Australien. Hvad skal vi se? Bl.a. dyrepar~
Fra : J. N.

Dato : 24-03-03 20:32

Hej NG

Vi skal, om verden nu vil, et smut til Australien til september/oktober.
Vi har lejet en autocamper og vil køre op langs østkysten fra Brisbane til
Cairns.
Her er det så et af spørgsmålene kommer op. Vi vil gerne ind og se en af
dyreparkerne i Brisbane området, der er mig bekendt Australia Zoo med ham
Steve fra tv og så Lone Pine Koala Sanctuary. Er der nogen der har
erfaringer med nogle af disse?

Er der ellers nogen gode idéer til noget vi bare skal se, det må godt være
noget der ikke står i alle guidebøgerne.

Fra Cairns vil vi flyve til Broome på vestkysten og her køre ned til Perth,
vi skal besøge noget familie undervejs.

Er der ellers noget på denne strækning vi bare må opleve?

Mvh.

Jakob

Fra : Michael

Dato : 25-03-03 09:55

Hej Jakob !

Selvom det måske ikke lige er det område du skal færdes i, så er du meget
velkommen til at kigge ind på min beretning om en tur i det nord-vestlige
Australien.
http://home9.inet.tele.dk/michulla/page5.html

Hilsen fra
Michael

Fra : Glenn [Odense]

Dato : 25-03-03 11:25

Når du er kommet "down under", så gå ind i en boghandel og køb "BP's Explore
Australia". Det er en stor moppedreng på en 5-600 sider, der står alt, hvad
der er hver at se, der er kort, tips, osv.
Jeg har stadig min, den er god at bladre rundt i, og mindes.

Glenn

Fra : JSB

Dato : 27-03-03 11:15

Hej Jakob.

Jeg vil kraftigt anbefale et smut omkring Karajini National Park, hvor jeg
år tilbage havde nogle fantastiske naturoplevelser/vandreture i områdets
smukke kløfter, undervejs på min tur fra Broome til Perth. Nationalparken
ligger lidt inde i landet, men er efter min mening en køretur værd og efter
min mening een af WA's mest attraktive parker.
Mellem de imponerende sandstenskløfter ligger der snesevise af små pools,
der indbyder til en dukkert eller to. Du kan virkelige opleve en fantastisk
natur og storslået stilhed her.
Ved vestkysten bør I også unde jer et besøg og en snorkeltur ved Ningaloo
Reef - vi overnattede dengang ved en campingplads helt ud til stranden -
fantastisk.

Generelt ville jeg nok bruge hovedparten af tiden i WA, da det for mig
virkelig er det "sande" Australien, du finder her. Jeg har besøgt OZ 2 gange
og været i alle stater.
Hvis du er interesseret i flere oplysninger må du gerne kontakte mig direkte

http://www.calm.wa.gov.au/national_parks/previous_parks_month/karijini.html
http://www.atn.com.au/wa/north/parks-b.htm

Mvh
Jesper

Fra : J. N.

Dato : 27-03-03 22:01

Hejsa og mange tak for de forskellige hints.
Vi vil kigge nærmere på dem.

Jakob

Fra : Jørgen Linde Sørense~

Dato : 29-03-03 04:17

J. N. skrev:

> [...]
>Vi har lejet en autocamper og vil køre op langs østkysten fra Brisbane til
[...]
>Er der ellers noget på denne strækning vi bare må opleve?

Ved ikke om det er egnet til autocamper, men vi tilbragte et par dage
på Magnetic Island. Kunne godt have brugt et par dage mere til at
slappe af på øen. Der sker ikke så meget, men vi så mange vilde koaler
- med vilde menes at de lever frit, der er normalt ikke så meget fut i
dem, vi så dog en enkelt der havde travlt for at komme op i et træ
hvor den så stoppede halvanden meter over jorden for at se hvad vi var
for nogle

Jørgen Linde Sørensen
(den anførte mail-adresse er gyldig - - -
- - - i hvert fald da dette indlæg blev postet