Gemme object/control navn i variable
Fra : Thomas

Dato : 20-03-01 08:27

Jeg ønsker at kunne gemme et givent object navn i en variable og igennem
denne variable kontrolere mit object, er det muligt?

Eks:
Jeg har en textbox med object navnet txtVisNavn, som jeg ønsker at få gemt i
en variable som hedder TestVar. Herefter ønsker jeg at ændre text propertien
i txtVisNavn på følgende måde:

TestVar.text = "Bla bla bla"

Kan det lade sig gøre?

Mvh.
Thomas Larsen
ThomasL@amitech.dk

Fra : Leo Heuser

Dato : 20-03-01 10:32

Thomas

Det kan godt lade sig gøre. Prøv fx

Set TestVar = Userform1.txtVisNavn

TestVar.Text = "Bla...."

Objektvariablen TestVar vil pege på datastrukturen
for txtVisNavn og dermed læse fra/skrive til denne.

Med venlig hilsen
LeoH

Fra : Asbjørn Sloth Tønnes~

Dato : 20-03-01 11:08

Sub Status(Tekst As String, TextVar As Label)
' Status("Loading...", StatusText)
' Status("Tekst" Label1 )
' Hvis det ikke er en bestemt controltype "As Control"
TextVar.Caption = Tekst
End Sub