spinat, rucola og holdbarhed
Fra : Rasmus Carlsen

Dato : 24-03-03 13:58

Hej med Jer!

Jeg køber ofte frisk (baby)spinat og rucola ... men jeg kan jo ikke spise en
hel pose, så jeg bruger måske halvdelen og smider resten i køleskabet. Men
ak - dagen efter lugter det dårligt, ser slattent og vandet ud. Men jeg kan
sagtens købe en pose og lade den stå uåbnet i køleren i flere dag uden at
den tager skade ...

Derfor spørger jeg: Hvordan bør jeg opbevare spinat og rucola?

ras

Fra : Kirsten Skov

Dato : 24-03-03 16:04

"Rasmus Carlsen" <rasmus.carlsen@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> den tager skade ...
>
> Derfor spørger jeg: Hvordan bør jeg opbevare spinat og rucola?

Hvis du skyller salaten og slynger den i en speciel plasticpose (i Brugsen
f.eks. er de placeret i grøntafd.)
og derefter bare opbevarer den i køleskabet i posen, holder den sig frisk
meget længere.

Mvh Kirsten

Fra : Rasmus Carlsen

Dato : 24-03-03 16:51

"Kirsten Skov" <skov.h@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> f.eks. er de placeret i grøntafd.)
> og derefter bare opbevarer den i køleskabet i posen, holder den sig frisk

- ok tak ... det vil jeg prøve. Det smager jo hulens godt men er også så
pokkers dyrt!

ras

Fra : Jette

Dato : 11-04-03 07:57

Nu kender jeg selvfølgelig ikke dine muligheder for nedennævnte, men sidste
år såede jeg rucola(etårig). Det voksede som ukrudt, vi spiste løs, det døde
faktisk først med frosten og forleden så jeg det havde sået sig selv og
spirer var på vej op. I år vil jeg så en flerårig for at være endnu
tidligere på den med egen høst. Har du ingen have så prøv en altankasse. Det
kan ikke gå galt. v.h.