Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotograf søges for en dag i esbjerg.
Fra : InetMatrix

Dato : 24-03-03 14:43

Hejsa,

Er der en fotograf der er villig til at bruge en dag til at tage billeder
til et bryllup. Budgettet er stramt, så gør det ikke for pengenes skyld. Jeg
stiller digital kamera til rådighed og diverse udgifter bliver bliver
betalt.

Mail hvis der er en interesseret.

mvh.

Fra : Gerner

Dato : 24-03-03 18:23

On Mon, 24 Mar 2003 14:42:50 +0100, "InetMatrix" <ken_h@FJERN_DETTEmail.tele.dk>
wrote in dk.fritid.foto:

>Hejsa,
>
>Er der en fotograf

Fotograf er en stillingsbetegnelse og derfor findes der en gruppe til
stillingsopslag, brug den.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Jeppesen

Dato : 25-03-03 18:33

"Gerner" <gerner@teknik.dk> skrev i en meddelelse
> On Mon, 24 Mar 2003 14:42:50 +0100, "InetMatrix"
<ken_h@FJERN_DETTEmail.tele.dk>

> Fotograf er en stillingsbetegnelse og derfor findes der en gruppe til
> stillingsopslag, brug den.

Fotograf er da enhver der tager billeder - disse kan så underopdeles i
f.eks. amatører, semiprofessionelle, professionelle eller i
portrætfotografer, landskabsfotograf, o.s.v.

Gruppen vedrørende stillingsopslag vedrører jo ikke ulønnede jobs - ulønnede
arbejde finder man jo primært blandt amatører - og derfor er denne gruppe jo
særdeles velegnet når man ønsker en amatør skal tage billeder for en.

At professionelle følger med her i gruppen er som regel et plus - dog ikke
såsnart det drejer sig om, at nogle ønsker en amatør skal tage billeder, så
kommer der imø (i mine ører) for megen støj på linien - for når
professionelle Professionelle interesser vedrørende deres professionelle
virke, kommer de jo off-topic her i gruppen - gruppen hedder jo dk.
fritid.foto.

Hvis professionelle har så store pengeproblemer, at de er nødt til at
forsøge at rense dk.fritid.foto for enhver form for amatørjobs, så burde de
imø istedet bruge deres tid på at blive bedre til at tage billeder, eller
evt. tage et markedsføringskursus.

Mvh Kim

Fra : Gerner

Dato : 25-03-03 21:15

On Tue, 25 Mar 2003 18:32:47 +0100, "Jeppesen" <blackhole@noone.dk> wrote in
dk.fritid.foto:

> [...]
>f.eks. amatører, semiprofessionelle, professionelle eller i
>portrætfotografer, landskabsfotograf, o.s.v.

Pladder, du er enten professionel eller amatør.

> [...]
>særdeles velegnet når man ønsker en amatør skal tage billeder for en.

Pladder, stillingsopslagsgruppen har ikke nogen fundats, så hvor har du det fra,
at gruppen kun er for professionelle ?

>2. Beskrivelse:
>Stillingsannoncer og ansoegninger

Så.:
>Fotograf søges
er en stillingsannonce.

Resten ved jeg ikke hvor du ville hen med. En kæphest måske. Det havde intet med
mit indlæg at gøre.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 26-03-03 22:50

"Jeppesen" <blackhole@noone.dk> skrev i dk.fritid.foto:

> [...]
>særdeles velegnet når man ønsker en amatør skal tage billeder for en.

Nej, news:dk.opslag.stillinger er til stillingsopslag af enhver art,
uanset om der er penge involveret eller ej.

Vil man ungå brok, så bør man bruge denne opslagsgruppe til at
annoncere efter folk, der skal fotografere.

> [...]
>professionelle Professionelle interesser vedrørende deres professionelle
>virke, kommer de jo off-topic her i gruppen - gruppen hedder jo dk.

At gruppen hedder news:dk.fritid.foto betyder ikke, at professionelle
fotografer ikke må deltage. Placeringen i fritidshierarkiet antyder,
at gruppens emne for de fleste menneskers vedkommende har
hobby-karakter. Husk også, at de fleste professionelle fotografer
faktisk er startet som ivrige amatørfotografer.

Faktisk er det kun news:dk.fritid.ornitologi, der direkte i gruppens
fundats frabeder sig professionelle ornitologers deltagelse - forstå
det hvem som kan.

Professionelle fotografer lever ikke i 'tålt ophold' her i gruppen og
som følge heraf har de også ret til at kommentere ethvert indlæg, da
det jo er en debatgruppe, det her!

