rohr Pedersen


Dato : 24-03-03 23:19

wheeler wrote:
> "Arne Rohr Pedersen" <a-rohr@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
>
>> Hvis du bruger samme tankstation meget, så prøv at skifte til et
>> andet tankanlæg. Det kan være du køber vandet sammen med din bensin,
>> der kan evt. løbe overflade vand ned gennem utætheder i de øverste
>> dele af jordtanken.
>
> [KLIP]
>
> Nu er det jo ikke 1. april endnu
>
> Er det rent gætteri? =
>
> Wheeler

Nej det er ikke hverken aprilsnar eller gætteri. Her i omegnen har der været
flere klager over vand i jordtanke på 2 nu nedlagte tankanlæg, så det kan
finde sted. Det ene af anlæggene ved et OK-anlæg var i ovrigt mistænkt for
at lede bensindampe ud i kloakaksystemet, og derved være skyld i at et
nabohus sprang i luften (ingen mennesker kom til skade, men vistnok 2
motorcykler tog alvorlig skade.

--
Arne Rohr Pedersen
Honda ST 1100
http://dfm.divvy.dk/?id=166



GERT BO THORGERSEN (25-03-2003)
Kommentar
Fra : GERT BO THORGERSEN


Dato : 25-03-03 01:55

> > Hvis du bruger samme tankstation meget, så prøv at skifte til et andet
> > tankanlæg. Det kan være du køber vandet sammen med din bensin, der kan
> evt.
> > løbe overflade vand ned gennem utætheder i de øverste dele af
jordtanken.
>
> [KLIP]
>
> Nu er det jo ikke 1. april endnu
>
> Er det rent gætteri? =
>
> Wheeler
> --
Det med tankstationen er et godt råd. Jeg kan huske en sag for mange år
siden, fra vel aviserne, hvor det viste
sig at der var kommet med vand i /samlet sig vand i tanken på en tankstation
så biler der dér fik benzin løb ind
i problemer, med nærmest at få dem til at køre.

Gert Thorgersen



Tommy Fer (25-03-2003)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 25-03-03 07:33


"wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:U%Kfa.1330$9T7.190@news.get2net.dk...
>
> "Arne Rohr Pedersen" <a-rohr@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
>
> > Hvis du bruger samme tankstation meget, så prøv at skifte til et andet
> > tankanlæg. Det kan være du køber vandet sammen med din bensin, der kan
> evt.
> > løbe overflade vand ned gennem utætheder i de øverste dele af
jordtanken.
>
> [KLIP]
>
> Nu er det jo ikke 1. april endnu
>

NOPES!!

Tankede omkring ½ liter vand i Skotland, det var nok til at smadre den tur!!
især når man ikke har et nyt tændrør med!! GSXR250 tændrør fås ikke i
england!

Når men da min far havde tankstation, der målte han da jævnligt efter vand i
jordtankene... Man smøre en pasta på pejle pinden, hvis der er vand vil den
skifte farve... Og jo, der er ALTID vand, bare under en hvis grænse så er
det ok....

Man suger ikke helt i bunden jo, og der er jo ikke så meget bevægelse i
sådan en jordtank.

mvh Tommy Fer



Steen Gruby (24-03-2003)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 24-03-03 23:15

On Mon, 24 Mar 2003 22:35:55 +0100, "Arne Rohr Pedersen"
<a-rohr@mail.tele.dk> wrote:

Hej Arne.
>
Btw. Hvad blev der af din XN85?
Har den fået plader?

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Arne Rohr Pedersen (24-03-2003)
Kommentar
Fra : Arne Rohr Pedersen


Dato : 24-03-03 23:39

Steen Gruby wrote:
> On Mon, 24 Mar 2003 22:35:55 +0100, "Arne Rohr Pedersen"
> <a-rohr@mail.tele.dk> wrote:
>
> Hej Arne.
>>
> Btw. Hvad blev der af din XN85?
> Har den fået plader?
>
> Steen Gruby
> Suzuki XN85 Turbo
> Ducati Paso 750
> oz9zi@(no.spam)gruby.dk
> www.gruby.dk

??? Jeg har aldrig haft en sådan, du må forveksle mig med en anden.

