Indhold i saltstænger
Fra : Synne Petersen

Dato : 24-03-03 16:55

Hejsa Gruppe.

Er der nogen af jer der ved hvad saltstænger indeholder?

Jeg mener som et fedt- og kaloriefattigt alternativ til andet snack.

på forhånd tak for svar.

--
Mvh,
Synne

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 24-03-03 17:55

Synne Petersen skrev:

> Er der nogen af jer der ved hvad saltstænger indeholder?

Hvad står der på varedeklarationen?

// Klaus

Fra : Synne Petersen

Dato : 24-03-03 18:50

"Klaus Alexander Seistrup" skrev:
> Hvad står der på varedeklarationen?

Der står:
Hvedemel, salt 4%, vegetabilsk fedtstof, gær, surhedsregulerende middel:
Natriumhydroxid.

Det er alt. Der er ikke nogen angivelse af kalorie-, protein-, kulhydrat-
eller fedtindhold.

Mvh,
Synne

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 24-03-03 18:57

Synne Petersen skrev:

> [...]
> middel: Natriumhydroxid.
>
> Det er alt. Der er ikke nogen angivelse af kalorie-, protein-,

Prøv et andet mærke - jeg er sikker på at jeg har haft saltstænger
hvorpå der stod en ordentlig deklaration. Faktisk har jeg gennem
lang tid undladt at købe fødevarer der ikke har en ordentlig
deklaration - med mindre, selvfølgelig, at der er tale om frugt
el.lign. - og angivelse at protein-, kulhydrat- og fedtindhold hører
efter min mening med til en ordentlig deklaration.

// Klaus

Fra : Heidi

Dato : 24-03-03 17:56

Synne Petersen wrote:
> Hejsa Gruppe.
>
> Er der nogen af jer der ved hvad saltstænger indeholder?

Primært mel tror jeg - ligesom en brøddej.

> Jeg mener som et fedt- og kaloriefattigt alternativ til andet snack.

Hvis du ikke spiser for mange af dem er det sikkert ok.
Men såvidt jeg husker er der vist et sted mellem 300 og 400
kalorier i pr. 100 g. Så hvis du spiser en pakke på en dag,
bliver der ikke plads til så meget andet...

--
Mvh. Heidi
BEMÆRK: private mails bliver besvaret i gruppen,

Fra : Synne Petersen

Dato : 24-03-03 18:51

"Heidi" skrev:
> Men såvidt jeg husker er der vist et sted mellem 300 og 400
> kalorier i pr. 100 g. Så hvis du spiser en pakke på en dag,
> bliver der ikke plads til så meget andet...

Ok tak skal du have. Kan du huske hvor du har de tal fra?

Mvh,
Synne

Fra : Heidi

Dato : 24-03-03 18:53

Synne Petersen wrote:

> Ok tak skal du have. Kan du huske hvor du har de tal fra?

Det er ikke alle mærker saltstænger der har det, men det
står i hvert fald på én af typerne - kan ikke huske om det
er Kims eller Estrella eller sådan noget.
Men prøv at kigge efter næste gang du er ude at handle.

Fra : Søren Brix

Dato : 24-03-03 22:35

> [...]
> er Kims eller Estrella eller sådan noget.
> Men prøv at kigge efter næste gang du er ude at handle.

Hej Synne

prøv lige at se flg. link der står lidt om saltstænger.............og
samtlige andre estrella produkter..

http://www.estrella.dk/custom/product.cfm?pro=19

mvh

Søren

Fra : Synne Petersen

Dato : 25-03-03 08:32

"Søren Brix" skrev:
> prøv lige at se flg. link der står lidt om saltstænger.

Fedt .. tak skal du have :).
Og tak for resten af jeres svar.
Nu er jeg blevet meget klogere på saltstænger ;).

Mvh,
Synne