Hvis du ønsker, at det skal være anderledes, så bør du tage initiativ
til at lave fundatsen for gruppen om.

>Hvis professionelle har så store pengeproblemer, at de er nødt til at
>forsøge at rense dk.fritid.foto for enhver form for amatørjobs, så burde de
>imø istedet bruge deres tid på at blive bedre til at tage billeder

Nu handler diskussionen jo ikke om, hvorvidt amatørfotografer er bedre
til at fotografere end de professionelle. Ikke at jeg dermed siger, at
der ikke findes amatøfotografer, der kan tage langt bedre billeder end
professionelle, for det gør der bestemt.

Nej, det handler om pris. Og man behøver ikke at være professor i
nationaløkonomi for at regne ud, at ingen professionel fotograf kan
konkurrere med en glad amatør på prisen, især ikke hvis den ivrige
amatørfotograf er parat til at 'sælge' sit billede blot for at se det
på tryk.

Hertil kommer så også, at der i samfundet (og på Nettet) findes masser
af plattenslagere, der forsøger at lokke gratisbilleder fra såvel
amatører som professionelle under dække af, at det skal bruges til et
godt formål eller at bladet er en i opstartsfase, og derfor ikke kan
betale så meget, men bare vent...

--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 24-03-03 20:57

"InetMatrix" <ken_h@FJERN_DETTEmail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Jeg
> stiller digital kamera til rådighed og diverse udgifter bliver bliver

Jeg vil gerne, forventer at have diverse udgifter for cirka 16.000 kr
Mail mig hvis du er seriøs i din eftersøgen...*S*
Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk
www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97

Fra : Alex Linaa

Dato : 24-03-03 21:21

InetMatrix" <ken_h@FJERN_DETTEmail.tele.dk> wrote in message
> [...]
Jeg
> stiller digital kamera til rådighed og diverse udgifter bliver bliver

Lige netop til et bryllup turde jeg ikke forlade mig på andet end en
professionel fotograf, hvor man har en ret stor garanti for at han/hun kan
sit håndværk.
Disse billeder kan jo ikke tages om, og det ville være mere end bittert at
have en bunke billige, men halvgode/halvdårlige bryllupsbilleder.

Venlig hilsen
Alex Linaa

Fra : Tom Dissing

Dato : 24-03-03 21:58

En anden ide kunne være at dele 100 engangskameraer ud, og så lave en
kollage.. Bagefter..
Det plejer at give nogle sjove billeder.
TV DK har prøvet, lige som billedbladet gjorde det engang..
En portrætfotograf, der er vant til at tage billeder af bryllupper ville nok
være en god ide her !

Tom

PS
Den der med engangskameraer er faktisk en seriøs ide, jeg har prøvet flere
gange..
Tidligt på dagen, hvor der stadig er lys kommer der ofte nogle rigtigt sjove
ting "på bånd" ..
Senere på aftenen, samler I så kameraerne sammen, og deler nye ud.. Denne
gang med blitz I ..
Så får I også billeder med af aftenens hændelser.. Slutresultat.. Alt
imellem 1 og 3600 billeder...

On 24/03/03 21:20, in article
3e7f68ae$0$52143$edfadb0f@dread16.news.tele.dk, "Alex Linaa"

Fra : Kirsten Lehd

Dato : 29-03-03 07:21

> [...]
Jeg
> stiller digital kamera til rådighed og diverse udgifter bliver bliver

Jeg kan ikke lade være med at tænke på hvem der kunne syntes det var fedt at
bruge en dag på at tage billeder fra et bryllup......med et kamera der
stilles til rådighed !!!!!!!!!!
mvh Kirsten

Fra : Gerner

Dato : 29-03-03 11:11

On Sat, 29 Mar 2003 07:21:05 +0100, "Kirsten Lehd" <¤@spam.dk> wrote in
dk.fritid.foto:

> [...]
>bruge en dag på at tage billeder fra et bryllup......med et kamera der

En der kan bruge et digitalt kamera.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Kirsten Lehd

Dato : 02-04-03 07:16

> On Sat, 29 Mar 2003 07:21:05 +0100, "Kirsten Lehd" <¤@spam.dk> wrote in
> dk.fritid.foto:
>

> En der kan bruge et digitalt kamera.
>
> --
> Gerner

Mon ikke enhver der kan tage billeder foretrækker at bruge sit eget udstyr
???
mvh Kirsten