--
Arne Rohr Pedersen
Honda ST 1100
http://dfm.divvy.dk/?id=166



Steen Gruby (24-03-2003)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 24-03-03 23:44

On Mon, 24 Mar 2003 23:38:39 +0100, "Arne Rohr Pedersen"
<a-rohr@mail.tele.dk> wrote:

Hej Arne.
>
>??? Jeg har aldrig haft en sådan, du må forveksle mig med en anden.

Ja, det må jeg - Undskyld.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Bjørn S (24-03-2003)
Kommentar
Fra : Bjørn S


Dato : 24-03-03 22:31


"Moller" skrev
> Heysa,
> Så er det sgi sket igen, denne gang med Banditten...
>
> Hva kan jeg gøre for at undgå den slags ???? uden konstant at fylde
for
> dyre domme af kaburator sprit i tanken :(

Sørge for at tanken er mer eller mindre fyldt op hele tiden ?
I denne tid er det jo begrænset med nedbør, så dit vand skyldes nok kondens.
Varm om dagen, og kold om natten, så dannes der vandperler fra luften i
tanken.

/Bjørn




wheeler (24-03-2003)
Kommentar
Fra : wheeler


Dato : 24-03-03 22:38


"Bjørn S" <bjosko@REmoVEyahoo.com> skrev i en meddelelse


> Sørge for at tanken er mer eller mindre fyldt op hele tiden ?

[KLIP]
Klart også en mulighed. Budskabet må altså være enten at køretanken næsten
tør eller sørge for at tanke op med hyppige intervaller - altså i sidste
ende et temperamentspørgsmål

Wheeler
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65



Bjørn S (24-03-2003)
Kommentar
Fra : Bjørn S


Dato : 24-03-03 22:51


"wheeler" skrev
> [KLIP]
> Klart også en mulighed. Budskabet må altså være enten at køretanken næsten
> tør eller sørge for at tanke op med hyppige intervaller - altså i sidste
> ende et temperamentspørgsmål

Nej, netop ikke tør, med mindre den tømmes helt, og over samme dag, fordi jo
mere luft i tanken, jo mere kondens vil der danne sig.
Og forøvrig, hvorfor tømme tanken helt, med mindre man skrur den af og
helder den på hovedet ? Den slump vand man eventuelt ville få med til sidst
vil efter al sandsynlighed lægge sig i svømmehusene og skabe videre
problemer anyway, hvis formålet var at tømme den på den sedvanlige vej.
Derudover vil koncentrationene, eller blandingsforholdet af vand og
rust/skidt/bundfald være højt når man nærmer sig tom tank.

Mit råd er karburatorsprit og en tank som mest muligt holdes fyldt.
Det koster ikke mere at afslutte turen med at fylde tanken op, end at gøre
det som det første når man starter på en tur, det virker bare sådan

/Bjørn



wheeler (24-03-2003)
Kommentar
Fra : wheeler


Dato : 24-03-03 22:59


"Bjørn S" <bjosko@REmoVEyahoo.com> skrev i en



> Nej, netop ikke tør, med mindre den tømmes helt, og over samme dag, fordi
jo
> mere luft i tanken, jo mere kondens vil der danne sig.

[KLIP]

Hmm.. nu er kondens i en MC-tank - som er forholdsvis lufttæt - jo ikke
noget der dannes fra den ene dag til den anden!

Jeg husker fra min værnepligtstid i Forsvaret ikke, at vanddunken blev fyldt
af sig selv under vore øvelser i juli/august måned - desværre

Wheeler
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65




Bjørn S (24-03-2003)
Kommentar
Fra : Bjørn S


Dato : 24-03-03 23:11


"wheeler" skrev
> Hmm.. nu er kondens i en MC-tank - som er forholdsvis lufttæt - jo ikke
> noget der dannes fra den ene dag til den anden!

Jo netop ! Det er jo ikke tale om at det nødvendigvis er fra en dag til
næste, men over noget tid, og netop vand i bensin... så skal der ikke så
meget til.
-men nok ikke nok til at slukke tørsten på en dansk Jens )

>
> Jeg husker fra min værnepligtstid i Forsvaret ikke, at vanddunken blev
fyldt
> af sig selv under vore øvelser i juli/august måned - desværre

Nej, men nu er også problemet større på denne årstid, med de temperaturer og
luftfugtigheter som eksisterer.

