Der er en yndig mand
Fra : Thomas Ærvold Bjerr~

Dato : 24-03-03 18:42

Var jeg den eneste, der ikke rigtig kunne se noget specielt ved den danske
Oscar-vinder "Der er en yndig mand", som DR2 viste før Oscar-showet?

Jeg synes skuespillet var direkte pinligt sine steder og bragte minder om
Walter og Carlo og lignende lystspil. Og ja, jeg er godt klar over, at det
er en komisk novellefilm, og at peronerne bevidst er karikerede typer, men
det virkede slet ikke på mig. De to hovedpersoner gjorde det okay, men
resten var alt for overgjort - totalt skåret ud i pap.

Selve temaet er sympatisk nok, og ideen er god, men desværre bliver stoffet
aldrig forløst. Hvordan filmen overhovedet kan blive Oscar-nomineret ved jeg
ikke, hvordan den kan vinde er mig en gåde.Var der andre, der havde det
ligesådan?

Og dette er ikke ment som et surt opstød - jeg synes det er FEDT for dansk
film, at vi igen vinder en Oscar i denne kategori, men jeg forstår det bare
ikke lige i dette tilfælde.

Hilsen Thomas

....som har lidt ondt af Scorsese, men var glad over at The Pianist
overraskede, selvom jeg ikke har set den.

Fra : Jeppe Møller

Dato : 24-03-03 21:29

Jeg så desværre ikke starte af novellefilmen da den blev vist, men da jeg
idag fandt ud af at det var den film der havde vundet Oscar- så blev jeg
noget overrasket.
Der var ikke lgie frem noget der 'glimtede' i den film synes jeg. Den var
dog sød og sjov.

men det er hundehvalpe jo også....
/JeppeM

Fra : Hans Chr. Vang

Dato : 25-03-03 10:28

> men det er hundehvalpe jo også....

Nej, hundehvalpe er både sjovere og sødere.

HC

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 24-03-03 22:12

Thomas Ærvold Bjerre <tbjerre@hco.kollegienet.dk> skrev:

> Var jeg den eneste, der ikke rigtig kunne se noget specielt ved den
> danske Oscar-vinder "Der er en yndig mand", som DR2 viste før Oscar-
> showet?

Nej. Det er da dejligt den vandt, men ikke ligefrem en wow-oplevelse.

Valgaften og Ernst og lyset var mere interessante og havde en bedre historie
og dialog.

En god kortfilm må være en, hvor man et stykke inde i den sidder og ærgrer
sig over, at den snart er slut.

--
Mark
Er du film buff? Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : Peter Heide

Dato : 25-03-03 15:03

> Og dette er ikke ment som et surt opstød - jeg synes det er FEDT for dansk
> film, at vi igen vinder en Oscar i denne kategori, men jeg forstår det
bare
> ikke lige i dette tilfælde.

........måske pgra danmarks deltagelse i Irak-krigen ?

en lille Oscar som tak for hjælpen

Fra : Peter B. Juul

Dato : 25-03-03 15:12

"Peter Heide" <peter@heide.1a.dk> writes:

> .......måske pgra danmarks deltagelse i Irak-krigen ?

Det er usandsynligt. Dels er afstemningen foregået for en tid siden
(jeg ved dog ikke hvornår) og dels er den form for politiseren
urealistisk, givet det store antal stemmeberettigede med deres
forskellige holdninger.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Hej hej, her er Morse-Per."
The RockBear. ((^))

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 25-03-03 15:40

Fra : Henrik Schmidt

Dato : 25-03-03 16:02

"Magnus Dreyer" <dinsdale@diku.dk> wrote in message

> Mon ikke de fleste stemmer allerede var afgivet før Danmark melte sin
> ankost blandt de krigsførende, desuden lader det til at mange af
> Akademiets mellemmer er mod krigen.
>
> Godt nok buhede nogle/en del af Michael Moore men først efter han begyndte
> at rakke ned på Bush. Jeg har desværre kun set bidder hist og her af
> Moores tale, da DR valgte ikke at bringe den i uddraget i går aftes. Men
> i noget af det jeg har fundet nettet, giver de ham næsten stående
> ovationer mens han går op på scenen.

