Omreg og plade
Fra : Thomas Østergaard

Dato : 24-03-03 17:56

Hej NG

Håber der nogle som kan hjælpe mig her, er ved at købe
en brugt mc. Den står pt uden plader på og er indkaldt til syn.
Kan jeg så låne et par prøveplader ved politiet, for så at køre
dyret hjem. For så at køre den til syn når det er muligt at få en
tid ved synshallen. Hvad koster det at låne sådan et par
prøveplader, samt omreg og ny nrplade???

Mvh
Thomas Østergaard

Fra : Morten Juel

Dato : 24-03-03 18:06

> Kan jeg så låne et par prøveplader ved politiet, for så at køre
> dyret hjem.
Jeps det er det de er til

For så at køre den til syn når det er muligt at få en
> tid ved synshallen. Hvad koster det at låne sådan et par
> prøveplader, samt omreg og ny nrplade???

Prøveplader (hvis de ikke er af papir) koster et depositum på 1000,- og så
100,- pr påbegyndt døgn !

Syn koster 230,-

Omreg med ny nrplade koster 590,-

Morten --- http://StarChild.dk **som har været turen igennem idag !**
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i
DR350SET --- http://DR350.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-

Fra : Jorgen Gerdorf

Dato : 24-03-03 19:22

"Thomas Østergaard" <tschnell@*nospam*mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tid ved synshallen. Hvad koster det at låne sådan et par
> prøveplader, samt omreg og ny nrplade???

Thomas.
Du skal vel bare henvende dig på motorkontoret (husk registreringsattesten
med).
Der kan du købe en prøvenummerplade (af selvklæbende papir) som koster 100,-
kr./døgn.
Du skal opgive til hvilket formål du vil bruge "prøvepladen", idet Polisen
er blevet noget mere strixe mht. brugen af prøveplader ;o(
Men i dit tilfælde er der jo et legitimt formål, så det skulle ikke gi'
problemer.
Mvh
Jørgen

Fra : Thomas Østergaard

Dato : 24-03-03 19:38

> Thomas.
> Du skal vel bare henvende dig på motorkontoret (husk registreringsattesten
> med).

Skal man have reg attesten med??...er jo lidt svært have reg. attesten når
det ikke er ens egen cykel endnu..(undre sig over om en kopi kan køre det??)
Men har stel nr på cykel...

Mvh
Thomas

Fra : Thomas Østergaard

Dato : 24-03-03 19:43

> [...]
>
> Skal man have reg attesten med??...er jo lidt svært have reg. attesten når
> det ikke er ens egen cykel endnu..(undre sig over om en kopi kan køre

Tænker naturligvis her på når jeg skal have en prøveplade til at hente
cyklen ved sælger..

Mvh
Thomas

Fra : Armand

Dato : 25-03-03 15:56

> [...]
>
> Skal man have reg attesten med??...er jo lidt svært have reg. attesten når
> det ikke er ens egen cykel endnu..(undre sig over om en kopi kan køre

Stelnummeret er tiLstrækkelig!

Tilbage til dit oprindelige indlæg:
Det kan ikke passe at der både er en (gældende) syns-indkaldelse, og ingen
nummerplade på:
Enten er modellen afmeldt og nummerladen derfor afleveret på motorkontoret,
eller også er den indregistreret og kan derfor tillige have et syn hængende
over sig!

Når det er sagt, så bliver motorcykler ikke indkaldt til periodisk syn, men
skal kun synes ved ejerskifte, så hvis pågældende model har været
synsindkaldt og ejeren efterfølgende har valgt at afmelde, må det være fordi
der er ugler i mosen (Hvorfor har ejer opgivet a få synet?)!
Det kan selvfølgelig være et sprogligt kiks; men holder dine ord vand, så
vær lige sikker på hvad der er årsagen til synsindkaldelsen og ejers
afmelding!

--
Armand.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 25-03-03 17:25

Armand wrote:

> Stelnummeret er tiLstrækkelig!

Det er muligt. Ikke desto mindre har en bekendt i går måttet bede en sælger om
at sende den originale registreringsattest for at politiet ville udlevere en
prøveplade.

> Når det er sagt, så bliver motorcykler ikke indkaldt til periodisk syn, men
> skal kun synes ved ejerskifte,

Var der ikke noget med en i gruppen fik en indkaldelse?. Fordi den stod som
skolecykel.

> så hvis pågældende model har været
> synsindkaldt og ejeren efterfølgende har valgt at afmelde, må det være fordi
> der er ugler i mosen (Hvorfor har ejer opgivet a få synet?)!

Og har han bestilt syn og ikke mødt op, så skal man betale udeblivelsesgebyr.
Kan dog tilbagebetales efter en masse papirarbejde.

Ib Jakobsen

Fra : Armand

Dato : 25-03-03 23:55

Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk> skrev i en

> [...]
sælger om
> at sende den originale registreringsattest for at politiet ville udlevere

Det er sågu' da noget flueknepperi:
Det eneste man skal bruge nummeret til er til at føre på de papirer der skal
følge brugen af pladerne, og således er det i den sidste ende
"kunden"/brugeren der står med balladen hvis nummeret ikke skulle passe !!

Som modvægt til din kammerats erfaringer, kan jeg nævne "en af mig godt
bekendt" der arbejdede i nærheden af sheriffens hule og derfor havde
stelnummeret til sin svogers uindregistrerede motorcykel liggende permanent
i tegnebogen, således at han på telefonisk opfordring kunne leje en plade
ved givne lejligheder - Og ét virkede da hver gang!

> Var der ikke noget med en i gruppen fik en indkaldelse?. Fordi den stod
> som skolecykel.

Sikkert!
En anden mulighed kunne være at den blot har larmet!?
Men har ejer valgt af afmelde istedet, så tyder det på uoverskuelige
problemer, som etaten allerede hár øje på :-/

> Og har han bestilt syn og ikke mødt op, så skal man betale
> udeblivelsesgebyr.

Jup!

Men mon ikke at det blot er et sprogligt kiks :-/

--
Armand.

Fra : Post

Dato : 24-03-03 20:44

> Der kan du købe en prøvenummerplade (af selvklæbende papir) som koster
100,-
> kr./døgn.

Hej her i byen ( Odense ) kan man ikke få dem af papir ( de siger at dem kan
man kun købe i Rødover )

Post

Fra : Pcman

Dato : 25-03-03 09:25

"Post" <Post@werner.dk> wrote in message

> Hej her i byen ( Odense ) kan man ikke få dem af papir ( de siger at dem
kan
> man kun købe i Rødover )

Jeg plejer at hente dem i Slagelse. Var dernede i sidste uge og hente en
papplade. 100 kr. pr. døgn.
Mvh
Jarl
--
Honda CB 550 F 1979
MB 207

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 26-03-03 08:23

> Hej her i byen ( Odense ) kan man ikke få dem af papir ( de siger at dem
kan
> man kun købe i Rødover )

Og Nærum

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Morten Juel

Dato : 24-03-03 21:43

> [...]
> med).
> Der kan du købe en prøvenummerplade (af selvklæbende papir) som koster

Negativ, det er MEGET få steder man kan få dem i papir !

Morten --- http://StarChild.dk