- men stadig kun tilstrækkeligt til motorvrøvl, ikke tørstesluk ;-O

/Bjørn



Jens Blaabjerg \(rep~ (25-03-2003)
Kommentar
Fra : Jens Blaabjerg \(rep~


Dato : 25-03-03 14:36

wheeler wrote:
> Hmm.. nu er kondens i en MC-tank - som er forholdsvis lufttæt - jo
> ikke noget der dannes fra den ene dag til den anden!

Så lufttæt er den nu heller ikke. Når du giver RD'en rulle kan du komme op
på et forbrug på ca. 1L/3min. Så der kan altså komme mere end 1L luft ind på
3 min. Det er vel heller ikke så vigtigt om den er tæt eller ej. Det vigtige
er vel at du i disse dage kan have en tank der står i solen, her vil luften
vel være 15-20 grader varm, den vandmængde der er i de tilsvarende 10-20L
luft i tanken, alt efter hvor fuld/tom den er, vil blive til kondens, når
temperaturen falder om natten, til noget der ligner 0 grader.
Er der ikke en fritids metrolog der lige kan regne ud hvor meget vand det
vil give?

Jens
RD



GERT BO THORGERSEN (26-03-2003)
Kommentar
Fra : GERT BO THORGERSEN


Dato : 26-03-03 15:17


Jens Blaabjerg (replace xxx with newsgroup to reply) <xxx@blaabjerg.net>
skrev i en news:6XYfa.81$id5.25@news.get2net.dk...
> wheeler wrote:
> > Hmm.. nu er kondens i en MC-tank - som er forholdsvis lufttæt - jo
> > ikke noget der dannes fra den ene dag til den anden!
>
> Så lufttæt er den nu heller ikke. Når du giver RD'en rulle kan du komme op
> på et forbrug på ca. 1L/3min. Så der kan altså komme mere end 1L luft ind

> 3 min. Det er vel heller ikke så vigtigt om den er tæt eller ej. Det
vigtige
> er vel at du i disse dage kan have en tank der står i solen, her vil
luften
> vel være 15-20 grader varm, den vandmængde der er i de tilsvarende 10-20L
> luft i tanken, alt efter hvor fuld/tom den er, vil blive til kondens, når
> temperaturen falder om natten, til noget der ligner 0 grader.
> Er der ikke en fritids metrolog der lige kan regne ud hvor meget vand det
> vil give?
>
> Jens
> RD
>
Jeg sendte udregningerne i morges men opdager nu at de ikke er kommet ind,
så jeg forsøger igen. Medtager mellemregningerne så det kan kontrolleres at
jeg har regnet det rigtigt ud.

For at finde hvor meget vand der afgives ved temperaturfald bruger vi
Moliere diagrammer
fordi vandindholdet ikke følger en grafisk ret linie men krumme kurver. Det
er nemlig forholdsvis mere og mere vand der kan være i luften ved stigende
temperaturer. For at give et indtryk af dette kan det oplyses at der ved -
10 grader C (altså minus) er der 0,0015 kg vand pr kg luft ved 100 %
luftfugtighed. Ved 0 grader 0,004 kg vand pr. kg (tør) luft, ved 10 grader
0,0075 kg vand pr. kg luft, ved 20 grader 0,015 kg og ved 30 grader 0,027 kg
vand pr. kg. luft. Og ved 50 grader 0,086 kg vand pr. kg luft. Altså 22
gange så meget vand kan der være i luften ved 50 grader C som ved 0 grader
C, dette siger jo noget om hvorfor det er ulideligt i varmen hvis der
samtidig er meget fugtig luft.

For at finde ud af hvor meget vand der frigives fra 20 lit.20 grader varm
luft med 100 % luftfugtighed når temperaturen falder til 0 grader, må vi jo
først finde hvad 20 lit. luft vejer.

Det ses at 1 m^3 (1 kubikmeter) luftvejer 1,293 kp (kilopond), altså 1,293
kg. så 20 lit.luft vejer 1,293/50 = 0,0259 kg.
Og ved 100 % luftfugtighed afgives der ved faldet fra 20 til 0 grader C
(0,015 -0,004)*0,0259 * 1000 = 0,285 gram vand.

Det er jo ikke meget, men så skal man jo bl.a. tænke på at hver gang
processen gentager sig opsummeres den afgivne vand jo.

