Italiensk rødvin
Fra : Torben Andersen

Dato : 24-03-03 20:06

Jeg er sat på følgende opgave. Jeg skal købe en Italiensk rødvin, pris pr.
flaske 200-250,- Forhandler skal ligge i Kbh. Nogle forslag til en god
flaske Italiensk rødvin i den pris klasse ?

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 24-03-03 20:19

Torben Andersen (torben.andersen@removejubiimail.dk) skrev:

> Jeg er sat på følgende opgave. Jeg skal købe en Italiensk rødvin,
> pris pr. flaske 200-250,- Forhandler skal ligge i Kbh. Nogle forslag
> til en god flaske Italiensk rødvin i den pris klasse ?

En god Amarone vin.
Mmmmm ....

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator - 62.242.71.26
http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk

Fra : Jan Bøgh

Dato : 26-03-03 20:02

"Fischer & Døssing" <tmp@REMOVETHISfischer.as> wrote in message

> En god Amarone vin.
> Mmmmm ....

Men prisen er i underkanten hvis den skal være rigtig god.

vh
Jan

Fra : kim rasmussen

Dato : 24-03-03 20:54

Hej Torben
Jeg ville tage en tur i det Italienske supermarked ved fisketorvet
superMarco : http://www.supermarco.dk/
Her er de experter og de har Københavns største udvalg af Italienske vine og
delikatesser

Kim Rasmussen
www.leChef.dk
Din køkkenchef på nettet

Fra : crema

Dato : 24-03-03 22:15

Du kan få nogle gode tip på: www.vinhulen.dk
ellers kan jeg anbefale Wiuff på Jagtvejen eller spaghetti Martelli ved
Lille Triangel (ved Amokka) eller det italienske Vinhus på Classensgade.
Norditalienske vine som Dolcetto eller Barbera i den prisklasse er guld.
Amarone fra Veneto er et godt valg, men du får ikke en top Amarone til den
pris. Barolo og Barberesco er ligeledes svære at vælge.
Henrik

Fra : Anders

Dato : 24-03-03 22:51

> [...]
> flaske 200-250,- Forhandler skal ligge i Kbh. Nogle forslag til en god
> flaske Italiensk rødvin i den pris klasse ?

Tjah, det svarer lidt til at spørge, hvilken CD skal jeg købe?

Italiensk vin er ligeså forskellig i udtryk som vin i resten af verdenen.
Det kommer jo helt an på hvad vinen skal bruges til.
Vine på Barbera-druen er bløde frugtige vine, vine på nebbiolo(Barolo,
Barbaresco) er meget tanninrige vine
der kræver noget solid mad.
Sangiovese vine kan både være nogle skrappe sataner, men i moderne stil på
små fade kan de også være bløde og indsmigrende.
Og så er der alle super-toscanerne på Cabernet Saugvignon eller
merlot..............................

Så, øhhh, hvad skal den bruges til?

Anders

Fra : Flemming Jørgensen

Dato : 26-03-03 20:39

Torben Andersen wrote:
> Jeg er sat på følgende opgave. Jeg skal købe en Italiensk rødvin, pris pr.
> flaske 200-250,- Forhandler skal ligge i Kbh. Nogle forslag til en god
> flaske Italiensk rødvin i den pris klasse ?

Irma sælger en Barolo til en flad hundredekronerseddel!
Jeg aner ikke hvordan den smager, så bare en annonce.
Ku´ tænkes den er OK.
Prøv at købe en tester.

--
Hilsen

Flemming Jørgensen
remove fbi.

Fra : Prankster Kineses

Dato : 27-03-03 22:52

"Torben Andersen" <torben.andersen@removejubiimail.dk> wrote in message
> Jeg er sat på følgende opgave. Jeg skal købe en Italiensk rødvin, pris pr.
> flaske 200-250,- Forhandler skal ligge i Kbh. Nogle forslag til en god
> flaske Italiensk rødvin i den pris klasse ?

Prøv hos Cibi e Vini i Torvegade. De har en vin som hedder Infernot fra
huset Fattoria Cabanon til ca. 200kr. Den er efter min smag helt oppe og
ringe. Ekstrem tæt og portvinsagtig med nødder, chokolade, svesker og det
hele.

Kasper

Fra : Henning

Dato : 29-03-03 16:12

> [...]
> flaske 200-250,- Forhandler skal ligge i Kbh. Nogle forslag til en god
> flaske Italiensk rødvin i den pris klasse ?

Du ku jo kigge her........ http://www.carlomerolli.dk Vinene kan få's på
Jagtvejen i København, Carlo bor derimod i Virum - *G*.

Iøvrigt gælder det, at NÅR man finder en god vin, så køber man nogle fle'r
af den, så man oss' har til "næste gang", ikk'?
*S* - Henning