Han sagde: "I've invited my fellow documentary nominees on the stage with
us. They are here in solidarity with me because we like non-fiction. We
like non-fiction and we live in fictitious times. We live in a time when we
have fictitious election results that elect a fictitious President. We live
in a time where we have a man sending us to war for fictitious reasons.
Whether its the fictition (sic) of duct-tape, or the fictitious of orange
alerts. We are against this war, Mr. Bush! Shame on you, Mr. Bush! Shame
on you! Any time you've got the Pope and the Dixie Chicks against ya, your
time is up! Thank you very much!"

mvh,
Henrik Schmidt

Fra : Thomas Ærvold Bjerr~

Dato : 25-03-03 17:41

"Magnus Dreyer" <dinsdale@diku.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Moores tale, da DR valgte ikke at bringe den i uddraget i går aftes. Men
> i noget af det jeg har fundet nettet, giver de ham næsten stående

Det var ikke DR, der ikke valgte at bringe den. Den opsummering af showet de
viste, var en færdig vare, fra USA. Ang. Moore, så tror jeg, at det var oppe
fra balkonen, at der blev buh-et. De fleste gav ham stående bifald, og da
han så begyndte sin Bush-svada, begyndte buh-ene. Men der er ingen af
stjernerne, der buh-er, så vidt jeg kan se. Nogle af dem klapper, men de
fleste sidder bare med et forvirret smil og iagttager Moore, som var han et
eller andet spøjst rumvæsen, de ikke helt ved hvordan de skal forholde sig
til.

Hilsen Thomas
.... Som synes at Salma Hayek var aftenens smukkeste højdepunkt... og synes
mindre og mindre om Edward Norton :(

Fra : Martin Moeller

Dato : 25-03-03 18:50

Thomas Ærvold Bjerre:

> ... Som synes at Salma Hayek var aftenens smukkeste højdepunkt... og synes
> mindre og mindre om Edward Norton :(

Hvorfor Norton?

--
Martin Møller

Fra : -V-

Dato : 26-03-03 03:08

"Martin Moeller" skrev:

> Hvorfor Norton?

Fordi han (Norton) - pardon my french - p*kker hende (Hayek) on a regular.

-V-

Fra : Jim Andersen

Dato : 26-03-03 15:03

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse

> synes

> Fordi han (Norton) - pardon my french - p*kker hende (Hayek) on a
regular.

Når nu det ikke kan blive mig, så er Norton faktisk én af de få jeg godt kan
unde det

/jim

Fra : Mark Høserich

Dato : 25-03-03 19:17

Magnus Dreyer wrote:

> [...]
> Men
> i noget af det jeg har fundet nettet, giver de ham næsten stående

Han startede med stående ovationer, og sluttede med at blive buh'et og
spillet ned ad scenen. Amerika i en nøddeskal.

M<a>RK

Fra : Jeppe Møller

Dato : 25-03-03 21:10

> Han startede med stående ovationer, og sluttede med at blive buh'et og
> spillet ned ad scenen. Amerika i en nøddeskal.

Da talen begyndte fik den ihvert fald en blandet modtagelse...
Jeg kan ikke helt alde være emd at sammenligne det med -i en lidt mindre
skala- Anne Marie Helger der var konferencier og bagefter blev beskyldt af
en borgerlig politiker for politisk propaganda.
Det er vist hvad man kan forvente af såvel AMH og MM (uden yderligere
sammenligning). Det undrede mig at der blev buhet af MM hvis de selv samme
mennesker klappede af ham før, det ved da for pokker hvor han står henne
rent holdningsmæssigt

/JeppeM

Fra : Mark Høserich

Dato : 25-03-03 22:55

Jeppe Møller wrote:

> [...]
> sammenligning). Det undrede mig at der blev buhet af MM hvis de selv
> samme mennesker klappede af ham før, det ved da for pokker hvor han

Det undrer mig mere, at folk altid skal spilles ud af scenen, mens man kan
bruge oceaner af tid på folks kjoler og ligegyldig selvforhejlelse.

M<a>RK

Fra : Jeppe Møller

Dato : 26-03-03 10:25

> Det undrer mig mere, at folk altid skal spilles ud af scenen, mens man kan
> bruge oceaner af tid på folks kjoler og ligegyldig selvforhejlelse.

Måske fordi det er så uskyldigt at det luller enhver selvstændig tanke i
søvn...+

Nej se, Michael Moore skulle have holdt sin tale i kjole, så havde folk
hverken klappet eller buh'et af ham...

/JeppeM

Fra : Stefan Holm

Dato : 25-03-03 15:50

Magnus Dreyer <dinsdale@diku.dk> writes:

> Men i noget af det jeg har fundet nettet, giver de ham næsten
> stående ovationer mens han går op på scenen.

Det var ikke kun næsten.

--
"Evil toenails."

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 26-03-03 11:07

"Peter Heide" <peter@heide.1a.dk> skrev i en meddelelse

> bare
> >

> .......måske pgra danmarks deltagelse i Irak-krigen ?
>
> en lille Oscar som tak for hjælpen

Hvorfor vandt Tyskland så bedste udenlandske film?

For slet ikke at tale om Michael Moore

(Og ja, jeg havde set din smiley...)

MvH Mikkel