Gert Thorgersen



Jens Blaabjerg \(rep~ (26-03-2003)
Kommentar
Fra : Jens Blaabjerg \(rep~


Dato : 26-03-03 23:15

GERT BO THORGERSEN wrote:
> Det ses at 1 m^3 (1 kubikmeter) luftvejer 1,293 kp (kilopond), altså
> 1,293 kg. så 20 lit.luft vejer 1,293/50 = 0,0259 kg.
> Og ved 100 % luftfugtighed afgives der ved faldet fra 20 til 0 grader
> C (0,015 -0,004)*0,0259 * 1000 = 0,285 gram vand.
>
> Det er jo ikke meget, men så skal man jo bl.a. tænke på at hver gang
> processen gentager sig opsummeres den afgivne vand jo.

Næ det var da egentlig ikke så meget. Jeg tror ikke det vil være denne
mængde der er tale om hver gang/dag, det ville jo kræve 100% udskiftning af
luften i tanken. Hvis MC'en bare står stille hele dagen så bliver der nok
kun udskiftet den mængde luft trækker sig samme/udvider sig ved temp.
svingning på de 20 grader. Det kræver nok en hel vinter før det er en
vandmængde der er værd at snakke om!

Jens
RD - med sprit



Armand (25-03-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 25-03-03 15:59


wheeler <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en
news:sVKfa.1329$1r7.1062@news.get2net.dk...
>
> "Bjørn S" <bjosko@REmoVEyahoo.com> skrev i en meddelelse
>
>
> > Sørge for at tanken er mer eller mindre fyldt op hele tiden ?
>
> [KLIP]
> Klart også en mulighed. Budskabet må altså være enten at køretanken næsten
> tør eller sørge for at tanke op med hyppige intervaller -

Nix!

Budskabet er at holde sig fra at benytte reservetanken hhv. "PRI", derved at
det er de to positioner på bensinhanen hvorved at der "suges" fra bunden af
tanken. Og bunden er netop dér hvor forekommende vand befinder sig

--
Armand.





wheeler (25-03-2003)
Kommentar
Fra : wheeler


Dato : 25-03-03 21:32


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev

> Budskabet er at holde sig fra at benytte reservetanken hhv. "PRI", derved
at
> det er de to positioner på bensinhanen hvorved at der "suges" fra bunden
af
> tanken. Og bunden er netop dér hvor forekommende vand befinder sig

[KLIP]

Ved at følge dette udmærkede princip er det fortsat et spørgsmål om tid
inden den akkumulerede vandmængde alligevel vil influere på "ON"positionen
=
-> Derfor de mange indlæg på dfm om symptomer på vand i kabonaderne :-/

Wheeler
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65





Armand (25-03-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 25-03-03 23:58


wheeler <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en
news:V93ga.158$Sk.85@news.get2net.dk...
>
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev
>
> > Budskabet er at holde sig fra at benytte reservetanken hhv. "PRI",
derved
> > at det er de to positioner på bensinhanen hvorved at der "suges" fra
bunden
> > af tanken. Og bunden er netop dér hvor forekommende vand befinder sig

>
> Ved at følge dette udmærkede princip er det fortsat et spørgsmål om tid
> inden den akkumulerede vandmængde alligevel vil influere på "ON"positionen

Ca. 3½ liter? Mnjaarrh :-/

> -> Derfor de mange indlæg på dfm om symptomer på vand i kabonaderne :-/

Vinteropstaldning i uisolerede lokaler og med tom/halvtom tank, er sikkert
den største årsag til kondensopbygning i tanken :-/
Og det første de fleste gør ved forårs-opstart er jo desværre at efterfylde
karbunaderne v.h.a. PRI
Hvis ikke, så ses problemet tit som noget der hænder i løbet af foråret, når
man for første gang ender på RES!

--
Armand.
(hvis 400'er ikke har vacuum-hane og derfor efterfyldtes v.h.a. "ON" og
efterfølgende afgav årets første *kvack* ved den første starter-betjening!)





Ole Baun (26-03-2003)
Kommentar
Fra : Ole Baun


Dato : 26-03-03 22:13


"Armand" skrev i en meddelelse news:b5qn29$9kb$12@news.cybercity.dk...

