hvorfor kan jeg ikke hente flere brevhoved~
Fra : @m

Dato : 24-03-03 12:05

Når jeg kigger i newsgroups så er der flere af dem hvor "udbyderen" (TDC)
har fjernet indlæg som kun er et par dage gamle. Selvom jeg forsøger at
hente de næste 300 indlæg, så sker der intet.
Er det mig som gør noget forkert ?

Nu jeg alligevel er her, så forsøgte jeg at hente Chris og
Chokoladefabrikken i dk.binarer men hvad skal jeg gøre efter at have klikket
på kombiner og afkod, for at høre det ?

Fik jeg sagt at jeg er amatør

mvh
@m

Fra : Gevaldi

Dato : 24-03-03 14:47

@m skrev:

> Fik jeg sagt at jeg er amatør

Det kan vi godt se, for du kunne heller ikke ramme
den rigtige ng, som er:

--
/Gevaldi
Indlæg som sendes via kandu.dk besvares ikke.

Fra : Palle Jensen

Dato : 24-03-03 22:11

> Det kan vi godt se, for du kunne heller ikke ramme
> den rigtige ng, som er:

Mindst halvdelen af spørgsmålet hører da ellers til her:

tele.internet.news-service

For spørgeren er sikkert ikke klar over at TDC har 48 timers
retention på de binære nyhedsgrupper. Det vil med andre ord sige at
hvis der kun er postet 4 indlæg indenfor de sidste 48 timer så kan
han trykke lige så mange gange han vil på hent brevhoveder... Der
kommer kun 4

Med hensyn til det første spørgsmål:

http://home.worldonline.dk/palle/OE/combine.htm

--
Palle Jensen

Fra : @m

Dato : 26-03-03 16:19

Tak for noget af hjælpen !
og undskyld hvis det er den forkerte ng.

mht. at få de næste 300 indlæg kan jeg stadig ikke forstå at jeg ikke kan
hente dem, da jeg tidligere har set dem og efter et par dage ville vende
tilbage for at se dem. Men der er så f.eks. kun 20 indlæg i den pågældende
gruppe, hvor der før var, måske 300 ! Hmmm...

mvh

@m

Fra : Palle Jensen

Dato : 26-03-03 17:54

> [...]
> dage ville vende tilbage for at se dem. Men der er så f.eks.
> kun 20 indlæg i den pågældende gruppe, hvor der før var, måske

Du skal gemme inlæggene lokalt så. Både headers og Bodies.

Pointen er at newsserveren kun gemme indlæg der er postet inden for
de sidste 24 timer... Så et indlæg der er postet for 50 timer siden
kan ikke hentes... Er pist væk.

Havde du derimod sat din nyhedslæser til at gemme indlægene på din
harddisk ville du stadig kunne se dem. Ellers ikke.

--
Palle Jensen

Fra : @m

Dato : 27-03-03 08:37

Tak Palle

Men hvorfor kan er der så være at flere af ng'erne som har indlæg som er
flere uger gamle ?
Og hvor gemmer jeg dem ?

mvh

@m

Fra : Palle Jensen

Dato : 27-03-03 09:02

> Men hvorfor kan er der så være at flere af ng'erne som har
> indlæg som er flere uger gamle ?

- TDC har to servere. En tekst server og en binæer server.

Den binære server kan (eller ihvertfald bør) ikke have indlæg der er
over 48 timer gamle. Måske du bruger begge server af en eller anden
grund? Tekst serveren gemmer indlæggene betydeligt længere.

Men det er meget svært at sige hvad der sker hos dig. Hvis du synes
at nogle nyhedsgrupper opfører sig mærkeligt, m.h.t. hvor længe
indlæg gemmes så prøv at spørg ovre i tele.internet.news-service

> Og hvor gemmer jeg dem ?

Jeg er desværre ikke Outlook Express sagkyndig Ville gætte på
options --> maintenance eller noget i den stil... Men ellers spørg
ovre i dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express.

--
Palle Jensen