MPAA - er de lidt mærkelige, eller?
Fra : Johannes Clausen

Dato : 24-03-03 16:46

Ved et opslag på www.mpaa.org kan man se at Ameilie har fået R rating
mens The Ring har fået et PG-13. Se her hvad de forskellige ratings
betyder:

http://www.mpaa.org/movieratings/content.htm

Selvom vi befinder os i USA må man da sige at The Ring bare er en
lille smule mere "ond" end Ameilie. Bare lidt...

Mvh
Johannes Clausen

Fra : Tim Christensen

Dato : 24-03-03 17:04

Johannes Clausen wrote:
> [...]
>
> Selvom vi befinder os i USA må man da sige at The Ring bare er en
> lille smule mere "ond" end Ameilie. Bare lidt...

Der er mere sex i Amélie, det er også begrundelsen for R ratingen på
ifølge IMDB. I Danmark var ratingen 7, det siger lidt omkring
mentalitets forskellen.

Mvh

Tim

Fra : Johannes Clausen

Dato : 24-03-03 21:14

On Mon, 24 Mar 2003 17:04:17 +0100, Tim Christensen <icecone@eson.dk>
wrote:

>Der er mere sex i Amélie, det er også begrundelsen for R ratingen på
>ifølge IMDB. I Danmark var ratingen 7, det siger lidt omkring
>mentalitets forskellen.

Det er bare sjovt, at hvis jeg ville sætte min otte-årige lillesøster
til at se en film, ville jeg klart vælge Amelie frem for The Ring. Jeg
ville aldrig introducere hende til The Ring, da jeg næsten led den
samme skæbne som pigen i starten af filmen, da jeg så den.

Det er som om MPAA ikke rigtigt fatter hvad det handler om. Når
Ameilie tænker på alle de folk i Paris, der får en orgasme er det jo
portrætteret på en sjov og lethjertet måde, mens man i The Ring går
efter at skræmme folk til døde ved at vise de her skrækkelige
billeder, som jo egentlig ikke er så skrækkelige, men virker
uhyggelige pga. den sammenhæng de indgår i. MPAA bør ikke kun se på
hvad der er i filmen, men hvordan det er skruet sammen og tilsidst
hvordan det påvirker folk.

Bare lige nogle tanker omkring filmcensur

Mvh
Johannes Clausen

Fra : Peter Larsen

Dato : 25-03-03 08:52

"Johannes Clausen" <hinors14@hotmail.com> wrote in message
> On Mon, 24 Mar 2003 17:04:17 +0100, Tim Christensen <icecone@eson.dk>
> wrote:

snip noget om at MPAA er lidt underlige.

> Bare lige nogle tanker omkring filmcensur
>
> Mvh
> Johannes Clausen

Tænk over den her: Ordet fuck må bruges én gang i en PG-13 film, i en ikke
seksuel sammenhæng. Hvis det er ikke er tilfældet vil filmen få en R rating.

Der må vises én brystvorte i en ikke seksuel sammenhæng i en PG-13 film,
hvis
vi ser mere, så skal filmen have en R rating.

MEN, du må i en PG-13 film have scener som kan få en halvvoksen knægt som
mig selv til at skide i bukserne, og du må gerne have en 3-4 stykker af dem.

Der er altså et eller andet i vejen her....

Med venlig hilsen

Peter

Fra : Taba

Dato : 25-03-03 12:10

> Der er altså et eller andet i vejen her....

Udover at de er amerikanere så kan jeg ikek se noget der er i vejen (som om
det ikek var nok)

/Taba

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 24-03-03 22:32

Johannes Clausen <hinors14@hotmail.com> skrev:

> [...]
>
> Selvom vi befinder os i USA må man da sige at The Ring bare er en
> lille smule mere "ond" end Ameilie. Bare lidt...

I USA er nøgenhed og sex "farligere" end vold og blod, når de skal give
ratings.

Vi kan kun blive enige om, at det burde være omvendt.

--
Mark
Er du film buff? Vi kan altid bruge en ny skribent.