- snip .

> > Hvis ikke, så ses problemet tit som noget der hænder i løbet af foråret,
når
> man for første gang ender på RES!

Jeg forstår så ikke rigtig hvorfor man ender der. Hvis ikke der er en
tankmåler på mc´en, så er der vel en triptæller, eller ta´r jeg fejl ?
Og så er det vel ikke så svært at finde ud af hvornår det er tid at tanke.

Jeg har haft brug for RES én gang; - og det var da jeg ville finde ud hvor
langt den kunne køre før der blev brug for den

Ole Baun, CB 500, 108 kkm



Danteknik (26-03-2003)
Kommentar
Fra : Danteknik


Dato : 26-03-03 22:54


"Ole Baun" <ole.baun@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:b5t544$q6h$1@sunsite.dk...
> Jeg forstår så ikke rigtig hvorfor man ender der.

> Jeg har haft brug for RES én gang; - og det var da jeg ville finde ud hvor
> langt den kunne køre før der blev brug for den
>
> Ole Baun, CB 500, 108 kkm

Hej Ole.

Jeg bruger nu altid reservetanken, for ikke at tanke oftere end nødvendigt.

Afhængig af køremåde kører Banditten 185 - 250 km på hovedtanken, og så er
der iøvrigt til ca. 80 km pæn kørsel på reservetanken.

Til gengæld er jeg god til at hælde lidt karburatorsprit i benzinen en gang
i mellem, og har aldrig haft problemer med vand i karburatorerne.

; - )

KD Bandit 600 S



Armand (28-03-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 28-03-03 14:45


Ole Baun <ole.baun@mail1.stofanet.dk> skrev i en
news:b5t544$q6h$1@sunsite.dk...
>
> "Armand" skrev i en meddelelse news:b5qn29$9kb$12@news.cybercity.dk...
>
> - snip .
>
> > > Hvis ikke, så ses problemet tit som noget der hænder i løbet af
foråret,
> når
> > man for første gang ender på RES!
>
> Jeg forstår så ikke rigtig hvorfor man ender der. Hvis ikke der er en
> tankmåler på mc´en, så er der vel en triptæller, eller ta´r jeg fejl ?
> Og så er det vel ikke så svært at finde ud af hvornår det er tid at tanke.
> Jeg har haft brug for RES én gang; - og det var da jeg ville finde ud hvor
> langt den kunne køre før der blev brug for den

Det kræver jo lidt tid at komme i rutine igen!

--
Armand
(der kørte XS 500 (med to bensinhaner á spejlvendt funktion i 1½ år før han
fandt ud af at der var byttet om på "RES-PRI-ON"-skiltene, hvorved han altid
havde kørt på RES)






wheeler (26-03-2003)
Kommentar
Fra : wheeler


Dato : 26-03-03 20:23


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en


> Vinteropstaldning i uisolerede lokaler og med tom/halvtom tank, er sikkert
> den største årsag til kondensopbygning i tanken :-/

[KLIP]

Selv ved tom tank?

Wheeler =
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65




Armand (28-03-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 28-03-03 14:43


wheeler <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en
news:V4Fga.87$311.77@news.get2net.dk...
>
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en
>
>
> > Vinteropstaldning i uisolerede lokaler og med tom/halvtom tank, er
sikkert
> > den største årsag til kondensopbygning i tanken :-/
>
> [KLIP]
>
> Selv ved tom tank?

Jup - Netop(!) ved tom tank!
Vi taler jo om fugtindholdet i luft, og ved tom tank er der jo mest luft i
tanken => mest fugtighed!
Yderligere dannes vandet ved at den fugtige luft kondenseres på indersiden
af tanken når temperaturen falder, og ved tom tank er der jo mest mulig
metalflade at kondensere på!

Modsat begrænses begge disse forhold til noget nær nul ved en helt fuld
tank!

Omkring mængden af vand, hvilket der har været et par beregninger på: Se på
bilruderne om morgenen hvor meget vand man kan kondensere ud af (godtnok en
stor mængde) atmosfæreluften når nat-temperturen falder!!

Og så vil jeg gerne lige pointere at forekomsten af kondens nærmere skal
findesi om tanken er udsat for temperatursvingninger, end den uundgåelige
luftfugtighed!

--
Armand.






Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408632
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste